Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Metsä Fibre on käynnistänyt muutosneuvottelut mahdollisista lomautuksista Kemin biotuotetehtaalla. VR:n junassa Helsingistä Vaasaan syntyi vauva tiistai-iltana.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Haukiputaalla syttyi suuri vene palamaan omakotitalon pihassa keskiviikkoiltana. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan, eikä se levinnyt rakennukseen. Aluksen sisärakenteet tuhoutui, mutta runko on korjauskelpoinen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Haukiputaalla syttyi suuri vene palamaan omakotitalon pihassa keskiviikkoiltana. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan, eikä se levinnyt rakennukseen. Aluksen sisärakenteet tuhoutui, mutta runko on korjauskelpoinen.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.8.2026 klo 18:43, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vene syttyi palamaan omakotitalon pihalla • Suurikokoinen vene syttyi tuleen Haukiputaalla.
Vene paloi omakotitalon pihassa
Haukiputaalla paloi suuri vene omakotitalon pihassa. Palo syttyi keskiviikkoiltana. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan. Kukaan ei loukkaantunut. Aluksen runko on korjauskelpoinen, mutta sisäosat tuhoutui.
Haukiputaalla syttyi suuri vene palamaan omakotitalon pihassa keskiviikkoiltana. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan, eikä se levinnyt rakennukseen. Aluksen sisärakenteet tuhoutui, mutta runko on korjauskelpoinen.
Haukiputaalla syttyi keskiviikkoiltana suuri vene palamaan omakotitalon pihassa. Pelastuslaitos sai hälytyksen puoli seitsemän jälkeen, ja sammutustyöt ovat edelleen käynnissä. Palon leviäminen rakennukseen on estetty.
Hyvinkäällä on kadonnut 16-vuotias tyttö, Tiina Purho. Hänet on nähty viimeksi tiistaina aamupäivällä Tervamäessä. Poliisi pyytää havaintoja hätänumeroon 112.
Kotimaa
Kirkkonummella on löydetty eloton täysi-ikäinen nainen. Länsi-Uudenmaan poliisi kertoo, että naisen kuolemaan ei epäillä liittyvän rikosta. Poliisi aloittaa kuolemansyyn selvittämisen.
Kotimaa
Lahdessa nuori nainen pelastui roikkuessaan sillan kaiteesta. Ohikulkijat pysäyttivät pakettiauton, jonka katolle nainen pystyi pudottautumaan. Poliisi tutkii tapahtuman taustoja.
Kotimaa
Satojen mopoilijoiden odotetaan kokoontuvan mielenosoitukseen Helsingissä lauantaina. Tapahtuman taustalla on nuorten toive laillisista mopomiiteistä ja yhteistyöstä poliisin kanssa. Järjestäjät haluavat vähentää vastakkainasettelua…
Kotimaa
Helsingissä päiväkodin pihalla alle 5-vuotias lapsi jäi jumiin leikkitelineeseen. Pelastuslaitos sai lapsen vapautettua sahaamalla jalkatapin irti. Onneksi lapsi säästyi vammoilta ja oli…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Rovaniemellä syttyi kerrostalopalo, jota epäillään tahallisesti sytytetyksi. Palo alkoi neljännestä kerroksesta ja rajoittui pääasiassa syttymishuoneistoon, mutta savua pääsi leviämään rappukäytävään. Pelastuslaitos ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sadekuurot laskevat ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienten itiömäärät ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja maan keskiosissa ajoittain kohtalaisia. Cladosporium-homeitiömäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa matalista kohtalaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän erittäin vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa erittäin vähän. Sade laskee siitepölymääriä.