Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliisi jatkaa etsintöjä kadonneesta Katjasta, kun taas Tunturi hakeutuu konkurssiin. Venäjän hyökkäys Kiovaan herättää huolta. Poliisi jatkaa etsintöjä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Poliisi ja vapaaehtoinen pelastuspalvelu etsivät iäkästä miestä Simosta, joka katosi marjastusretkellä. Mies lähti tiistaina Ranuantieltä ja on ollut kateissa siitä asti. Hänellä oli päällään sinivalkoinen takki ja hänet kuvataan hoikaksi ja noin 170 cm pitkäksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Poliisi ja vapaaehtoinen pelastuspalvelu etsivät iäkästä miestä Simosta, joka katosi marjastusretkellä. Mies lähti tiistaina Ranuantieltä ja on ollut kateissa siitä asti. Hänellä oli päällään sinivalkoinen takki ja hänet kuvataan hoikaksi ja noin 170 cm pitkäksi.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.8.2026 klo 12:24, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa, Maaseudun Tulevaisuus, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Iäkästä marjastajaa etsitään Simosta • Poliisikoira löysi kadonneen marjastajan • Iäkäs marjastaja kateissa Simossa.
Etsitään iäkästä marjastajaa Simosta
Poliisi ja vapaaehtoinen pelastuspalvelu etsivät iäkästä miestä, joka on kadonnut Simossa. Mies lähti marjastamaan tiistaina ja ei ole palannut kotiin. Hänellä oli sinivalkoinen takki ja hän on hoikka, noin 170 cm pitkä. Jos joku näkee hänet, pyydetään soittamaan numeroon 112.
Poliisi ja vapaaehtoinen pelastuspalvelu etsivät iäkästä miestä Simosta, joka katosi marjastusretkellä. Mies lähti tiistaina Ranuantieltä ja on ollut kateissa siitä asti. Hänellä oli päällään sinivalkoinen takki ja hänet…
Poliisikoira löysi keskiviikkona Simossa kadonneen iäkkään marjastajan. Mies oli hyvässä kunnossa, vaikka oli ollut kateissa useita tunteja. Etsinnöissä auttoivat myös vapaaehtoiset pelastuspalvelun jäsenet.
Poliisi ja vapaaehtoinen pelastuspalvelu etsivät iäkästä marjastajaa Simossa. Mies lähti marjastamaan tiistaina Ranuantieltä Sankajärven alueelle, mutta ei ole palannut kotiin keskiviikkoon mennessä. Etsintöjä jatketaan.
Poliisi ja vapaaehtoiset etsivät iäkästä marjastajaa Simossa. Mies lähti marjastamaan tiistaina, mutta ei palannut kotiin. Hän on noin 170 cm pitkä ja kävelee kyyryssä.
Poliisi ja vapaaehtoinen pelastuspalvelu etsivät iäkästä marjastajaa Simossa. Mies lähti marjastamaan tiistaina ja ei ole palannut kotiinsa. Poliisi pyytää havaintoja miehestä hätäkeskukseen.
Iäkäs mies on kateissa Simossa, Lapissa. Hän lähti marjastamaan tiistaina Ranuantieltä, mutta ei palannut kotiin. Poliisi pyytää havaintoja hätäkeskukseen.
Simossa etsitään iäkästä miestä, joka on kadonnut marjastamaan. Mies lähti tiistaina Ranuantieltä kohti Sankajärven aluetta, mutta ei ole palannut kotiin. Poliisi on julkaissut miehen tuntomerkit ja pyytää havaintoja…
Lapin poliisi etsii iäkästä marjastajaa, joka on kadonnut Simossa. Mies lähti marjastamaan tiistaina, mutta ei palannut kotiin keskiviikkoon mennessä. Poliisi pyytää havaintoja hätäkeskukseen.
Poliisi on käynnistänyt etsinnät 79-vuotiaasta miehestä, joka katosi tiistai-iltana Mäntsälässä. Mies nähtiin viimeksi Vuotavantiellä noin kello 17.50. Havainnoista pyydetään ilmoittamaan hätänumeroon 112.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Etsintä
Lounais-Suomen poliisi on pyytänyt havaintoja kadonneesta viisikymppisestä miehestä, joka on viimeksi nähty 30. heinäkuuta Turussa. Mies on noin 175–180 senttimetriä pitkä ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kadonneet, #Poliisi
Jyväskylässä on kadonnut iäkäs mies, joka lähti kotoaan sunnuntaina. Poliisi pyytää havaintoja miehestä, joka on noin 180 cm pitkä ja hoikka. Havainnoista…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Vaasan Ristinummella tapahtui räjähdys kerrostalossa maan ja tiistain välisenä yönä, jossa yksi henkilö loukkaantui vakavasti. Taloyhtiön puheenjohtaja Mika Leppänen kertoi saaneensa tietoa…
Kotimaa
Kristiinankaupungissa syttyi tulipalo, joka tuhosi omakotitalon. Pelastuslaitos on edelleen sammutustöissä, ja paikalla on 11 yksikköä. Onneksi palosta ei aiheutunut henkilövahinkoja.
Kotimaa
Turussa Uittamolla vedestä nostettu nainen on menehtynyt. Hänet löydettiin kellumassa vedessä, ja elvytyksestä huolimatta hän kuoli tapahtumapaikalla. Poliisi selvittää kuolemansyytä, mutta rikosta…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.