Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Sähkön hinta on ennustettu nousevan jopa 70 prosenttia viime vuodesta lokakuussa. Syynä on Pohjoismaiden huono vesitilanne, joka vaikuttaa sähkön tuotantoon. Futuurihinnat ennakoivat, että hinta liikkuu noin 9 sentin tasolla kilowattitunnilta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Sähkön hinta on ennustettu nousevan jopa 70 prosenttia viime vuodesta lokakuussa. Syynä on Pohjoismaiden huono vesitilanne, joka vaikuttaa sähkön tuotantoon. Futuurihinnat ennakoivat, että hinta liikkuu noin 9 sentin tasolla kilowattitunnilta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.8.2026 klo 11:15, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sähkön hinta nousee merkittävästi syksyllä • Sähkön hinta nousee jopa 70 prosenttia.
Sähkön hinta nousee paljon
Sähkön hinta nousee syksyllä ja talvella. Ennusteet näyttävät jopa 70 prosentin nousua viime vuodesta. Syynä on huono vesitilanne Pohjoismaissa. Hinta on noin 9 senttiä kilowattitunnilta.
Sähkön hinta on ennustettu nousevan jopa 70 prosenttia viime vuodesta lokakuussa. Syynä on Pohjoismaiden huono vesitilanne, joka vaikuttaa sähkön tuotantoon. Futuurihinnat ennakoivat, että hinta liikkuu noin 9 sentin…
Pörssisähkön käyttäjiä huolettaa sähkön hinnan mahdollinen nousu lokakuussa. Futuurihintojen mukaan hinta voi nousta jopa 70 prosenttia viime vuodesta. Vaikka hinnat ovat nousussa, laajaa energiakriisiä ei kuitenkaan odoteta.
Pörssisähkön hinta odotetaan nousevan syyskuusta alkaen yli yhdeksään senttiin kilowattitunnilta. Tämä on huomattava nousu verrattuna kesän keskimääräisiin hintoihin, jotka olivat noin kaksi…
Talous • jaetut avainsanat: #Energiateollisuus, #Sähkönhinta
Sähkön hinta voi nousta jopa 70 prosenttia viime vuodesta lokakuussa, varoittaa asiantuntija. Futuurihintojen mukaan hinta olisi noin 9–9,5 senttiä kilowattitunnilta. Heikko vesitilanne…
Talous • jaetut avainsanat: #SähkönHinta, #Energiateollisuus
Pörssisähkön hinnat ovat lauantaina pääosin alle kahden sentin. Päivän alin tuntihinta on 0,1 senttiä ja korkein 1,6 senttiä kilowattitunnilta. Hintataso on selvästi…
Talous • jaetut avainsanat: #SähkönHinta, #Pörssisähkö
Lempääläläisen Robitin liikevaihto kasvoi toisella vuosineljänneksellä 22,5 prosenttia, nousten 24 miljoonaan euroon. Kannattavuus parani merkittävästi, ja vertailukelpoinen liikevoitto oli 1 miljoona euroa.…
Talous
Afrikkalaisen sikaruton löytyminen Suomesta vaikuttaa negatiivisesti Atrian tulokseen. Yhtiö arvioi, että sianlihan vientimyynti laskee noin 7 miljoonalla eurolla, mikä heikentää liikevoittoa 4–5…
Talous
Suomalaisen sianlihan vienti Etelä-Koreaan ja Uuteen-Seelantiin on jälleen mahdollista. Ruokavirasto sai viranomaisilta tiedon, että vienti voi jatkua, kunhan tuotteet eivät ole peräisin…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.