Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
EU:n sisäministerit kokoontuvat tänään keskustelemaan viime viikon siirtolaisryntäyksestä Ceutaan, Espanjaan. Vaasassa tapahtui räjähdys kerrostaloasunnossa, jossa yksi henkilö loukkaantui…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jyväskylässä ultrakevyt lentokone kaatui laskeutuessaan veteen. Lentäjä ja matkustaja pelastettiin ilman vammoja. Onnettomuus johtui todennäköisesti huonosta laskeutumisesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jyväskylässä ultrakevyt lentokone kaatui laskeutuessaan veteen. Lentäjä ja matkustaja pelastettiin ilman vammoja. Onnettomuus johtui todennäköisesti huonosta laskeutumisesta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.8.2026 klo 10:44, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ultrakevyt lentokone kaatui Jyväskylässä • Lentokone putosi järveen Jyväskylässä.
Lentokone kaatui Jyväskylässä
Jyväskylässä tapahtui onnettomuus, kun ultrakevyt lentokone kaatui veteen. Lentäjä ja hänen poikansa pelastettiin rantaan. Onnettomuus johtui huonosta laskeutumisesta. Kone kääntyi ympäri ja sen kellukkeet jarruttivat liian nopeasti.
Jyväskylässä ultrakevyt lentokone kaatui laskeutuessaan veteen. Lentäjä ja matkustaja pelastettiin ilman vammoja. Onnettomuus johtui todennäköisesti huonosta laskeutumisesta.
Jyväskylässä tapahtui onnettomuus, jossa ultrakevyt vesitaso putosi järveen. Lentäjä Pasi Kolehmainen ja hänen poikansa selvisivät onnettomuudesta ilman vammoja. Kone päätyi katolleen huonon laskeutumisasennon vuoksi.
Jyväskylässä tapahtui vesitaso-onnettomuus, kun lentäjä Pasi Kolehmainen laskeutui Iso-Lampsi-järvelle. Onnettomuudessa vesitaso pyörähti katolleen, mutta Kolehmainen ei ehtinyt säikähtää tilannetta. Hän kommentoi, että…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Jyväskylä, #PasiKolehmainen
Jyväskylässä saatiin hälytys keskisuuren ilmaliikenneonnettomuuden vuoksi. Hälytys tuli kello 19.48, ja tilanteeseen reagoitiin nopeasti. Tiedot tapahtumasta päivittyvät edelleen.
Liikenne • jaetut avainsanat: #Jyväskylä, #Onnettomuus
Iso-Lampsi-järveen syöksyi ultrakevyt pienlentokone sunnuntai-iltana. Koneen kyydissä oli kaksi henkilöä, ja se päätyi katolleen järveen noin 15 kilometrin päässä Jyväskylän keskustasta. Pelastuslaitos…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Kilpaveneiden törmäys Kotkassa johti yhden miehen kuolemaan. Onnettomuus tapahtui lauantaina, kun toinen vene ajoi toisen yli rataveneilykilpailussa. Poliisi tutkii tapahtuman syitä, mutta…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Onnettomuus
Oulussa tapahtui perjantaina raideliikenneonnettomuus, jossa yksi henkilö kuoli junan alle. Onnettomuus vaikutti Intercity 28 -junaan, joka myöhästyi noin tunnin. Poliisi tutkii onnettomuuden…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Onnettomuus
Kotkassa tapahtui kilpaveneonnettomuus, jossa kuoli yksi mies. Poliisi on saanut videomateriaalia onnettomuudesta ja tutkii tapahtuman syitä. Onnettomuus tapahtui juuri ennen käännöstä, kun…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Onnettomuus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin ja ovat Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisia. Muualla maan etelä- ja keskiosissa heinän siitepölyä on ilmassa pääasiassa vähän, mutta siitepölymäärät voivat ajoittain nousta kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä, ja muualla kukinta-alueella vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat rannikkoalueilla nousta järviruo'on kukinnan myötä hetkittäin runsaiksi. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.