Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump aikoo julistaa Hormuzinsalmen Yhdysvaltojen alueeksi, mikä herättää vastustusta Iranilta. Indonesiassa maanjäristys vaati viisi kuolonuhria.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Marokkolaiset nuoret siirtyvät Ceutaan etsimään parempia työmahdollisuuksia, vaikka talous kasvaa. Elintason pettymys ajaa heitä rajan yli, sillä työtä ei löydy kotimaasta. Ceutassa he toivovat löytävänsä työtä ja parempaa elämää.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Marokkolaiset nuoret siirtyvät Ceutaan etsimään parempia työmahdollisuuksia, vaikka talous kasvaa. Elintason pettymys ajaa heitä rajan yli, sillä työtä ei löydy kotimaasta. Ceutassa he toivovat löytävänsä työtä ja parempaa elämää.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.8.2026 klo 12:00, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Marokkolaiset nuoret pakenevat Ceutaan • Marokkolaiset nuoret pakenevat Ceutaan.
Marokkolaiset nuoret lähtevät Ceutaan
Marokkolaiset nuoret menevät Ceutaan. He etsivät töitä, koska kotimaassa ei ole mahdollisuuksia. Talous kasvaa, mutta nuorille ei ole työpaikkoja. Ceutassa he toivovat löytävänsä paremman elämän.
Marokkolaiset nuoret siirtyvät Ceutaan etsimään parempia työmahdollisuuksia, vaikka talous kasvaa. Elintason pettymys ajaa heitä rajan yli, sillä työtä ei löydy kotimaasta. Ceutassa he toivovat löytävänsä työtä ja parempaa…
Marokkolaiset nuoret suuntaavat Ceutaan etsimään parempia elinoloja, vaikka talous kasvaa. Työllisyysongelmat jatkuvat, ja monet nuoret kokevat pettymyksiä elintasossaan. Tämä ilmiö on herättänyt huomiota kansainvälisessä mediassa.
Espanja ja Marokko ovat vahvistaneet rajavalvontaa Ceutassa estääkseen maahanpyrkijöiden ryntäyksen. Marokko on lähettänyt yli tuhat turvallisuusjoukkoa alueelle, ja Espanja on lisännyt poliisi-…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ceuta, #Marokko
Marokko on vahvistanut turvatoimia Ceutan rajalla Espanjan kanssa. Sosiaalisessa mediassa leviää kehotuksia marokkolaisille yrittää ylittää raja, mikä herättää huolta mahdollisista uusista ryntäyksistä.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ceuta, #Marokko
Marokon sisäministeriö on lisännyt turvatoimia Ceutan rajalla estääkseen mahdolliset uudet rajanylitykset. Viranomaiset reagoivat sosiaalisessa mediassa leviävään disinformaatioon, joka kannustaa massiivisiin ylityksiin. Marokko…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Marokko, #Ceuta
Ceutan itsehallintoalue valmistautuu mahdolliseen rajaryntäykseen Marokosta. Sosiaalisessa mediassa leviää huhuja, että uusi yritys ylittää raja tapahtuu lauantaina. Viranomaiset ovat vahvistaneet rajaturvallisuutta tilanteen…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ceuta, #Marokko
Ceutan aluehallinto varautuu mahdolliseen rajaryntäykseen Marokosta. Sosiaalisessa mediassa leviää tietoa, että suuri joukko ihmisiä suunnittelee ylittävänsä rajan lauantaina. Asiantuntija kuitenkin epäilee, että…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ceuta, #Marokko
Kesän kuivuus ja kuumuus vaikuttavat Saksassa maanviljelijöihin. Sadonmenetykset voivat nousta jopa kolmeen miljoonaan tonniin, erityisesti Lounais-Saksassa. Maanviljelijäliiton mukaan joillain alueilla on suuri…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 14.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla siitepölyä on vähän. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu Lapin eteläpuolella, ja kukinta heikkenee Etelä-Lapissa. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä.