Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tutkijat ovat pyytäneet Tiitisen listaa Supon kautta, kun taas Kolumbiassa maanjäristyksen uhriluku kasvaa. STEA on salannut asiakirjat avustuskriteereistä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsinki ja Bryssel kilpailevat vuoden 2030 EM-kisojen järjestämisestä. Kisaisäntä valitaan lokakuussa Lausannessa. Helsingin hakuprosessia on viety eteenpäin jo kahden vuoden ajan, ja valitsijoille on esitelty hanketta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsinki ja Bryssel kilpailevat vuoden 2030 EM-kisojen järjestämisestä. Kisaisäntä valitaan lokakuussa Lausannessa. Helsingin hakuprosessia on viety eteenpäin jo kahden vuoden ajan, ja valitsijoille on esitelty hanketta.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.8.2026 klo 18:06, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Helsinki ja Bryssel kilpailevat EM-kisoista • Helsinki ja Bryssel kilpailevat EM-kisoista • Helsinki ja Bryssel kilpailevat EM-kisoista.
Helsinki ja Bryssel kilpailevat EM-kisoista
Helsinki haluaa järjestää vuoden 2030 EM-kisat. Bryssel on kova kilpailija. Kisaisäntä valitaan lokakuussa. Helsingin tiimi on työskennellyt kovasti hakuprosessin eteen.
Helsinki ja Bryssel kilpailevat vuoden 2030 EM-kisojen järjestämisestä. Kisaisäntä valitaan lokakuussa Lausannessa. Helsingin hakuprosessia on viety eteenpäin jo kahden vuoden ajan, ja valitsijoille on esitelty hanketta.
Helsinki ja Bryssel kilpailevat vuoden 2030 yleisurheilun EM-kisojen isännyydestä. Kisaisäntä valitaan lokakuun lopussa Lausannessa. Molemmat kaupungit esittelevät vahvoja hakemuksia kisojen järjestämiseksi.
Helsinki ja Bryssel kilpailevat vuoden 2030 yleisurheilun EM-kisojen isännyydestä. Kisaisäntä valitaan lokakuun lopussa Lausannessa. Molemmat kaupungit valmistautuvat tiukkaan kilpailuun.
Yleisurheilun EM-kisoissa Birminghamissa kisamaskotti Bab the Bull on herättänyt huomiota tanssimalla turvamiehen kanssa. Tanssin jälkeen maskotti pyysi rahaa, mutta siirtyi sitten tervehtimään…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #EMkisat, #Yleisurheilu
Topi Parviainen on valittu vuoden tuupovaaralaiseksi ennen EM-kisoja. 19-vuotias keihäänheittäjä valmistautuu aikuisten arvokisadebyyttiinsä Birminghamissa. Valinta tehtiin paikallisessa tapahtumassa, jossa oli läsnä useita…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #EMkisat, #Yleisurheilu
Suomen Kirjailijaliitto on saanut 800 000 euron testamenttilahjoituksen dekkaristi Pirkko Arhipalta. Lahjoituksen avulla perustetaan rahasto, joka tukee uransa alussa olevia naisdekkaristeja apurahojen…
Kulttuuri
Helsingin kaupunki arvioi, että Flow-festivaali ei voi jatkaa Suvilahdessa nykyisessä koossaan. Festivaali on toiminut alueella vuodesta 2007, mutta kaupungin mukaan alueen uudisrakentaminen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Suomalaiset naisurheilijat valitsevat usein bikinialaosan käytännön syistä. Kolmiloikkaaja Senni Salminen ja pika-aituri Saara Keskitalo korostavat, että niukka asu on mukavampi ja käytännöllisempi.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Suomen naisurheilijat kertovat, että kisa-asujen valinta perustuu mukavuuteen ja käytännöllisyyteen. Heidän mielestään ongelma on asenteissa, ei asuissa. Euroopan yleisurheiluliitto on linjannut, että…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sadekuurot laskevat ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienten itiömäärät ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja maan keskiosissa ajoittain kohtalaisia. Cladosporium-homeitiömäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa matalista kohtalaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän erittäin vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa erittäin vähän. Sade laskee siitepölymääriä.