Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tutkijat ovat pyytäneet Tiitisen listaa Supon kautta, kun taas Kolumbiassa maanjäristyksen uhriluku kasvaa. STEA on salannut asiakirjat avustuskriteereistä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Bulgaria isännöi ensi vuoden Euroviisuja Burgasissa, joka sijaitsee Mustanmeren rannalla. Euroopan yleisradiounioni ilmoitti, että Euroviisufinaali pidetään 15. toukokuuta 2027. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Bulgaria isännöi Euroviisuja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Bulgaria isännöi ensi vuoden Euroviisuja Burgasissa, joka sijaitsee Mustanmeren rannalla. Euroopan yleisradiounioni ilmoitti, että Euroviisufinaali pidetään 15. toukokuuta 2027. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Bulgaria isännöi Euroviisuja.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.8.2026 klo 13:15, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Iltalehti, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Euroviisut järjestetään Burgasissa Bulgariassa • Vuoden 2027 Euroviisut järjestetään Bulgariassa • Euroviisut järjestetään Burgasissa ensi keväänä.
Euroviisut ovat Burgasissa Bulgariassa
Bulgaria järjestää Euroviisut Burgasissa vuonna 2027. Finaali on 15. toukokuuta ja semifinaalit 11. Ja 13. toukokuuta. Burgas on Mustanmeren rannalla ja lähellä suosittua Sunny Beachia. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Bulgaria isännöi Euroviisuja.
Bulgaria isännöi ensi vuoden Euroviisuja Burgasissa, joka sijaitsee Mustanmeren rannalla. Euroopan yleisradiounioni ilmoitti, että Euroviisufinaali pidetään 15. toukokuuta 2027. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Bulgaria isännöi Euroviisuja.
Euroviisut vuonna 2027 pidetään Bulgariassa Burgasin kaupungissa. Kilpailu alkaa semifinaaleilla 11. Ja 13. toukokuuta, ja finaali on 15. toukokuuta. Burgas tunnetaan kulttuurikaupunkina ja sen uusi areena valmistui vuonna…
Bulgarian Euroviisut pidetään ensi keväänä Burgasin satamakaupungissa. Euroopan yleisradioliitto EBU ja Bulgarian yleisradio BNT ovat vahvistaneet kisapaikan. Ensimmäinen semifinaali on 11. toukokuuta ja finaali 15. toukokuuta.
Euroviisut pidetään seuraavaksi Bulgarian Burgasissa. Euroopan yleisradiounioni on vahvistanut kaupungin valinnan kilpailun isännäksi. Samalla Ebu ilmoitti sääntömuutoksista, jotka estävät aseellisessa konfliktissa olevan voittajamaan isännöimästä kilpailua.
Euroopan yleisradioliitto EBU on päättänyt muuttaa Euroviisujen sääntöjä. Aseellisessa konfliktissa oleva maa ei voi enää isännöidä kilpailua, ja artistien ikäraja nousee 18…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #EBU
Euroopan yleisradiounioni EBU on päivittänyt Euroviisujen sääntöjä. Voittajamaa ei enää automaattisesti saa järjestää kilpailua, jos sen turvallisuus on uhattuna. Myös osallistujien alaikäraja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #EBU
Euroviisut on muuttanut sääntöjään, joiden mukaan sota käyvä maa ei voi isännöidä kilpailua. Uuden säännön mukaan kilpailun voittanut yleisradioyhtiö menettää isännöintioikeuden, jos…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Euroviisuissa otetaan käyttöön uusia sääntöjä, jotka liittyvät osallistujamaiden turvallisuustilanteeseen. Mikäli sotaa käytävässä maassa voitetaan kilpailu, järjestäminen siirtyy toiselle maalle. Tämä sääntö koskee…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Kirjailija Pirkko Arhippa lahjoitti 800 000 euroa Suomen Kirjailijaliitolle testamentissaan. Lahjoituksesta perustetaan rahasto, joka tukee nuoria naisdekkaristeja. Kirjailijaliiton mukaan lahjoitus on poikkeuksellinen…
Kulttuuri
Ruotsin kruununprinsessa Victoria ja prinssi Daniel vierailevat Aalto-yliopistossa Espoossa 21. elokuuta. He tutustuvat kvanttiteknologiaan, avaruus- ja satelliittiteknologiaan sekä jäätutkimukseen ja tapaavat ruotsalaistaustaisia…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sadekuurot laskevat ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienten itiömäärät ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja maan keskiosissa ajoittain kohtalaisia. Cladosporium-homeitiömäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa matalista kohtalaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän erittäin vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa erittäin vähän. Sade laskee siitepölymääriä.