Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Posiva aloittaa ydinjätteen loppusijoituksen, ja Vaasan kerrostalossa tapahtui räjähdys, jossa yksi henkilö loukkaantui. EU:n sisäministerit kokoontuvat käsittelemään Ceutan…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Espoossa epäillään tapahtuneen polttopullohyökkäys sairaalan ovia kohti. Alle 30-vuotias mies heitti kaksi polttopulloa varhain lauantaina, mutta kukaan ei loukkaantunut. Poliisi tutkii tapausta törkeänä tuhotyönä ja epäilty on otettu kiinni.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Espoossa epäillään tapahtuneen polttopullohyökkäys sairaalan ovia kohti. Alle 30-vuotias mies heitti kaksi polttopulloa varhain lauantaina, mutta kukaan ei loukkaantunut. Poliisi tutkii tapausta törkeänä tuhotyönä ja epäilty on otettu kiinni.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.8.2026 klo 12:26, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Yle Uutiset, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mies heitti polttopulloja sairaalan oville • Mies heitti polttopulloja sairaalaan Espoossa • Poliisi tutkii tapon yritystä Espoossa.
Mies heitti polttopulloja sairaalaan
Espoossa tapahtui polttopullohyökkäys. Mies heitti kaksi polttopulloa sairaalan oville. Kukaan ei loukkaantunut. Poliisi tutkii tapausta ja epäilty on kiinni. Teon syytä ei vielä tiedetä.
Espoossa epäillään tapahtuneen polttopullohyökkäys sairaalan ovia kohti. Alle 30-vuotias mies heitti kaksi polttopulloa varhain lauantaina, mutta kukaan ei loukkaantunut. Poliisi tutkii tapausta törkeänä tuhotyönä ja epäilty on otettu…
Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii tapausta, jossa mies heitti kaksi polttopulloa sairaalan ovia kohti Espoossa. Teosta epäilty alle 30-vuotias mies on otettu kiinni ja häntä esitetään vangittavaksi. Tapausta tutkitaan törkeänä…
Espoossa tapahtui ampumistapaus, jossa mies ampui kahta henkilöä kohti. Länsi-Uudenmaan poliisi epäilee häntä tapon yrityksestä ja törkeästä ampuma-aserikoksesta. Kukaan ei loukkaantunut, ja poliisi otti epäillyn kiinni myöhemmin illalla.
Espoossa tapahtui suuri poliisioperaatio, kun mies ampui aseella kahta tuntemaansa henkilöä. Kukaan ei loukkaantunut, ja poliisi otti epäillyn kiinni myöhemmin illalla. Miehen epäillään syyllistyneen tapon yritykseen ja törkeään…
Poliisi tutkii maanantaina tapahtunutta ammuskelua Espoonlahdessa, jossa mies ampui kahta tuntemaansa henkilöä kohti. Epäilty on täysi-ikäinen ja häntä syytetään tapon yrityksestä sekä törkeästä ampuma-aserikoksesta. Poliisi on ottanut miehen…
Länsi-Uudenmaan poliisi epäilee miestä tapon yrityksestä ja ampuma-aserikoksesta. Mies ampui laukauksia kahta tuntemaansa henkilöä kohti, mutta kukaan ei loukkaantunut. Poliisi sai hälytyksen laukauksista ja mies otettiin kiinni myöhemmin.
Poliisi tutkii Espoossa tapahtunutta tapon yritystä. Epäilty on täysi-ikäinen mies, jota epäillään myös törkeästä ampuma-aserikoksesta. Tilanne on edelleen kesken ja uutista päivitetään.
Nurmijärvellä tapahtui puukotus, jossa 15-vuotias nuori puukotti 19-vuotiasta miestä koulun pihalla. Poliisi otti epäillyn kiinni ja tutkii tapausta tapon yrityksenä. Teräase on…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Taponyritys
Loviisassa tapahtui torstaina laaja poliisioperaatio, kun mies ampui haulikolla skootteria yksityisasunnon pihassa. Ampuminen ei kohdistunut henkilöön, eikä kukaan loukkaantunut. Poliisi tavoitti miehen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Ampuminen
Sastamalassa on pidätetty kaksi henkilöä epäiltyinä henkirikoksesta. Poliisi tutkii tapausta, joka tapahtui lauantaina asunnossa Sastamalan keskustassa. Esitutkinta jatkuu todistajien kuulemisilla ja teknisellä…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Sastamalassa tapahtui epäilty henkirikos, jota tutkitaan tappona. Poliisi on ottanut kiinni kaksi henkilöä, joiden osuutta selvitetään. Esitutkinta on alkuvaiheessa, eikä lisätietoja voida…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Espoossa Laajalahdessa tapahtui ryöstö, kun mies uhkasi kahvilan asiakkaita ja työntekijöitä veitsellä. Hän sai kassasta rahaa, mutta sivulliset estivät hänen pakonsa ennen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Espoo, #Poliisi
Weekend Festivalilla Espoossa tapahtui useita rikoksia, joista poliisi tiedotti. Festivaalilla kirjattiin pahoinpitelyjä ja huumausainerikoksia, ja poliisi otti kiinni kaksi huumeita myynyttä henkilöä.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Espoo, #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin ja ovat Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisia. Muualla maan etelä- ja keskiosissa heinän siitepölyä on ilmassa pääasiassa vähän, mutta siitepölymäärät voivat ajoittain nousta kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä, ja muualla kukinta-alueella vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat rannikkoalueilla nousta järviruo'on kukinnan myötä hetkittäin runsaiksi. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.