Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ministeri Poutalan varvas amputoitiin onnettomuuden seurauksena, ja Indonesiassa tapahtui voimakas maanjäristys, joka surmasi 20 ihmistä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Rajavartiolaitos on ottanut kiinni ulkomaalaisen, joka ylitti Suomen ja Venäjän rajan luvattomasti. Kiinniotto tapahtui perjantai-iltana lähellä rajaa, ja henkilö on hakenut Suomesta turvapaikkaa. Tapauksen selvittäminen jatkuu, mutta lisätietoja ei anneta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Rajavartiolaitos on ottanut kiinni ulkomaalaisen, joka ylitti Suomen ja Venäjän rajan luvattomasti. Kiinniotto tapahtui perjantai-iltana lähellä rajaa, ja henkilö on hakenut Suomesta turvapaikkaa. Tapauksen selvittäminen jatkuu, mutta lisätietoja ei anneta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.8.2026 klo 12:45, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Luvaton rajanylittäjä kiinni Imatralla • Laiton rajanylitys Imatralla.
Rajanylittäjä kiinni Imatralla
Rajavartiolaitos otti kiinni ulkomaalaisen Imatralla. Hän ylitti rajan ilman lupaa. Kiinni otettu on hakenut turvapaikkaa Suomesta. Tapauksen selvittäminen jatkuu, mutta lisää tietoa ei anneta.
Rajavartiolaitos on ottanut kiinni ulkomaalaisen, joka ylitti Suomen ja Venäjän rajan luvattomasti. Kiinniotto tapahtui perjantai-iltana lähellä rajaa, ja henkilö on hakenut Suomesta turvapaikkaa. Tapauksen selvittäminen jatkuu, mutta lisätietoja…
Ulkomaalainen henkilö ylitti rajan maastoteitse Imatralla elokuussa. Rajavartiolaitos on ottanut hänet kiinni ja epäilee valtionrajarikoksesta. Henkilö on hakenut turvapaikkaa Suomesta, ja asiaa tutkitaan edelleen.
Imatralla on otettu kiinni henkilö, joka ylitti Venäjän rajan ilman lupaa. Hän on hakenut turvapaikkaa ja häntä epäillään valtionrajarikoksesta. Tapaus tapahtui perjantai-iltana…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Imatra, #Rajavartiolaitos
Tasavallan presidentti Alexander Stubbin antama haastattelu on saanut paljon huomiota venäläismediassa. Stubb ilmaisi rakastavansa venäläisiä ja kunnioittavansa heidän kulttuuriaan. Hänen aiemmat kommenttinsa…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Suomi
Ukrainassa on jälleen kuollut useita ihmisiä Venäjän iskuissa. Kolme ihmistä on kuollut ja useita haavoittunut Kramatorskin ja Bilenken alueilla. Venäjän ulkoministeri Lavrov…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Indonesiassa tapahtui voimakas maanjäristys, joka surmasi ainakin 20 ihmistä. Järistys, jonka voimakkuus oli 7,7, tapahtui lähellä Floresin saarta. Vaikka tsunamivaroitus annettiin, se…
Ulkomaat
Donald Trump ilmoitti aikovansa julistaa Hormuzinsalmen osaksi Yhdysvaltoja. Tämä lausunto herätti välittömän reaktion Iranilta, joka korosti, että salmea ei voi vallata uhkauksilla.…
Ulkomaat
Kesän kuivuus ja kuumuus vaikuttavat Saksassa maanviljelijöihin. Sadonmenetykset voivat nousta jopa kolmeen miljoonaan tonniin, erityisesti Lounais-Saksassa. Maanviljelijäliiton mukaan joillain alueilla on suuri…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 14.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla siitepölyä on vähän. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu Lapin eteläpuolella, ja kukinta heikkenee Etelä-Lapissa. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä.