Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliisin voimankäyttö Tampereella herättää kysymyksiä, kun asiantuntija kritisoi toimintaa. Samalla Iran tarjoaa palkkioita Yhdysvaltain sotilaiden vangitsemisesta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulussa salama iski kuuseen, mikä johti omakotitalon syttymiseen tuleen. Tulipalo aiheutti mittavia savu- ja vesivahinkoja, mutta onneksi talo oli tyhjillään eikä henkilövahinkoja sattunut. Pelastuslaitos saapui nopeasti paikalle, mutta kattorakenteet olivat jo tulessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulussa salama iski kuuseen, mikä johti omakotitalon syttymiseen tuleen. Tulipalo aiheutti mittavia savu- ja vesivahinkoja, mutta onneksi talo oli tyhjillään eikä henkilövahinkoja sattunut. Pelastuslaitos saapui nopeasti paikalle, mutta kattorakenteet olivat jo tulessa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.8.2026 klo 08:33, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Yle Uutiset, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Salama sytytti omakotitalon tuleen Oulussa • Salama sytytti omakotitalon tuleen Oulussa • Salama sytytti omakotitalon tuleen Oulussa.
Salama sytytti talon Oulussa
Oulussa salama iski kuuseen ja sytytti omakotitalon tuleen. Talo kärsi suuria savu- ja vesivahinkoja. Pelastuslaitos tuli nopeasti paikalle, mutta kattorakenteet olivat jo tulessa. Onneksi talo oli tyhjillään, eikä kukaan loukkaantunut.
Oulussa salama iski kuuseen, mikä johti omakotitalon syttymiseen tuleen. Tulipalo aiheutti mittavia savu- ja vesivahinkoja, mutta onneksi talo oli tyhjillään eikä henkilövahinkoja sattunut. Pelastuslaitos saapui nopeasti paikalle, mutta…
Oulussa syttyi yöllä suuri tulipalo, kun salama iski kuuseen omakotitalon vieressä. Kaksikerroksinen talo oli tyhjillään, joten henkilövahingoilta vältyttiin. Rakennus kärsi kuitenkin mittavat vahingot.
Oulussa salama iski puuhun, mikä johti omakotitalon syttymiseen tuleen. Pelastuslaitos sai hälytyksen palosta sunnuntain vastaisena yönä, ja sammutustöihin osallistuu 11 yksikköä. Talon kattorakenteet ovat vahingoittuneet pahoin, mutta henkilövahinkoja…
Kemiönsaarella syttyi tulipalo, kun uusi jääkaappi roihahti. Pelastuslaitos ei joutunut sammutustoimiin, sillä paikalla ollut henkilö onnistui alkusammutuksessa. Palo ei aiheuttanut henkilövahinkoja, ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Oulun Hintassa syttyi iso tulipalo yöllä rajuista ukonilmasta johtuen. Salama iski talon lähellä olevaan puuhun, jonka oksat sytyttivät puutarhakalusteet tuleen. Talossa ei…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu, #Tulipalo
Äänekoskella syttyi tulipalo pihasaunassa lämmityksen aikana. Asukkaat onnistuivat alkusammuttamaan palon, mikä esti suuremmat vahingot. Pelastuslaitos varmisti tilanteen, eikä henkilövahinkoja sattunut.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Kihniössä leikkuupuimuri syttyi palamaan lauantaina aamuna. Paikalla olleet henkilöt onnistuivat ensisammutuksessa hillitsemään paloa kahdella jauhesammutimella ennen pelastuslaitoksen saapumista. Palo syttyi ilmeisesti puimurin…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Paloturvallisuus, #Pelastuslaitos
Tampereella syttyi tulipalo autioituneessa varastorakennuksessa perjantai-iltana. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja sammutti palon nopeasti, eikä onnettomuudessa sattunut henkilövahinkoja. Poliisi tutkii palon syttymissyytä.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos, #Tulipalo
Liikunta-, urheilu- ja nuorisoministeri Mika Poutalan varvas on amputoitu vakavan onnettomuuden seurauksena. Onnettomuus tapahtui elokuussa, kun Poutalan jalka jäi kaatuneen traktorin alle.…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 14.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla siitepölyä on vähän. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu Lapin eteläpuolella, ja kukinta heikkenee Etelä-Lapissa. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä.