Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Todd Blanche on nimitetty Yhdysvaltain oikeusministeriksi presidentti Donald Trumpin toimesta. Entisen presidentin Joe Bidenin syöpä on levinnyt luustoon,…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomella on EM-kilpailuissa seitsemänneksi suurin joukkue Euroopassa. Edelliset kisat Münchenissä toivat kultamitaleita ja hyviä sijoituksia. Birminghamissa joukkueen kärkiurheilijat ovat erityisen vahvoja, mikä lisää menestysmahdollisuuksia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomella on EM-kilpailuissa seitsemänneksi suurin joukkue Euroopassa. Edelliset kisat Münchenissä toivat kultamitaleita ja hyviä sijoituksia. Birminghamissa joukkueen kärkiurheilijat ovat erityisen vahvoja, mikä lisää menestysmahdollisuuksia.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.8.2026 klo 14:13, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomen joukkue on iso EM-kisoissa • Suomen EM-joukkueen menestysennuste on lupaava • Suomen joukkue on suuri EM-kisoissa.
Suomen joukkue on iso EM-kisoissa
Suomella on iso joukkue Euroopan mestaruuskilpailuissa. Edellisissä kisoissa saatiin kultamitaleita ja hyviä sijoituksia. Nyt Birminghamissa joukkueen parhaat urheilijat ovat vahvoja. Tämä voi tuoda menestystä.
Suomella on EM-kilpailuissa seitsemänneksi suurin joukkue Euroopassa. Edelliset kisat Münchenissä toivat kultamitaleita ja hyviä sijoituksia. Birminghamissa joukkueen kärkiurheilijat ovat erityisen vahvoja, mikä lisää menestysmahdollisuuksia.
Suomella on Euroopan yleisurheilujoukkueista seitsemänneksi suurin. Edellisten EM-kilpailujen menestys antaa toivoa, että joukkue voi saavuttaa hyviä tuloksia. Birminghamissa alkavissa kilpailuissa Suomen kärkiurheilijat ovat erityisen vahvoja.
Suomella on EM-kilpailuissa seitsemänneksi suurin joukkue Euroopan yleisurheilumaista. Edellisissä kisoissa joukkue saavutti useita mitaleja ja pistesijoja, mutta mitalien määrä on vähentynyt viime kisoissa. Birminghamissa joukkueen kärkiurheilijat ovat erityisen…
Pittsburgh Penguins teki kahdeksanvuotisen sopimuksen suomalaishyökkääjä Ville Koivusen kanssa. Sopimuksen arvo on 32 miljoonaa dollaria, mikä yllätti monet, sillä Koivunen on pelannut…
Jääkiekko
Tappara on solminut lainasopimuksen puolustaja Juho Piiparisen kanssa Vegas Golden Knightsin kanssa. 17-vuotias Piiparinen pelasi viime kaudella 29 ottelua Tapparassa ja teki…
Jääkiekko
Pikkuleijonat voittivat ensimmäisessä ottelussaan Hlinka Gretzky Cupissa. Joukkue esitti vahvaa peliä ja sai hyvän alun turnaukselle. Voitto antaa joukkueelle itseluottamusta jatkoa varten.
Jääkiekko
Buffalo Sabres on nimittänyt Jarkko Ruudun Euroopan kehitysvalmentajakseen. Seuran GM Jarmo Kekäläinen korostaa päätöksen perustuvan luottamukseen Ruudun työmoraaliin ja osaamiseen. Ruudun rooli…
Jääkiekko
Turun Palloseura voitti Helsingin Jokerit jääkiekon Pitsiturnauksessa maalein 3–2. TPS johti ottelua, mutta Jokerit nousi tasoihin ennen kuin TPS:n Lukas Wernblom ratkaisi…
Jääkiekko
Miesten jääkiekkokauden avausottelussa Rauman Lukko ja Porin Ässät pelasivat 1–1-tasapelin. Lukko voitti epävirallisessa voittomaalikilpailussa, kun Mikael Ruohomaa teki ratkaisevan maalin. Ässät jatkaa…
Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.