Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
SpaceX:n Falcon 9 -raketin ylempi vaihe törmää tänään Kuun pintaan. Törmäys tapahtuu Einsteinin kraatterin läheisyydessä noin 8 700 kilometrin tuntinopeudella. Tapahtuma ei aiheuta vaaraa Maalle.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
SpaceX:n Falcon 9 -raketin ylempi vaihe törmää tänään Kuun pintaan. Törmäys tapahtuu Einsteinin kraatterin läheisyydessä noin 8 700 kilometrin tuntinopeudella. Tapahtuma ei aiheuta vaaraa Maalle.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.8.2026 klo 09:01, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa SpaceX:n raketin osa törmää Kuuhun • SpaceX:n raketin osa törmää Kuuhun • SpaceX-raketti iskeytyy Kuun pintaan.
SpaceX:n raketin osa osuu Kuuhun
SpaceX:n Falcon 9 -raketin osa törmää tänään Kuun pintaan. Törmäys tapahtuu Einsteinin kraatterin lähellä. Raketin osa liikkuu noin 8 700 kilometrin tuntinopeudella. Törmäys ei ole vaarallinen Maalle.
SpaceX:n Falcon 9 -raketin ylempi vaihe törmää tänään Kuun pintaan. Törmäys tapahtuu Einsteinin kraatterin läheisyydessä noin 8 700 kilometrin tuntinopeudella. Tapahtuma ei aiheuta vaaraa Maalle.
SpaceX:n Falcon 9 -raketin ylempi vaihe törmää tänään Kuun pintaan. Törmäys tapahtuu Einsteinin kraatterin läheisyydessä noin 8 700 kilometrin tuntinopeudella. Asiantuntijat arvioivat, että törmäys ei aiheuta vaaraa Maalle.
SpaceX:n Falcon 9 -kantoraketin suuri kappale törmää Kuun pintaan valtavalla nopeudella. Törmäys tapahtuu noin 8 700 kilometrin tuntinopeudella ja sen odotetaan luovan jopa 17-metrisen kraatterin. Tiedeyhteisö seuraa tapahtumaa…
SpaceX:n Falcon 9 -raketin yläosa iskeytyy pian Kuun läntiseen reunaan. Törmäys tapahtuu keskiviikkoaamuna Suomen aikaa noin 8 700 kilometrin tuntinopeudella. Vaikka törmäyksestä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #SpaceX, #Falcon9
SpaceX:n Falcon 9 -raketin osa on törmäämässä Kuuhun keskiviikkoaamuna Suomen aikaa. Raketti laukaisi tammikuussa 2025 tutkimuslaitteita ja mönkijän, joka hajosi laskeutumisessa. Törmäys…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #SpaceX, #Falcon9
SpaceX:n Falcon 9 -raketin ylävaiheen arvioidaan törmäävän Kuuhun keskiviikkoaamuna Suomen aikaa. Nasan mukaan törmäyksestä ei aiheudu vaaraa Maalle, ja tutkimuksia aiotaan tehdä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #SpaceX, #Falcon9
Venäjä iski voimakkaasti Kiovaan, mikä johti ainakin 15 ihmisen kuolemaan. Kymmeniä ihmisiä haavoittui ja iskujen seurauksena vahingoittui useita asuinrakennuksia. Kiovan sotilashallinnon mukaan…
Ulkomaat
Yhdysvaltain asevoimat on kuluttanut suuren osan pitkän kantaman ohjusten varastostaan, mukaan lukien Atacms-ohjukset. Lähteet eivät paljastaneet tarkkaa määrää jäljellä olevista ohjuksista. Presidentti…
Ulkomaat
EU:n sisäministerit kokoontuvat keskustelemaan Ceutan siirtolaiskriisistä, jossa kymmeniätuhansia ihmisiä saapui Marokosta Espanjaan. Marokon sisäministeriö raportoi 11 kuolleesta, kun taas Espanjan viranomaiset arvioivat…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.