Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kannelmäen asema on avattu jälleen kesän sulkemisen jälkeen. Junat kulkevat normaalisti ja työmatkalaiset ovat tyytyväisiä. Aseman ympärillä tehdään vielä kunnostustöitä, mutta liikenne on palautunut normaaliksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kannelmäen asema on avattu jälleen kesän sulkemisen jälkeen. Junat kulkevat normaalisti ja työmatkalaiset ovat tyytyväisiä. Aseman ympärillä tehdään vielä kunnostustöitä, mutta liikenne on palautunut normaaliksi.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.8.2026 klo 10:21, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lähijunakaaos Helsingissä on ohi • Krematoriot ruuhkautuvat Helsingissä.
Lähijunat kulkevat taas Helsingissä
Kannelmäen asema on avattu taas kesän jälkeen. Junat kulkevat normaalisti ja työmatkalaiset ovat iloisia. Aseman ympärillä on vielä rakennustöitä, mutta liikenne on palautunut. Junamatka Elielinaukiolle kestää noin viisitoista minuuttia.
Kannelmäen asema on avattu jälleen kesän sulkemisen jälkeen. Junat kulkevat normaalisti ja työmatkalaiset ovat tyytyväisiä. Aseman ympärillä tehdään vielä kunnostustöitä, mutta liikenne on palautunut normaaliksi.
Helsingin Hietaniemen krematoriossa on ruuhkaa, sillä tänään on tarkoitus tuhkata noin 15 vainajaa. Krematorioteknikko Kari Karvinen käsittelee jokaisen vainajan kunnioituksella. Krematoriossa arkuja odottaa polttouuniin pääsyä.
Kuusamossa tapahtui onnettomuus, jossa kaivinkone kaatui kuorma-autosta henkilöauton päälle. Pelastuslaitos sai hälytyksen sunnuntaina iltapäivällä, ja onnettomuudessa oli useita henkilöitä. Tie suljettiin ja…
Liikenne
Lohjalla tapahtui onnettomuus, jossa kalastamassa ollut henkilö hukkui järveen. Pelastuslaitos sai tiedon tapahtumasta perjantaina kello 14 jälkeen. Paikalle lähti useita pelastuslaitoksen yksiköitä.
Liikenne
Ilmajoella tapahtui vakava liikenneonnettomuus, jossa henkilöauto ajoi ulos tieltä. Pelastuslaitos irrotti autosta vaikeasti puristuksissa olleen henkilön. Onnettomuudessa oli yhteensä kaksi henkilöä, ja…
Liikenne
Oulusta pääsee ensi viikolla junalla Ruotsin Haaparantaan, kun junaliikenne käynnistyy jälleen. Reitti kulkee Oulusta Kemin ja Tornion kautta, ja junia liikennöidään päivittäin…
Liikenne
Hangossa on uponnut pieni purjevene, mutta henkilövahingoilta on vältytty. Merivartiosto sai tiedon veneilijän pulasta ja aloitti pelastustehtävän. Uppoamisesta ilmoitettiin torstaina iltapäivällä.
Liikenne
Ensimmäinen juna Ruotsista saapui Suomeen lähes 40 vuoden tauon jälkeen. Oulun rautatieasemalla juna sai iloiset vastaanotot väkijoukon ja kansalaisjuhlan myötä. Junayhteys liikennöi…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.