Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Todd Blanche on nimitetty Yhdysvaltain oikeusministeriksi presidentti Donald Trumpin toimesta. Entisen presidentin Joe Bidenin syöpä on levinnyt luustoon,…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kempeleen asemalla matkustajat odottivat junaa, joka ohitti aseman pysähtymättä. Hannu Holma oli matkalla Eppu Normaalin keikalle ja myöhästyi junan kuljettajan inhimillisen erehdyksen takia. VR vahvisti, että kaikki Oulusta lähtevät junat eivät pysähdy Kempeleessä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kempeleen asemalla matkustajat odottivat junaa, joka ohitti aseman pysähtymättä. Hannu Holma oli matkalla Eppu Normaalin keikalle ja myöhästyi junan kuljettajan inhimillisen erehdyksen takia. VR vahvisti, että kaikki Oulusta lähtevät junat eivät pysähdy Kempeleessä.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.8.2026 klo 18:08, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Juna ei pysähtynyt Kempeleessä • VR:n juna ei pysähtynyt Kempeleessä.
Juna ei pysähtynyt Kempeleessä
Kempeleen asemalla oli matkustajia, jotka odottivat junaa. Juna ohitti aseman ilman pysähdystä. Hannu Holma oli matkalla Eppu Normaalin keikalle ja myöhästyi. VR kertoi, että kuljettaja teki virheen. Kaikki Oulusta lähtevät junat eivät pysähdy Kempeleessä.
Kempeleen asemalla matkustajat odottivat junaa, joka ohitti aseman pysähtymättä. Hannu Holma oli matkalla Eppu Normaalin keikalle ja myöhästyi junan kuljettajan inhimillisen erehdyksen takia. VR vahvisti, että kaikki Oulusta…
VR:n junan kuljettaja teki inhimillisen virheen, ja juna ohitti Kempeleen aseman lauantai-iltapäivällä. Junassa oli 15 matkustajaa, joista kolmen olisi pitänyt jäädä pois. VR:n mukaan jääneet matkustajat siirrettiin seuraavaan…
Lohjalla tapahtui onnettomuus, jossa kalastamassa ollut henkilö hukkui järveen. Pelastuslaitos sai tiedon tapahtumasta perjantaina kello 14 jälkeen. Paikalle lähti useita pelastuslaitoksen yksiköitä.
Liikenne
Kiskobussissa tapahtui väkivaltatilanne, kun mies löi toista matkustajaa. Matkustajat eivät pystyneet hälyttämään apua matkapuhelinverkon toimimattomuuden vuoksi. Epäilty pahoinpitelijä poistettiin junasta Oriveden asemalla.
Liikenne • jaetut avainsanat: #VR
Finnairin lento AY1707 saapui Faroon, jossa kaksi matkustajaa riiteli keskenään. Paikalliset viranomaiset, mukaan lukien poliisi, selvittivät tilannetta. Finnairin mukaan vastaavia tapauksia on…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Matkustajat
Hangossa on uponnut pieni purjevene, mutta henkilövahingoilta on vältytty. Merivartiosto sai tiedon veneilijän pulasta ja aloitti pelastustehtävän. Uppoamisesta ilmoitettiin torstaina iltapäivällä.
Liikenne
VR:n toimitusjohtaja Elisa Markula painottaa Lentoradan merkitystä koko maan saavutettavuudelle. Hän uskoo, että rata parantaisi matkustajaliikennettä ja toisi maakunnat lähemmäksi lentoasemaa. Lentorata…
Liikenne • jaetut avainsanat: #VR
Maaningalla tapahtunut moottoripyörän ulosajo johti nuoren naisen kuolemaan. 25-vuotias kuopiolainen nainen menehtyi myöhemmin sairaalassa saamiinsa vammoihin. Poliisi tutkii onnettomuutta liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.