Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Veronpalautukset maksetaan yli kahdelle miljoonalle, ja S-Pankin verkkopankissa on häiriöitä. Yhdysvaltain presidentti Trump aloittaa neuvottelut Iranin kanssa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ammattikorkeakoulujen työriidassa ei saavutettu ratkaisua maanantaina. Valtakunnansovittelija Nikolas Elomaa jatkaa sovittelua myöhemmin. Työriita on kestänyt huhtikuusta lähtien ja osapuolina ovat OAJ, YTN ja työnantajapuoli.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ammattikorkeakoulujen työriidassa ei saavutettu ratkaisua maanantaina. Valtakunnansovittelija Nikolas Elomaa jatkaa sovittelua myöhemmin. Työriita on kestänyt huhtikuusta lähtien ja osapuolina ovat OAJ, YTN ja työnantajapuoli.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.8.2026 klo 16:11, pääluokka Työelämä.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Yle Uutiset, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ammattikorkeakoulujen työriita jatkuu • Ammattikorkeakoulujen työriidassa ei ratkaisua • Ammattikorkeakoulujen työriidassa ei edistytty.
Ammattikorkeakoulujen työriita jatkuu
Ammattikorkeakoulujen työriidassa ei saatu ratkaisua. Valtakunnansovittelija Nikolas Elomaa jatkaa sovittelua myöhemmin. Työriita on alkanut huhtikuussa. Osapuolina ovat OAJ, YTN ja työnantajapuoli. Keväällä oli myös lakkoja.
Ammattikorkeakoulujen työriidassa ei saavutettu ratkaisua maanantaina. Valtakunnansovittelija Nikolas Elomaa jatkaa sovittelua myöhemmin. Työriita on kestänyt huhtikuusta lähtien ja osapuolina ovat OAJ, YTN ja työnantajapuoli.
Ammattikorkeakoulujen työriidassa ei saavutettu sopua maanantaina. Valtakunnansovittelija Niklas Elomaa jatkaa sovittelua myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. Työriita on kestänyt huhtikuusta lähtien ja osapuolina ovat OAJ, YTN ja Sivista.
Ammattikorkeakoulujen työriidassa ei saavutettu ratkaisua maanantaina. Uusi valtakunnansovittelija Nikolas Elomaa jatkaa sovittelua myöhemmin. Työriita on kestänyt huhtikuusta ja siihen osallistuvat useat ammattiliitot.
Ammattikorkeakoulujen työriidassa ei saavutettu ratkaisua maanantaina. Uusi valtakunnansovittelija Nikolas Elomaa jatkaa sovittelua myöhemmin. Työriita on kestänyt huhtikuusta ja osapuolina ovat OAJ, YTN ja työnantajapuoli Sivista.
Ammattikorkeakoulujen työriidan sovittelu jatkui sunnuntaina, mutta sopua ei saavutettu. Työntekijöitä edustavat Opetusalan ammattiliitto OAJ ja YTN, kun taas työnantajia edustaa Sivistysala Sivista.…
Työelämä • jaetut avainsanat: #Ammattikorkeakoulut, #OAJ
Ammattikorkeakoulujen työriidan sovittelu jatkuu tänään Valtakunnansovittelijan toimiston mukaan. Työriidan osapuolina ovat Opetusalan Ammattijärjestö OAJ, Ylemmät Toimihenkilöt YTN ja työnantajapuoli Sivista. Aiemmat sovintoehdotukset…
Työelämä • jaetut avainsanat: #OAJ, #YTN
Ammattikorkeakoulujen työriidan sovittelu jatkuu tänään kello 13. Aiemmin sovittelu päättyi tuloksettomana, ja työriita on kestänyt huhtikuusta lähtien. Osapuolina ovat Opetusalan Ammattijärjestö OAJ,…
Työelämä • jaetut avainsanat: #OAJ, #YTN
Rauman telakka-alueella tapahtui onnettomuus, jossa työntekijä jäi trukin alle ja kuoli myöhemmin sairaalassa. Poliisi tutkii tapausta törkeänä kuolemantuottamuksena ja selvittää myös työturvallisuuslain…
Työelämä
Rauman telakka-alueella tapahtui vakava työtapaturma, jossa työntekijä jäi trukin alle. Pelastus- ja ensihoitoviranomaiset sekä poliisi saapuivat paikalle nopeasti. Poliisi tutkii tapaturman syitä…
Työelämä
Etelä-Pohjanmaalla työttömyys kasvoi kesäkuussa yli tuhatta alle 25-vuotiasta. Alueen työttömyysaste on noussut maan keskiarvoa nopeammin, ja työttömiä työnhakijoita oli kesäkuun lopussa 7…
Työelämä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin ja ovat Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisia. Muualla maan etelä- ja keskiosissa heinän siitepölyä on ilmassa pääasiassa vähän, mutta siitepölymäärät voivat ajoittain nousta kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä, ja muualla kukinta-alueella vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat rannikkoalueilla nousta järviruo'on kukinnan myötä hetkittäin runsaiksi. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.