Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
SpaceX:n Falcon 9 -raketin ylempi vaihe iskeytyi Kuun pintaan keskiviikkona. Törmäys tapahtui noin kello 9.35 Suomen aikaa Einsteinin kraatterin läheisyydessä. Tapahtumasta ei ole vielä varmaa tietoa, ja asiantuntijat arvioivat, että kokonaiskuva saadaan selville vasta päivien tai viikkojen kuluessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
SpaceX:n Falcon 9 -raketin ylempi vaihe iskeytyi Kuun pintaan keskiviikkona. Törmäys tapahtui noin kello 9.35 Suomen aikaa Einsteinin kraatterin läheisyydessä. Tapahtumasta ei ole vielä varmaa tietoa, ja asiantuntijat arvioivat, että kokonaiskuva saadaan selville vasta päivien tai viikkojen kuluessa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.8.2026 klo 18:09, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa SpaceX:n raketin osa törmäsi Kuuhun • SpaceX:n raketin osa törmäsi Kuuhun.
SpaceX:n raketin osa iski Kuuhun
SpaceX:n Falcon 9 -raketin ylempi osa törmäsi Kuuhun keskiviikkona. Törmäys tapahtui noin kello 9.35 Suomen aikaa. Raketin osa osui Einsteinin kraatterin lähelle. Törmäys luo uuden kraatterin, mutta se ei uhkaa Maata. Tapahtumasta ei ole vielä tarkkaa tietoa.
SpaceX:n Falcon 9 -raketin ylempi vaihe iskeytyi Kuun pintaan keskiviikkona. Törmäys tapahtui noin kello 9.35 Suomen aikaa Einsteinin kraatterin läheisyydessä. Tapahtumasta ei ole vielä varmaa tietoa, ja asiantuntijat…
SpaceX:n Falcon 9 -raketin ylempi vaihe on törmännyt Kuun pintaan. Törmäys tapahtui keskiviikkona noin kello 9.35 Suomen aikaa Einsteinin kraatterin läheisyydessä. Tapahtumasta ei ole vielä varmaa tietoa, ja…
SpaceX:n Falcon 9 -raketin ylempi vaihe törmää tänään Kuun pintaan. Törmäys tapahtuu Einsteinin kraatterin läheisyydessä noin 8 700 kilometrin tuntinopeudella. Tapahtuma ei…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #SpaceX, #Falcon9
SpaceX:n Falcon 9 -kantoraketin osa on törmännyt Kuuhun, mutta asiantuntijoiden mukaan törmäyksestä ei ole vaaraa Maalle. Törmäys tapahtui Suomen aikaa kello 9.35,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #SpaceX, #Falcon9
SpaceX:n Falcon 9 -raketin yläosa iskeytyy pian Kuun läntiseen reunaan. Törmäys tapahtuu keskiviikkoaamuna Suomen aikaa noin 8 700 kilometrin tuntinopeudella. Vaikka törmäyksestä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #SpaceX, #Falcon9
SpaceX:n Falcon 9 -raketin osa on törmäämässä Kuuhun keskiviikkoaamuna Suomen aikaa. Raketti laukaisi tammikuussa 2025 tutkimuslaitteita ja mönkijän, joka hajosi laskeutumisessa. Törmäys…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #SpaceX, #Falcon9
SpaceX:n Falcon 9 -raketin ylävaiheen arvioidaan törmäävän Kuuhun keskiviikkoaamuna Suomen aikaa. Nasan mukaan törmäyksestä ei aiheudu vaaraa Maalle, ja tutkimuksia aiotaan tehdä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #SpaceX, #Falcon9
Venäjä suoritti voimakkaan hyökkäyksen Kiovaan, jossa ainakin 15 ihmistä kuoli ja kymmeniä haavoittui. Ukrainan ilmavoimat eivät onnistuneet torjumaan yhtään ohjusta, vaikka yleensä…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.