Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii Lohjalla tapahtunutta koulusurman yritystä, jossa alaikäinen lukiolainen yritti sytyttää lukiorakennuksen palamaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Cambridgen yliopiston sosilologian professori Jason Arday on kuollut. Hänet löydettiin kotoaan, eikä poliisi epäile rikosta. Arday oli historian nuorin musta professori yliopistossa ja erosi viime viikolla plagiaattisyytösten vuoksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Cambridgen yliopiston sosilologian professori Jason Arday on kuollut. Hänet löydettiin kotoaan, eikä poliisi epäile rikosta. Arday oli historian nuorin musta professori yliopistossa ja erosi viime viikolla plagiaattisyytösten vuoksi.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.8.2026 klo 01:51, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Ilta-Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Cambridgen professori Jason Arday kuoli • Cambridgen yliopiston professori Jason Arday kuoli • Professori Jason Arday kuoli.
Jason Arday kuoli Cambridgessa
Jason Arday oli Cambridgen yliopiston professori. Hänet löydettiin kuolleena kotoaan. Poliisi ei epäile rikosta. Arday oli historian nuorin musta professori ja erosi plagiaattisyytösten takia.
Cambridgen yliopiston sosilologian professori Jason Arday on kuollut. Hänet löydettiin kotoaan, eikä poliisi epäile rikosta. Arday oli historian nuorin musta professori yliopistossa ja erosi viime viikolla plagiaattisyytösten vuoksi.
Jason Arday, Cambridgen yliopiston nuorin musta professori, on kuollut 41-vuotiaana. Hänet löydettiin kuolleena Etelä-Lontoosta, ja poliisi ei epäile rikosta. Arday oli äskettäin irtisanoutunut plagiointikohun vuoksi ja oli saanut…
Cambridgen yliopiston entinen professori Jason Arday on löydetty kuolleena. Arday erosi tehtävästään elokuussa plagiointisyytösten vuoksi. Poliisi tutkii kuoleman syitä.
Cambridgen yliopistosta eronnut professori Jason Arday on kuollut. Hän erosi elokuussa plagiaatti- ja sepittelyepäilyjen vuoksi. Uutinen on saanut laajaa huomiota.
Cambridgen yliopiston nuorin musta professori Jason Arday irtisanoutui plagiointi- ja sepitysepäilyjen vuoksi. Hän kiistää syyllisyytensä ja väittää joutuneensa rodullisesti motivoituneen kampanjan kohteeksi.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Cambridge, #JasonArday
Kesän kuivuus ja kuumuus vaikuttavat Saksassa maanviljelijöihin. Sadonmenetykset voivat nousta jopa kolmeen miljoonaan tonniin, erityisesti Lounais-Saksassa. Maanviljelijäliiton mukaan joillain alueilla on suuri…
Ulkomaat
Puolustusvoimat on purkanut ilmailun ja merenkulun rajoitukset itäisellä Suomenlahdella. Rajoitukset otettiin käyttöön aamuneljältä varotoimenpiteenä mahdollisten droonien torjumiseksi, mutta ne purettiin puoli kahdeksan…
Ulkomaat
Japanin itäosassa on kuollut ainakin neljä ihmistä rankkasateiden vuoksi. Tulvat aiheuttivat onnettomuuksia, ja liikenne häiriintyi laajasti. Tuhannet ihmiset ovat jääneet jumiin lentokentälle…
Ulkomaat
Yhdysvallat aikoo toteuttaa maaiskuja Latinalaisessa Amerikassa toimivia huumekartelleja vastaan. Puolustusministeri Pete Hegseth ilmoitti, että iskut ovat osa laajempaa strategiaa, joka on jo…
Ulkomaat
Ruotsi on päättänyt laskea rikosoikeudellisen vastuun alaikärajaa vakavissa rikoksissa 15 vuodesta 14 vuoteen. Muutos mahdollistaa 14 vuotta täyttäneiden lasten tuomitsemisen vankeuteen vakavista…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 14.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla siitepölyä on vähän. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu Lapin eteläpuolella, ja kukinta heikkenee Etelä-Lapissa. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä.