Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Metsä Fibre on käynnistänyt muutosneuvottelut mahdollisista lomautuksista Kemin biotuotetehtaalla. VR:n junassa Helsingistä Vaasaan syntyi vauva tiistai-iltana.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
VR:n junassa Helsingistä Vaasaan syntyi vauva tiistai-iltana. Vanhempi ja vauva jäivät kyydistä Seinäjoella, jossa ambulanssi oli hälytetty paikalle. VR:n viestintäpäällikkö kommentoi, että tilanne sujui hyvin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
VR:n junassa Helsingistä Vaasaan syntyi vauva tiistai-iltana. Vanhempi ja vauva jäivät kyydistä Seinäjoella, jossa ambulanssi oli hälytetty paikalle. VR:n viestintäpäällikkö kommentoi, että tilanne sujui hyvin.
Aiheesta on julkaistu 12 juttua, 11 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.8.2026 klo 13:51, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Kaleva, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Junassa syntyi vauva Seinäjoella • Junassa syntyi vauva tiistai-iltana • Junassa syntyi vauva Helsingistä Vaasaan.
Vauva syntyi junassa Seinäjoella
Tiistai-iltana junassa Helsingistä Vaasaan syntyi vauva. Vanhempi ja vauva jäivät kyydistä Seinäjoella. Paikalle hälytettiin ambulanssi. VR:n edustaja sanoi, että kaikki meni hyvin.
VR:n junassa Helsingistä Vaasaan syntyi vauva tiistai-iltana. Vanhempi ja vauva jäivät kyydistä Seinäjoella, jossa ambulanssi oli hälytetty paikalle. VR:n viestintäpäällikkö kommentoi, että tilanne sujui hyvin.
Helsingistä Vaasaan matkalla olleessa junassa synnytti matkustaja vauvan tiistai-iltana. Junan henkilökunta ja kanssamatkustajat auttoivat synnyttäjää, ja vauva sekä äiti siirtyivät ambulanssin kyytiin Seinäjoella. Junamatka jatkui aikataulussa ilman merkittäviä…
Eilisiltana Helsingistä Vaasaan matkalla olleessa junassa syntyi vauva. Junan henkilöstö ja matkustajat auttoivat synnyttäjää, ja vauva siirrettiin ambulanssin kyytiin Seinäjoella. Junamatka jatkui aikataulussa ilman merkittäviä viivästyksiä.
VR:n junassa tapahtui tiistaina iltapäivällä poikkeuksellinen synnytys, kun vauva syntyi matkalla Helsingistä Vaasaan. Junan henkilöstö toimi tilanteessa nopeasti ja hälytti ambulanssin Seinäjoen asemalle, jonne vanhempi ja vauva siirrettiin.…
Intercityjunassa Helsingistä Vaasaan matkustaja synnytti vauvan tiistai-iltana. Junan henkilökunta ja kanssamatkustajat auttoivat synnyttäjää, ja vauva siirrettiin ambulanssiin Seinäjoella. Tapaus on erittäin harvinainen, eikä VR:llä ole tietoa aiemmista synnytyksistä…
Intercity-junassa Helsingistä Vaasaan matkustava nainen synnytti vauvan tiistai-iltana. Junan saavuttua Seinäjoelle paikalle oli tilattu ambulanssi. VR ei ole aiemmin kohdannut vastaavia synnytystapauksia junissa.
Intercity-junassa matkustaja synnytti vauvan tiistai-iltana. Junan saavuttua Seinäjoelle, paikalle oli tilattu ambulanssi. VR ei ole aiemmin kohdannut vastaavia synnytystapauksia.
Intercity-junassa Helsingistä Vaasaan syntyi vauva tiistaina. Junassa matkustanut nainen sai avustusta, ja Seinäjoella odotti ambulanssi. VR ei ole aiemmin kohdannut vastaavia synnytystapauksia junissaan.
Tiistai-iltana Intercity 49 -junassa syntyi vauva matkalla Helsingistä Vaasaan. Junayhtiö VR vahvisti tapauksen ja onnitteli perhettä. Junassa tarvittiin myös viranomaisapua synnytyksen aikana.
VR:n junassa syntyi vauva matkalla Helsingistä Vaasaan. Synnytys tapahtui tiistai-iltana, ja vanhempi sekä vauva siirrettiin ambulanssilla Seinäjoelle. Junassa oli matkustajia, mutta synnytys sujui hyvin.
Tiistaina VR:n junassa syntyi vauva, mikä saattaa olla ensimmäinen kerta junassa. VR:n viestintäpäällikkö Tiina Nummenmaa vahvisti asian, mutta varmuutta ei ole. Junamatka suuntautui Helsingistä Vaasaan.
Tiistai-iltana Intercity-junassa syntyi vauva, mikä on poikkeuksellinen tapahtuma. VR:n viestintäpäällikkö Tiina Nummenmaa kommentoi tapausta iloisena ja vahvisti, että junassa tarvittiin viranomaisapua. Vauva ja äiti saatiin ambulanssin kyytiin Seinäjoen…
Mopoilijat aikovat osoittaa mieltään Helsingin kansalaistorilla lauantaina. Tapahtuman järjestää Mopoilevat nuoret ry, joka pyrkii rakentavaan ratkaisuun poliisin ja mopoilijoiden välisiin ongelmiin. Järjestäjä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Hyvinkäällä on kadonnut 16-vuotias tyttö, Tiina Purho. Hänet on nähty viimeksi tiistaina aamupäivällä Tervamäessä. Poliisi pyytää havaintoja hätänumeroon 112.
Kotimaa
Kirkkonummella on löydetty eloton täysi-ikäinen nainen. Länsi-Uudenmaan poliisi kertoo, että naisen kuolemaan ei epäillä liittyvän rikosta. Poliisi aloittaa kuolemansyyn selvittämisen.
Kotimaa
Helsingin käräjäoikeus on hylännyt syytteet, joissa rakennusyhtiön työntekijöitä syytettiin lahjusrikoksista. Oikeus katsoi, ettei näyttöä ollut siitä, että vapaa-ajan tilaisuuksilla olisi pyritty vaikuttamaan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Helsingissä päiväkodin pihalla alle 5-vuotias lapsi jäi jumiin leikkitelineeseen. Pelastuslaitos sai lapsen vapautettua sahaamalla jalkatapin irti. Onneksi lapsi säästyi vammoilta ja oli…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Helsingissä noin 6 000 lasta aloittaa koulutiensä tänään. Kouluvuosi alkaa Töölön ala-asteen koululla, jossa ekaluokkalaiset saapuvat jo puoli yhdeksältä. Alvar Rauhala, 7,…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sadekuurot laskevat ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienten itiömäärät ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja maan keskiosissa ajoittain kohtalaisia. Cladosporium-homeitiömäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa matalista kohtalaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän erittäin vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa erittäin vähän. Sade laskee siitepölymääriä.