Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yli 80-vuotias marjastaja jäi loukkuun Urjalan metsään, eikä päässyt omin voimin pois. Hän ei halunnut häiritä viranomaisia, mutta soitti lopulta hätäkeskukseen avun tarpeessa. Mies löydettiin poliisin koiran avulla torstaiaamuna.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yli 80-vuotias marjastaja jäi loukkuun Urjalan metsään, eikä päässyt omin voimin pois. Hän ei halunnut häiritä viranomaisia, mutta soitti lopulta hätäkeskukseen avun tarpeessa. Mies löydettiin poliisin koiran avulla torstaiaamuna.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.8.2026 klo 20:00, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Iäkäs marjastaja vietti yön metsässä • Iäkäs marjastaja vietti yön metsässä.
Iäkäs marjastaja jäi metsään
Yli 80-vuotias mies meni marjastamaan Urjalaan. Hän ei päässyt takaisin, koska oli väsyneenä metsässä. Mies ei halunnut häiritä viranomaisia, mutta soitti lopulta hätäkeskukseen. Poliisi löysi hänet koiran avulla torstaiaamuna.
Yli 80-vuotias marjastaja jäi loukkuun Urjalan metsään, eikä päässyt omin voimin pois. Hän ei halunnut häiritä viranomaisia, mutta soitti lopulta hätäkeskukseen avun tarpeessa. Mies löydettiin poliisin koiran avulla…
Urjalassa yli 80-vuotias marjastaja jäi metsään, koska ei halunnut häiritä viranomaisia. Hän soitti hätäkeskukseen torstaiaamuna avun tarpeesta, ja poliisi löysi hänet noin kolmen tunnin etsinnän jälkeen. Mies oli…
Poliisi ja vapaaehtoinen pelastuspalvelu etsivät iäkästä miestä Simosta, joka katosi marjastusretkellä. Mies lähti tiistaina Ranuantieltä ja on ollut kateissa siitä asti. Hänellä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Marjastaja, #Poliisi
Poliisi on suorittanut operaation Tampereen rautatieasemalla, jossa on otettu kiinni kolme henkilöä. Tehtävä liittyy pahoinpitelyyn, ja yksi henkilö on saanut koiran pureman…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Poliisi on käynnistänyt etsinnät 79-vuotiaasta miehestä, joka katosi tiistai-iltana Mäntsälässä. Mies nähtiin viimeksi Vuotavantiellä noin kello 17.50. Havainnoista pyydetään ilmoittamaan hätänumeroon 112.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Lounais-Suomen poliisi on pyytänyt havaintoja kadonneesta viisikymppisestä miehestä, joka on viimeksi nähty 30. heinäkuuta Turussa. Mies on noin 175–180 senttimetriä pitkä ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Janakkalan Tervakoskella palaa 7 500 kuution energiajätteen kasa. Pelastuslaitos on estänyt palon leviämisen, mutta alueelle on annettu vaaratiedote savun vuoksi. Sammutus jatkuu…
Kotimaa
Vaasan Ristinummella tapahtui räjähdys kerrostalossa maan ja tiistain välisenä yönä, jossa yksi henkilö loukkaantui vakavasti. Taloyhtiön puheenjohtaja Mika Leppänen kertoi saaneensa tietoa…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.