Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Sisäministeri Rantanen tukee Italian vaatimuksia Espanjan erottamiseksi Schengen-alueesta. Lisäksi Hamas ja Israel ovat saavuttaneet sopimuksen, ja Ranualla tapahtui…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Roope Hirvonen, 20, osallistuu ensimmäistä kertaa Suomen MM-ralliin. Hän on tunnetun rallikuljettajan Mikko Hirvosen poika ja ajaa Peugeot 208:lla. Perheessä tunnelma on rauhallinen, vaikka jännitystä on ilmassa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Roope Hirvonen, 20, osallistuu ensimmäistä kertaa Suomen MM-ralliin. Hän on tunnetun rallikuljettajan Mikko Hirvosen poika ja ajaa Peugeot 208:lla. Perheessä tunnelma on rauhallinen, vaikka jännitystä on ilmassa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 31.7.2026 klo 17:05, pääluokka Moottoriurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Roope Hirvonen debytoi MM-rallissa • Roope Korhonen taistelee WRC2-luokassa • Roope Korhonen taistelee WRC2-kärkipaikasta.
Roope Hirvonen debytoi MM-rallissa
Roope Hirvonen on 20-vuotias ja ajaa ensimmäistä kertaa MM-rallissa. Hänen isänsä on rallilegenda Mikko Hirvonen. Roope ajaa Peugeot 208:lla. Perheessä on rauhallinen tunnelma, mutta jännitystäkin on.
Roope Hirvonen, 20, osallistuu ensimmäistä kertaa Suomen MM-ralliin. Hän on tunnetun rallikuljettajan Mikko Hirvosen poika ja ajaa Peugeot 208:lla. Perheessä tunnelma on rauhallinen, vaikka jännitystä on ilmassa.
Jyväskylän MM-rallissa Roope Korhonen kilpailee tiukassa WRC2-luokan kärkitaistelussa. Hän on vain 2,6 sekunnin päässä luokan johtajasta Jari-Matti Latvalasta. Kilpailu on ollut jännittävää, ja Korhonen kertoo, että kotipätkällä ajaminen…
Laukaan Roope Korhonen on mukana tiukassa WRC2-luokan kilpailussa Jyväskylän MM-rallissa. Hän ja kolme muuta kuskia ovat vain 2,6 sekunnin päässä luokan johtajasta Jari-Matti Latvalasta. Korhonen kertoi kilpailun olevan…
Laukaan Roope Korhonen tähtää voittoon Jyväskylän MM-rallissa. WRC2-luokan kilpailussa useat kuljettajat ovat vahvoilla ja taistelu voitosta on odotettavissa tiukaksi. Jari-Matti Latvala uskoo…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #RoopeKorhonen, #MMralli
Sami Pajari on noussut toiselle sijalle Suomen MM-rallissa Jyväskylässä. Sadekuuro vaikeutti ajamista, mutta Pajari ajoi pohja-ajan kuudennella erikoiskokeella. Hän on nyt 3,3…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #MMralli, #Jyväskylä
Jyväskylän MM-rallin torstaipäivä tarjosi upeita hetkiä, kun lajilegendat kohtasivat. Kalle Rovanperä esitteli taitojaan näyttävässä näytösajossa, ja yleisö nautti aurinkoisesta säästä sekä rallin…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #Jyväskylä, #MMralli
Esapekka Lappi kertoi Jyväskylässä rallikuljettajien arjesta ja omista haasteistaan. Hän oli Viron MM-rallissa kahdeksas ja pyrkii parantamaan suoritustaan kotirallissaan, jonka hän voitti…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #Jyväskylä, #MMralli
Kalle Rovanperä osallistui PR-tapahtumaan, jossa hän painoi kätensä betoniin. Tapahtuma elvytti vanhan perinteen, jossa aiemmat Suomen MM-rallin voittajat ikuistavat kädenjälkensä. Rovanperän kädenjälki…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #Jyväskylä, #MMralli
Takamoto Katsuta ajoi parasta vauhtia Suomen MM-rallin testierikoiskokeella. Hän saavutti ajan 2.11,7, mikä oli 0,9 sekuntia nopeampi kuin toiseksi nopeimmat Adrien Fourmaux…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #MMralli, #Jyväskylä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 31.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät ilmassa vaihtelevat maan eteläosien ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisesta runsaaseen ja sisämaassa Etelä-Lappiin asti vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinien siitepölymäärät jäävät mataliksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesti, ja muualla Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homesienien itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja vaihtelevat maan keskiosissa ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti kohtalaisista runsaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsai§ksi. Maan pohjoisosissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän enimmäkseen vähäisiksi. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.