Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Valtakunnansyyttäjän toimisto tutkii poliisin toimintaa Tuusulassa, jossa mopoilija pysäytettiin rajusti. Sosiaalisessa mediassa leviää videoita, joissa poliisi kiilaa nuoren mopoilijan ojaan. Asiantuntijat arvioivat, että poliisin toiminta ei vaikuta asianmukaiselta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Valtakunnansyyttäjän toimisto tutkii poliisin toimintaa Tuusulassa, jossa mopoilija pysäytettiin rajusti. Sosiaalisessa mediassa leviää videoita, joissa poliisi kiilaa nuoren mopoilijan ojaan. Asiantuntijat arvioivat, että poliisin toiminta ei vaikuta asianmukaiselta.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.8.2026 klo 16:03, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi aloittaa esitutkinnan Tuusulan tapauksesta • Poliisi aloittaa esitutkinnan Tuusulan tapahtumista • Poliisi aloittaa esitutkinnan mopopojan pysäytyksestä.
Poliisi tutkii Tuusulan tapausta
Poliisi on aloittanut tutkinnan Tuusulassa tapahtuneesta tapauksesta. Siinä mopoilija pysäytettiin rajusti. Videot näyttävät, kuinka poliisi kiilaa mopoilijan ojaan. Asiantuntijat sanovat, että poliisin toiminta ei ollut oikein.
Valtakunnansyyttäjän toimisto tutkii poliisin toimintaa Tuusulassa, jossa mopoilija pysäytettiin rajusti. Sosiaalisessa mediassa leviää videoita, joissa poliisi kiilaa nuoren mopoilijan ojaan. Asiantuntijat arvioivat, että poliisin toiminta ei vaikuta asianmukaiselta.
Valtakunnansyyttäjän toimisto tutkii poliisin toimintaa Tuusulassa, jossa mopoilija pysäytettiin rajusti. Sosiaalisessa mediassa leviävät videot herättävät kysymyksiä poliisin voimankäytöstä. Asiantuntijan mukaan tilanne ei vaikuta olevan asianmukainen.
Valtakunnansyyttäjän toimisto tutkii poliisin toimintaa Tuusulassa, jossa mopoilija pysäytettiin rajusti. Sosiaalisessa mediassa leviää videoita, joissa poliisi kiilaa nuoren mopoilijan ojaan. Asiantuntijan mukaan poliisin toiminta ei vaikuta asianmukaiselta.
Poliisi kiilasi nuoren mopoilijan ojaan takaa-ajotilanteessa Tuusulassa. Videot tapahtumasta ovat levinneet sosiaalisessa mediassa, ja mopoilija loukkaantui lievästi. Valtakunnansyyttäjän toimisto tutkii poliisin toimintaa…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tuusula, #Poliisi
Tuusulan mopomiitissä poliisi ajoi mopoilijan rajusti tieltä ojaan. Isä, jonka poika oli paikalla, kritisoi poliisin toimintaa ja pitää sitä yliampuvana. Itä-Uudenmaan poliisi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tuusula, #Poliisi
Tuusulassa tapahtui poliisin ja mopoilijan välinen tilanne, jossa mopoilija loukkaantui lievästi. Valtakunnansyyttäjän toimisto tutkii poliisin toimintaa takaa-ajossa, joka päättyi mopoilijan kaatumiseen ojaan.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tuusula, #Mopo
Poliisi kiilasi mopoilijan ojaan Tuusulassa lauantai-iltana mopomiitin aikana. Mopoilija törmäsi varastokonttiin, mutta hänen henkensä ei ole vaarassa. Tapauksen tutkinta on siirtynyt syyttäjälle.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tuusula, #Poliisi
Tuusulassa on tapahtunut välikohtaus, jossa poliisiauto kiilasi mopon tielle. Video tilanteesta on levinnyt sosiaalisessa mediassa ja herättänyt keskustelua poliisin toiminnasta. Itä-Uudenmaan poliisi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tuusula, #Poliisi
Raumalla on löydetty kuukausia sitten kadonneen miehen jäänteet metsästä. Lounais-Suomen poliisi vahvisti, että löydetyt luut kuuluvat miehelle, joka oli kadonnut lähes puoli…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.