Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vaasantiellä Hämeenkyrön lähellä tapahtui onnettomuus, jossa rekasta putosi merikontti. Kontti aiheutti kipinöintiä, joka sytytti maastopalon useassa kohdassa. Pelastuslaitos sammutti palot, eikä henkilövahinkoja syntynyt.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vaasantiellä Hämeenkyrön lähellä tapahtui onnettomuus, jossa rekasta putosi merikontti. Kontti aiheutti kipinöintiä, joka sytytti maastopalon useassa kohdassa. Pelastuslaitos sammutti palot, eikä henkilövahinkoja syntynyt.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.8.2026 klo 15:23, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Merikontti putosi rekasta valtatiellä • Useita tulipalon alkuja Kolmostiellä.
Merikontti putosi rekasta
Hämeenkyrössä tapahtui onnettomuus, kun rekasta putosi merikontti. Kontti sytytti kipinöintiä ja aiheutti maastopalon. Pelastuslaitos sammutti palot nopeasti. Tilanteessa ei ollut henkilövahinkoja ja aineelliset vahingot olivat vähäiset.
Vaasantiellä Hämeenkyrön lähellä tapahtui onnettomuus, jossa rekasta putosi merikontti. Kontti aiheutti kipinöintiä, joka sytytti maastopalon useassa kohdassa. Pelastuslaitos sammutti palot, eikä henkilövahinkoja syntynyt.
Kolmostiellä Hämeenkyrön lähellä syttyi useita maastopalon alkuja sunnuntaina. Syttymisen syynä oli rekan kyydistä pudonnut merikontti, joka aiheutti kipinöintiä. Pelastuslaitos sammutti palopesäkkeet ja tilanne selvitettiin ilman henkilövahinkoja.
Oulussa henkilöauto suistui ojaan ja törmäsi puuhun, mikä johti kuljettajan vakavaan loukkaantumiseen. Pelastuslaitos sai hälytyksen torstaina aamupäivällä ja joutui purkamaan katon autosta…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Onnettomuus, #Pelastuslaitos
Lohjalla tapahtui onnettomuus, jossa kalastamassa ollut henkilö hukkui järveen. Pelastuslaitos sai tiedon tapahtumasta perjantaina kello 14 jälkeen. Paikalle lähti useita pelastuslaitoksen yksiköitä.
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Ilmajoella tapahtui vakava liikenneonnettomuus, jossa henkilöauto ajoi ulos tieltä. Pelastuslaitos irrotti autosta vaikeasti puristuksissa olleen henkilön. Onnettomuudessa oli yhteensä kaksi henkilöä, ja…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Oulun Oritkarissa tapahtui torstaina onnettomuus, jossa 1980-luvulla syntynyt mies menetti henkensä. Hänen kuljettamansa auto suistui tieltä ja törmäsi puuhun Poikkimaantiellä. Poliisi tutkii…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Onnettomuus
Oulusta pääsee ensi viikolla junalla Ruotsin Haaparantaan, kun junaliikenne käynnistyy jälleen. Reitti kulkee Oulusta Kemin ja Tornion kautta, ja junia liikennöidään päivittäin…
Liikenne
Hangossa on uponnut pieni purjevene, mutta henkilövahingoilta on vältytty. Merivartiosto sai tiedon veneilijän pulasta ja aloitti pelastustehtävän. Uppoamisesta ilmoitettiin torstaina iltapäivällä.
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.