Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomalainen yritti luvattomasti ylittää rajan Venäjälle, ja poliisi epäilee mopoilijaa törkeästä rikoksesta. Teollisuuden uudet tilaukset kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Birminghamin EM-kisojen avauspäivänä neljä suomalaismiestä kilpaili, mutta kaikki karsiutuivat loppukilpailusta. Kristian Pulli, joka oli suurin odotus pituushypyssä, ei saanut tulosta. Myös moukarinheittäjä Henri Liipola jäi alle odotusten.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Birminghamin EM-kisojen avauspäivänä neljä suomalaismiestä kilpaili, mutta kaikki karsiutuivat loppukilpailusta. Kristian Pulli, joka oli suurin odotus pituushypyssä, ei saanut tulosta. Myös moukarinheittäjä Henri Liipola jäi alle odotusten.
Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.8.2026 klo 16:45, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Savon Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomalaisurheilijat karsiutuivat EM-kisoissa • Suomalaiset karsiutuvat EM-kilpailuissa • Suomalaisurheilijat pettyivät EM-kisoissa.
Suomalaiset eivät päässeet jatkoon
Birminghamin EM-kisoissa neljä suomalaista miestä kilpaili, mutta he eivät päässeet jatkoon. Kristian Pulli, pituushypyn toivo, ei saanut tulosta. Kalle Salminen ja Kasperi Vehmaa hyppäsivät alle vaaditun tason. Myös moukarinheittäjä Henri Liipola jäi kauas parhaastaan.
Birminghamin EM-kisojen avauspäivänä neljä suomalaismiestä kilpaili, mutta kaikki karsiutuivat loppukilpailusta. Kristian Pulli, joka oli suurin odotus pituushypyssä, ei saanut tulosta. Myös moukarinheittäjä Henri Liipola jäi alle odotusten.
Yleisurheilun EM-kilpailujen avauspäivänä suomalaiset eivät onnistuneet pääsemään loppukilpailuihin. Pituushypyssä Kalle Salminen ja Kasperi Vehmaa jäivät karsintaan, ja moukarissa Henri Liipola karsiutui. Naisista Lotta Kemppinen ja Heidi Salminen etenivät…
Miesten pituuden karsinnassa suomalaiset kohtasivat suuria pettymyksiä. Kristian Pulli ei saanut tulosta, ja Kalle Salminen sekä Kasperi Vehmaa jäivät kauas finaalipaikoista. Asiantuntijat pitävät suorituksia pettymyksinä, vaikka Pullin hypyt…
Suomen miesten pituushyppy päättyi karsintaan Birminghamissa. Kalle Salminen teki parhaan tuloksen, mutta se ei riittänyt finaaliin. Henri Liipola karsiutui myös moukarissa, jääden kauas loppukilpailusta.
Suomen miesten pituushyppy päättyi karsintaan Birminghamissa. Kalle Salminen teki parhaan tuloksen 773, mutta se ei riittänyt finaaliin. Henri Liipola jäi ilman finaalipaikkaa moukarissa tuloksella 71,23.
Suomen miesten pituushyppy päättyi EM-karsintaan Birminghamissa. Kalle Salminen teki parhaan tuloksen, mutta se ei riittänyt finaaliin. Henri Liipola karsiutui myös moukarissa.
Suomen pituushyppymiesten karsinta sujui heikosti, kun ainoastaan Kalle Salminen hyppäsi 7,73 metriä, mutta ei päässyt finaaliin. Kristian Pulli ei saanut tulosta aikaan, ja Kasperi Vehmaan paras hyppy oli…
Italian Mattia Furlani, yksi pituushypyn mestarikandidaateista, loukkaantui karsintakilpailussa ja joutui keskeyttämään. Hänet kuljetettiin stadionilta pyörätuolilla loukkaantumisen vuoksi. Furlani on voittanut maailmanmestaruuden ja on Euroopan listalla viides tuloksellaan 8,43.
Italian Mattia Furlani, yksi pituushypyn mestarikandidaateista, loukkaantui karsintakilpailussa. Hän ei pystynyt jatkamaan kilpailua ensimmäisen yrityksen jälkeen ja kuljetettiin stadionilta pois pyörätuolilla. Furlani on voittanut maailmanmestaruuden ja on Euroopan…
Krista Tervo ilmoitti, että hän ja valmentaja Jukka Vihtonen ovat sekaisin ennen Birminghamin kilpailuja. Moukarinheittäjän selkä vaivaa, mutta hän uskoo pystyvänsä kilpailemaan…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Birmingham, #Moukarinheitto
Yleisurheilun EM-kisat järjestetään 10. – 16. elokuuta Birminghamissa, Isossa-Britanniassa. Kisojen aikataulu ja suomalaiset kilpailijat on julkaistu, ja varmat osallistujat on merkitty. Kilpailuja…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu, #EMkisat
Emilia Kangas saavutti merkittävän saavutuksen Euroopan mestaruuskilpailuissa Birminghamissa, kun hän työnsi karsinnassa 18,04 metriä. Senja Mäkitörmä ja Minttu Laurila eivät onnistuneet pääsemään…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Birmingham, #EMkisat
Nina Chydenius ei osallistu Birminghamin EM-kisoihin pitkäkestoisen taudin vuoksi. Hänen poisjääntinsä myötä suomalaisurheilijoiden lista epävarmoista osallistujista kasvoi. Elina Lampela päättää osallistumisestaan myöhemmin.
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #EMkisat, #Birmingham
Alisa Virtanen, 23, yllätti pääsemällä viime hetkellä EM-kisoihin Birminghamissa. Estejuoksija on opiskellut lääkäriksi Tampereen yliopistolla ja parantanut ennätystään vuosien varrella. Virtanen on…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #EMkisat, #Yleisurheilu
Suomen 400 metrin juoksija Mette Baas loukkaantui ja jää pois yleisurheilun EM-kisoista. Hän kärsi takareiden lihasrepeämästä harjoituksessa, mikä päättää hänen kauden. Baasin…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #EMkisat, #Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.