Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Puolustusvoimat purki rajoitukset Suomenlahdella, ja Jyväskylässä on kadonnut iäkäs mies. Taloudessa verovapaus luonnontuotteiden myynnissä muuttuu.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Nigel Farage on voittanut Clactonin täytevaalit ja palaa Britannian parlamenttiin. Hän voitti vaaleissa huumoriehdokas Kreivi Roskisnaaman, joka jäi toiseksi. Muut pääpuolueet boikotoivat vaaleja Faragen vaalirahaskandaalin vuoksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Nigel Farage on voittanut Clactonin täytevaalit ja palaa Britannian parlamenttiin. Hän voitti vaaleissa huumoriehdokas Kreivi Roskisnaaman, joka jäi toiseksi. Muut pääpuolueet boikotoivat vaaleja Faragen vaalirahaskandaalin vuoksi.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.8.2026 klo 09:44, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Helsingin Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nigel Farage palaa Britannian parlamenttiin • Nigel Farage voitti Clactonin täytevaalit • Farage julistaa voittonsa täytevaaleissa.
Nigel Farage palaa Britannian parlamenttiin
Nigel Farage on voittanut vaalit Clactonissa. Hän palaa nyt Britannian parlamenttiin. Farage voitti huumoriehdokas Kreivi Roskisnaaman. Muut puolueet eivät osallistuneet vaaleihin Faragen skandaalin takia.
Nigel Farage on voittanut Clactonin täytevaalit ja palaa Britannian parlamenttiin. Hän voitti vaaleissa huumoriehdokas Kreivi Roskisnaaman, joka jäi toiseksi. Muut pääpuolueet boikotoivat vaaleja Faragen vaalirahaskandaalin vuoksi.
Nigel Farage on voittanut Clactonin vaalipiirissä järjestetyt täytevaalit. Hänen päävastustajansa oli komediahahmo kreivi Roskispää, joka sai lähes 9 500 ääntä. Farage sai vaaleissa noin 22 200 ääntä ja…
Nigel Farage on julistanut voittaneensa Clactonin alueen täytevaalit Britanniassa, vaikka ääntenlasku on vielä kesken. Farage erosi parlamentista heinäkuussa ja asettui heti uudelleen ehdolle. Hänen eronsa ja vaalin järjestäminen…
Oikeistopopulistisen reformipuolueen johtaja Nigel Farage on voittanut Clactonissa käydyt parlamentin täytevaalit. Farage sai yli 22 000 ääntä, kun hänen päävastustajansa Count Binface sai reilut 9 000 ääntä. Farage…
Nigel Farage, Reform UK -puolueen johtaja, asettuu ehdolle täytevaalissa Clactonin alueella. Hän erosi parlamentista kuukausi sitten, mutta haluaa nyt palauttaa paikkansa. Britannian…
Politiikka • jaetut avainsanat: #NigelFarage, #ReformUK
Sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydman on hylännyt Tampereen yliopiston ja viiden muun yliopiston oikaisuvaatimukset sosiaalityön tutkimuksen rahoituksesta. Yliopisto sai tiedon kielteisistä päätöksistä…
Politiikka
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue on keskeyttänyt viestintäpalvelujen hankinnan, joka herätti kritiikkiä. Hankinta, jonka arvo oli jopa 290 000 euroa, ei olisi vaatinut kilpailutusta, mutta…
Politiikka
Valtioneuvosto on nimittänyt Kurt Torsellin Opetushallituksen pääjohtajaksi. Torsellin toimikausi kestää syyskuusta 2026 elokuuhun 2031. Hänellä on pitkä tausta politiikassa ja hän on…
Politiikka
Sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydman on ilmoittanut, että kiistelty Stea-asetus on hyväksytty. Asetus tuo mukanaan tukevamman oikeudellisen perustan aiemmin ilmoitetuille hakukriteereille. Rydman…
Politiikka
Valkoisen talon lehdistösihteeri Karoline Leavitt eroaa tehtävästään kuun lopussa. Presidentti Donald Trumpin mukaan Leavitt haluaa viettää enemmän aikaa perheensä kanssa, mutta hän…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sadekuurot laskevat ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienten itiömäärät ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja maan keskiosissa ajoittain kohtalaisia. Cladosporium-homeitiömäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa matalista kohtalaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän erittäin vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa erittäin vähän. Sade laskee siitepölymääriä.