Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
EU:n sisäministerit kokoontuvat tänään keskustelemaan viime viikon siirtolaisryntäyksestä Ceutaan, Espanjaan. Vaasassa tapahtui räjähdys kerrostaloasunnossa, jossa yksi henkilö loukkaantui…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
VR on alentanut junalippujen hintoja Helsinki–Riihimäki-yhteysvälillä. Aikuisen kertalipun hinta on nyt 10,80 euroa, kun se aiemmin oli 12,40 euroa. Muutoksen taustalla on halu tehdä junamatkustamisesta houkuttelevampaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
VR on alentanut junalippujen hintoja Helsinki–Riihimäki-yhteysvälillä. Aikuisen kertalipun hinta on nyt 10,80 euroa, kun se aiemmin oli 12,40 euroa. Muutoksen taustalla on halu tehdä junamatkustamisesta houkuttelevampaa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.8.2026 klo 20:16, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa VR laskee junalippujen hintoja Helsingissä • VR laskee junalippujen hintoja Helsingistä Riihimäelle.
VR laskee junalippujen hintoja
VR on laskenut junalippujen hintoja Helsingistä Riihimäelle. Nyt aikuisen kertalippu maksaa 10,80 euroa. Aiemmin lippu maksoi 12,40 euroa. Junamatkustaminen halutaan tehdä houkuttelevammaksi. Uudet hinnat ovat voimassa nyt.
VR on alentanut junalippujen hintoja Helsinki–Riihimäki-yhteysvälillä. Aikuisen kertalipun hinta on nyt 10,80 euroa, kun se aiemmin oli 12,40 euroa. Muutoksen taustalla on halu tehdä junamatkustamisesta houkuttelevampaa.
VR on alentanut Helsinki–Riihimäki-välin lähijunien kertalippujen hinnan 10,80 euroon. Muutos astui voimaan 3. elokuuta ja koskee myös sarjalippuja. Hintojen alennus tekee junamatkasta houkuttelevamman vaihtoehdon työ- ja vapaa-ajan matkoille.
Savon radalla Suonenjoki-Kuopio välillä on havaittu ratajärjestelmävika, joka on pysäyttänyt junaliikenteen. Fintraffic Rataliikennekeskus ilmoittaa kunnossapidon olevan matkalla vian korjaamiseksi. Korjauksen aikataulusta ei…
Liikenne • jaetut avainsanat: #VR
Suomessa noin puolet pääteillä liikkuvista kuljettajista ajaa ylinopeutta, kertoo Fintrafficin tutkimus. Kesällä 47 ja talvella 55 prosenttia kuljettajista ylitti tiekohtaisen nopeusrajoituksen. Ylinopeudet…
Liikenne
Iso-Lampsi-järveen syöksyi ultrakevyt pienlentokone sunnuntai-iltana. Koneen kyydissä oli kaksi henkilöä, ja se päätyi katolleen järveen noin 15 kilometrin päässä Jyväskylän keskustasta. Pelastuslaitos…
Liikenne
Matkustaja-alus on ajanut karille Outokummussa, mutta henkilövahinkoja ei ole tapahtunut. Onnettomuus sattui sunnuntaina Rojakan saaren kohdalla Juojärvessä, ja aluksessa oli 30 matkustajaa.…
Liikenne
Kilpaveneiden törmäys Kotkassa johti yhden miehen kuolemaan. Onnettomuus tapahtui lauantaina, kun toinen vene ajoi toisen yli rataveneilykilpailussa. Poliisi tutkii tapahtuman syitä, mutta…
Liikenne
Helsingin edustalla vesibussi ajoi matalikolle, mutta matkustajat eivät loukkaantuneet. Aluksessa oli kuusi matkustajaa ja kaksi miehistön jäsentä, eikä vuotoja havaittu. Poliisi saatteli…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Helsinki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin ja ovat Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisia. Muualla maan etelä- ja keskiosissa heinän siitepölyä on ilmassa pääasiassa vähän, mutta siitepölymäärät voivat ajoittain nousta kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä, ja muualla kukinta-alueella vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat rannikkoalueilla nousta järviruo'on kukinnan myötä hetkittäin runsaiksi. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.