Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tutkijat ovat pyytäneet Tiitisen listaa Supon kautta, kun taas käräjäoikeus tutkii Saara Arvan löytöpaikkaa. Marimekon liikevaihto on laskenut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Rap-artisti Pyhimyksen oikeudenkäynti on siirtynyt 27. lokakuuta. Alun perin istunnon oli määrä tapahtua 19. elokuuta. Siirron syynä ovat tuomareiden aikatauluhaasteet.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Rap-artisti Pyhimyksen oikeudenkäynti on siirtynyt 27. lokakuuta. Alun perin istunnon oli määrä tapahtua 19. elokuuta. Siirron syynä ovat tuomareiden aikatauluhaasteet.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.8.2026 klo 14:24, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pyhimyksen oikeudenkäynti siirtyy lokakuulle • Pyhimyksen oikeudenkäynti siirtyy.
Pyhimyksen oikeudenkäynti siirtyy
Rap-artisti Pyhimyksen oikeudenkäynti on nyt lokakuussa. Istunnon piti olla ensi viikolla, mutta se siirrettiin. Uusi päivämäärä on 27. lokakuuta. Siirron syynä ovat tuomareiden aikataulut.
Rap-artisti Pyhimyksen oikeudenkäynti on siirtynyt 27. lokakuuta. Alun perin istunnon oli määrä tapahtua 19. elokuuta. Siirron syynä ovat tuomareiden aikatauluhaasteet.
Rap-artisti Pyhimyksen, oikealta nimeltään Mikko Kuoppala, rikosoikeudenkäynti on siirretty elokuulta lokakuun 27. Päivään. Syyttäjä vaatii hänelle rangaistusta rattijuopumuksesta, kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta ja huumausaineen käyttörikoksesta. Oikeudenkäynnin siirto johtuu käräjäoikeuden…
Euroviisut on muuttanut sääntöjään, joiden mukaan sota käyvä maa ei voi isännöidä kilpailua. Uuden säännön mukaan kilpailun voittanut yleisradioyhtiö menettää isännöintioikeuden, jos…
Kulttuuri
Kirjailija Pirkko Arhippa lahjoitti 800 000 euroa Suomen Kirjailijaliitolle testamentissaan. Lahjoituksesta perustetaan rahasto, joka tukee nuoria naisdekkaristeja. Kirjailijaliiton mukaan lahjoitus on poikkeuksellinen…
Kulttuuri
Bulgaria isännöi ensi vuoden Euroviisuja Burgasissa, joka sijaitsee Mustanmeren rannalla. Euroopan yleisradiounioni ilmoitti, että Euroviisufinaali pidetään 15. toukokuuta 2027. Tämä on ensimmäinen…
Kulttuuri
Laulaja Arja Saijonmaan poliittiset kannanotot ovat nousseet esiin hänen elämäkertadokumentissaan "Laula minulle Arja!". Dokumentti tarkastelee Saijonmaan vaikutusta ja reaktioita Ruotsissa, jossa hänen…
Kulttuuri
Ruotsin kruununprinsessa Victoria ja prinssi Daniel vierailevat Aalto-yliopistossa Espoossa 21. elokuuta. He tutustuvat kvanttiteknologiaan, avaruus- ja satelliittiteknologiaan sekä jäätutkimukseen ja tapaavat ruotsalaistaustaisia…
Kulttuuri
Euroopan yleisradioliitto EBU on päättänyt muuttaa Euroviisujen sääntöjä. Aseellisessa konfliktissa oleva maa ei voi enää isännöidä kilpailua, ja artistien ikäraja nousee 18…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sadekuurot laskevat ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienten itiömäärät ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja maan keskiosissa ajoittain kohtalaisia. Cladosporium-homeitiömäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa matalista kohtalaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän erittäin vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa erittäin vähän. Sade laskee siitepölymääriä.