Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Indonesiassa tapahtui voimakas maanjäristys, joka surmasi ainakin 20 ihmistä. Donald Trump ilmoitti aikovansa julistaa Hormuzinsalmen osaksi Yhdysvaltoja.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Laura Lahtinen ei päässyt välieriin 50 metrin vapaauinnissa EM-kisoissa. Hän ui ajan 25,77 ja keskittyy seuraavaksi 200 metrin perhosuintiin. Myös muut suomalaiset uimarit karsiutuivat omilta matkoiltaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Laura Lahtinen ei päässyt välieriin 50 metrin vapaauinnissa EM-kisoissa. Hän ui ajan 25,77 ja keskittyy seuraavaksi 200 metrin perhosuintiin. Myös muut suomalaiset uimarit karsiutuivat omilta matkoiltaan.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.8.2026 klo 11:34, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lahtinen karsiutui 50 metrin vapaauinnista • Laura Lahtinen ei päässyt välieriin • Laura Lahtinen karsiutui 50 metrin vapaauinnista.
Lahtinen ei päässyt välieriin
Laura Lahtinen ei päässyt välieriin 50 metrin vapaauinnissa EM-kisoissa. Hänen aikansa oli 25,77. Lahtinen aikoo uida seuraavaksi 200 metrin perhosuintia. Myös Kiia Metsäkonkola ja Fia Stenman karsiutuivat. Miesten 50 metrin rintauinnissa Julius Nyberg oli nopein suomalainen, mutta hänkin jäi ilman välieräpaikkaa.
Laura Lahtinen ei päässyt välieriin 50 metrin vapaauinnissa EM-kisoissa. Hän ui ajan 25,77 ja keskittyy seuraavaksi 200 metrin perhosuintiin. Myös muut suomalaiset uimarit karsiutuivat omilta matkoiltaan.
Suomalaisuinti Laura Lahtinen karsiutui 50 metrin vapaauinnin alkueristä EM-kisoissa. Hän ui ajan 25,77, mutta ei edennyt välieriin. Myös Kiia Metsäkonkola ja Fia Stenman eivät päässeet jatkoon.
Suomalaisuinti Laura Lahtinen ei päässyt välieriin 50 metrin vapaauinnissa EM-kisoissa. Hän ui ajan 25,77 ja keskittyy seuraavaksi 200 metrin perhosuintiin. Myös Kiia Metsäkonkola ja Fia Stenman eivät edenneet…
Jyväskylän Aallon uimari Julius Nyberg ei päässyt välieriin 100 metrin rintauinnissa EM-kisoissa Pariisissa. Hän ui ajan 1.03,09, mikä oli noin sekunnin parempi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #JuliusNyberg, #EMkisat
Matti Mattsson ei päässyt 200 metrin rintauinnin EM-finaaliin Pariisissa, jääden yhdeksänneksi. Hän oli vain viiden sadasosan päässä finaalipaikasta, mikä oli hänelle henkisesti…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Uinti
Jyväskyläläinen uimari Julius Nyberg saavutti hyvän tuloksen uinnin EM-kilpailuissa, mutta ei päässyt välieriin. Hän sivusi omaa ennätystään 50 metrin rintauinnissa, mutta kilpailun…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #JuliusNyberg, #Uinti
Seiväshypyn supertähti Armand Duplantis sai suru-uutisen isoäitinsä kuolemasta ennen EM-kisoja. Duplantis lupaa kunnioittaa isoäitinsä muistoa voittamalla kilpailuja, mukaan lukien seiväskisan. Hän on…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #EMkisat, #Urheilu
Euroopan uimaliiton puheenjohtaja Antonio Silva ilmoitti, että uinnin EM-kisat saatetaan järjestää Venäjällä vuonna 2028. Päätöstä ei ole vielä tehty, ja asiasta keskustellaan…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Uinti, #EMkisat
Matti Mattsson sijoittui 27:nneksi miesten 100 metrin rintauinnin alkuerissä Pariisin EM-kisoissa. Hän oli eränsä toinen ajalla 1.00,58, mutta se ei riittänyt välieräpaikkaan.…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Uinti
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 14.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla siitepölyä on vähän. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu Lapin eteläpuolella, ja kukinta heikkenee Etelä-Lapissa. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä.