Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Alle 20-vuotiaiden yleisurheilun MM-kilpailuissa nähtiin suomalaisia tuloksia. Miehissä 5 000 m kävelyssä Joel Peltonen sijoittui 26. Sijalle. Naisissa Ella Rautawaara oli myös 26. Kilpailuissa nähtiin useita kansainvälisiä huippusuorituksia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Alle 20-vuotiaiden yleisurheilun MM-kilpailuissa nähtiin suomalaisia tuloksia. Miehissä 5 000 m kävelyssä Joel Peltonen sijoittui 26. Sijalle. Naisissa Ella Rautawaara oli myös 26. Kilpailuissa nähtiin useita kansainvälisiä huippusuorituksia.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.8.2026 klo 21:37, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomalaiset menestyivät alle 20-vuotiaiden MM-kilpailuissa • Suomalaiskävelijät jäivät kauas kärjestä • Suomalaiskävelijät jäivät kauas kärjestä.
Suomalaiset kilpailivat MM-kisoissa
Alle 20-vuotiaiden MM-kilpailuissa kilpaili suomalaisia urheilijoita. Miehissä 5 000 metrin kävelyssä Joel Peltonen sai 26. Sijan. Naisissa Ella Rautawaara oli myös 26. Kilpailuissa oli mukana urheilijoita eri maista.
Alle 20-vuotiaiden yleisurheilun MM-kilpailuissa nähtiin suomalaisia tuloksia. Miehissä 5 000 m kävelyssä Joel Peltonen sijoittui 26. Sijalle. Naisissa Ella Rautawaara oli myös 26. Kilpailuissa nähtiin useita kansainvälisiä huippusuorituksia.
Suomalaiskävelijät eivät yltäneet kärkisijoille alle 20-vuotiaiden MM-kilpailuissa Yhdysvalloissa. Joel Peltonen sijoittui 26:nneksi miesten 5 000 metrin ratakävelyssä, ja Ella Rautawaara saavutti saman sijan naisten kilpailussa. Voittoon käveli Australian…
Suomalaiskävelijät eivät yltäneet kärkisijoille alle 20-vuotiaiden MM-kilpailuissa Yhdysvalloissa. Joel Peltonen sijoittui miesten 5 000 metrin ratakävelyssä 26:nneksi, ja Ella Rautawaara saavutti saman sijan naisten kilpailussa. Voittoon käveli Australian…
Suomalaiskävelijät eivät menestyneet hyvin alle 20-vuotiaiden MM-kilpailuissa Yhdysvalloissa. Joel Peltonen sijoittui 26:nneksi miesten 5 000 metrin ratakävelyssä, ja Ella Rautawaara oli samassa sijassa naisten kilpailussa. Molemmat urheilijat jäivät…
Suomen 400 metrin juoksija Mette Baas loukkaantui ja jää pois yleisurheilun EM-kisoista. Hän kärsi takareiden lihasrepeämästä harjoituksessa, mikä päättää hänen kauden. Baasin…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu, #Suomi
Aleksi Ahlfors sijoittui viidenneksi 3 000 metrin finaalissa alle 20-vuotiaiden MM-kisoissa ajalla 7.50,56. Ahlfors paransi aikaisempaa ennätystään lähes kahdella sekunnilla. Hän oli…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu, #Eugene
Enni Virjonen saavutti kultamitalin alle 20-vuotiaiden MM-kilpailuissa seitsenottelussa. Hän keräsi yhteensä 6 214 pistettä, mikä riitti voittoon. Hopeaa sai Mia Mireia Uusorg…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #MMkilpailut, #Eugene
Enni Virjonen on johtanut nuorten maailmanmestaruuskilpailuja Yhdysvalloissa ensimmäisen päivän jälkeen. Hän saavutti hyviä tuloksia, mutta kohtasi myös haasteita, kuten korkeushypyssä. Virjonen juoksi…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #MMkilpailut, #Eugene
Yleisurheilun EM-kisat järjestetään 10. – 16. elokuuta Birminghamissa, Isossa-Britanniassa. Kisojen aikataulu ja suomalaiset kilpailijat on julkaistu, ja varmat osallistujat on merkitty. Kilpailuja…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu, #Suomi
Alle 20-vuotiaiden MM-kilpailuissa saavutettiin merkittäviä tuloksia. Miehissä Emmanuel Kiprono voitti 3 000 metrin loppukilpailun ajalla 7.28,28. Naisissa 100 metrin aitajuoksun välierissä suomalaiset…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #MMkilpailut, #Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.