Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Puolustusvoimat purki rajoitukset Suomenlahdella, ja Jyväskylässä on kadonnut iäkäs mies. Taloudessa verovapaus luonnontuotteiden myynnissä muuttuu.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Nuorten mopoilijoiden mielenilmaus järjestetään Helsingissä lauantaina. Tapahtuma alkaa Tattarisuolta ja päättyy Kansalaistorille, vaikuttaen hetkellisesti liikenteeseen. Poliisi vetää kulkueen ja ohjaa liikennettä tapahtuman aikana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Nuorten mopoilijoiden mielenilmaus järjestetään Helsingissä lauantaina. Tapahtuma alkaa Tattarisuolta ja päättyy Kansalaistorille, vaikuttaen hetkellisesti liikenteeseen. Poliisi vetää kulkueen ja ohjaa liikennettä tapahtuman aikana.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.8.2026 klo 10:07, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mopoilijoiden mielenilmaus Helsingissä lauantaina • Mopoilijat järjestävät kulkueen Helsingin keskustassa.
Mopoilijat mielenilmaukseen Helsingissä
Lauantaina Helsingissä järjestetään mopoilijoiden mielenilmaus. Tapahtuma alkaa Tattarisuolta kello 15 ja päättyy Kansalaistorille noin kello 17.15. Mukaan odotetaan satoja mopoja. Poliisi ohjaa liikennettä ja on neuvotellut järjestäjien kanssa tapahtumasta.
Nuorten mopoilijoiden mielenilmaus järjestetään Helsingissä lauantaina. Tapahtuma alkaa Tattarisuolta ja päättyy Kansalaistorille, vaikuttaen hetkellisesti liikenteeseen. Poliisi vetää kulkueen ja ohjaa liikennettä tapahtuman aikana.
Mopoilevat Nuoret ry järjestää lauantaina mopoilijatapahtuman Helsingissä. Kulkue alkaa Tattarisuolta klo 15 ja päättyy Kansalaistorille noin klo 17.15. Poliisi on keskustellut järjestäjien kanssa ja valvoo tapahtumaa.
Eilisiltana Helsingistä Vaasaan matkalla olleessa junassa syntyi vauva. Junan henkilöstö ja matkustajat auttoivat synnyttäjää, ja vauva siirrettiin ambulanssin kyytiin Seinäjoella. Junamatka jatkui…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Helsinki
Espoon kaupunki ehdottaa nollapäästövyöhykkeiden käyttöönottoa kuorma- ja pakettiautoille. Uusilla alueilla saisi ajaa vain ajoneuvoilla, jotka eivät tuota pakokaasupäästöjä. Helsinki suunnittelee myös vastaavia…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Liikenne
Mopoilijoiden loukkaantumiset ovat vähentyneet yli 70 prosenttia kymmenessä vuodessa. Mopojen määrä liikenteessä on puolittunut 15 vuodessa, ja viime vuonna onnettomuuksia tapahtui vain…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Mopoilijat, #Liikenne
Töölönlahti on tulvinut Helsingin keskustassa, ja vesi on noussut kevyen liikenteen väylälle. Tulva on erityisesti havaittavissa Töölönlahdenpuiston päässä. Tilanne aiheuttaa haasteita alueen…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Liikenne
Eteläisimmän Suomen junaliikenteessä on ollut häiriöitä keskiviikkoaamuna vaihdeviasta johtuen. Häiriöt alkavat kuuden aikaan aamulla ja vaikuttavat K-, I- ja P-juniin. Junien aikatauluissa…
Liikenne
Helsingin seudun liikenteessä (HSL) unohtuneiden tavaroiden määrä on kasvanut merkittävästi. Viime vuonna liikennevälineisiin jäi yhteensä lähes 34 000 tavaraa, mikä on 17…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Helsinki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sadekuurot laskevat ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienten itiömäärät ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja maan keskiosissa ajoittain kohtalaisia. Cladosporium-homeitiömäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa matalista kohtalaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän erittäin vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa erittäin vähän. Sade laskee siitepölymääriä.