Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tutkijat ovat pyytäneet Tiitisen listaa Supon kautta, kun taas Kolumbiassa maanjäristyksen uhriluku kasvaa. STEA on salannut asiakirjat avustuskriteereistä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Aliisa Soini teki uuden Suomen ennätyksen 100 metrin perhosuinnissa Pariisin EM-kisoissa. Hän ui ajan 58,55, joka ylitti aiemman ennätyksen. Soini sijoittui alkuerässään kuudenneksi ja pääsi välieriin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Aliisa Soini teki uuden Suomen ennätyksen 100 metrin perhosuinnissa Pariisin EM-kisoissa. Hän ui ajan 58,55, joka ylitti aiemman ennätyksen. Soini sijoittui alkuerässään kuudenneksi ja pääsi välieriin.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.8.2026 klo 13:41, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Aliisa Soini rikkoi Suomen ennätyksen • Aliisa Soini teki uuden Suomen ennätyksen.
Aliisa Soini teki ennätyksen
Aliisa Soini ui 100 metrin perhosuinnissa uuden Suomen ennätyksen. Hänen aikansa oli 58,55. Tämä aika on nopeampi kuin aiempi ennätys. Soini pääsi välieriin hyvällä suorituksellaan.
Aliisa Soini teki uuden Suomen ennätyksen 100 metrin perhosuinnissa Pariisin EM-kisoissa. Hän ui ajan 58,55, joka ylitti aiemman ennätyksen. Soini sijoittui alkuerässään kuudenneksi ja pääsi välieriin.
Aliisa Soini uitti uuden Suomen ennätyksen naisten 100 metrin perhosuinnissa EM-kilpailuissa Pariisissa. Hän paransi entistä ennätystä ajalla 58,55 sekuntia ja eteni välieriin. Soini on ollut hyvässä kunnossa myös…
Aliisa Soini saavutti 14. Sijan naisten 50 metrin perhosuinnissa Euroopan mestaruuskilpailuissa Pariisissa. Hän ui välierissä ajan 26,24, joka on sama kuin kahdeksan…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #AliisaSoini, #Perhosuinti
Silja Kosonen saavutti moukarinheiton EM-kultaa, mikä oli odotettu voitto hänen kotikaupungissaan Raisiossa. Kaupunginjohtaja Eero Vainio korosti Kososelle järjestettävien mitalijuhlien suunnittelun olevan käynnissä,…
Yleisurheilu
Silja Kosonen saavutti uransa ensimmäisen arvokisamitalin voittamalla kultaa Birminghamissa. Hänen vanhempansa, Johanna ja Kimmo Kosonen, ilmensivät ylpeyttä ja helpotusta saavutuksesta. Aiemmat kilpailut,…
Yleisurheilu
Antti Sainio ei päässyt EM-finaaliin Birminghamissa, vaikka oli toivonut menestystä. Hän sijoittui välierässään viimeiseksi ja hänen aikansa oli selvästi heikompi kuin aiemmin…
Yleisurheilu
Suomalainen keihäänheittäjä Oliver Helander on päättänyt muuttaa heittotekniikkaansa pysyäkseen pystyssä kilpailuissa. Hän on saanut lisää luottamusta Kalevan kisoista, joissa hän voitti tuloksella…
Yleisurheilu
Yleisurheilun EM-kilpailut jatkuvat Birminghamissa, jossa Silja Kosonen ja Krista Tervo kilpailevat naisten moukarinheiton loppukilpailussa. Kosonen on vahva voittajasuosikki, sillä hän on heittänyt…
Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sadekuurot laskevat ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienten itiömäärät ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja maan keskiosissa ajoittain kohtalaisia. Cladosporium-homeitiömäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa matalista kohtalaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän erittäin vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa erittäin vähän. Sade laskee siitepölymääriä.