Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
EU:n sisäministerit kokoontuvat tänään keskustelemaan viime viikon siirtolaisryntäyksestä Ceutaan, Espanjaan. Vaasassa tapahtui räjähdys kerrostaloasunnossa, jossa yksi henkilö loukkaantui…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Espoossa Laajalahdessa tapahtui ryöstö, kun mies uhkasi kahvilan asiakkaita ja työntekijöitä veitsellä. Hän sai kassasta rahaa, mutta sivulliset estivät hänen pakonsa ennen poliisin saapumista. Tapahtumaa tutkitaan törkeänä ryöstönä, mutta kukaan ei loukkaantunut.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Espoossa Laajalahdessa tapahtui ryöstö, kun mies uhkasi kahvilan asiakkaita ja työntekijöitä veitsellä. Hän sai kassasta rahaa, mutta sivulliset estivät hänen pakonsa ennen poliisin saapumista. Tapahtumaa tutkitaan törkeänä ryöstönä, mutta kukaan ei loukkaantunut.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 31.7.2026 klo 14:25, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Veitsimies ryösti kahvilan Espoossa • Törkeä ryöstö kahvilassa Espoossa.
Veitsimies ryösti kahvilan Espoossa
Espoossa Laajalahdessa mies ryösti kahvilan. Hän uhkasi asiakkaita ja työntekijöitä veitsellä. Mies sai rahaa kassasta. Sivulliset estivät hänen pakonsa, ja poliisi otti hänet kiinni. Kukaan ei loukkaantunut, mutta tilanne pelotti paikalla olleita.
Espoossa Laajalahdessa tapahtui ryöstö, kun mies uhkasi kahvilan asiakkaita ja työntekijöitä veitsellä. Hän sai kassasta rahaa, mutta sivulliset estivät hänen pakonsa ennen poliisin saapumista. Tapahtumaa tutkitaan törkeänä ryöstönä,…
Espoossa Laajalahdessa tapahtui törkeä ryöstö, jossa mies uhkasi asiakkaita ja henkilöstöä teräaseella. Hän vei rahaa kassasta, mutta sivulliset estivät hänen poistumisensa. Poliisi on ottanut epäillyn kiinni, eikä kukaan…
Espoossa Laajalahdessa kahvilan ryöstöstä epäilty mies taltutettiin sivullisten toimesta. Mies uhkasi henkilökuntaa ja asiakkaita teräaseella ja sai saaliikseen rahaa. Sivulliset pitivät epäiltyä…
Rikos • jaetut avainsanat: #Espoo, #Laajalahti
Espoon Viinijuhlilla tapahtui väkivaltainen incidentti, kun mies löi poliisia olut tölkillä. Poliisi yritti puuttua miehen sopimattomaan käytökseen, mutta hän vastusti voimakkaasti. Mies…
Rikos • jaetut avainsanat: #Espoo, #Poliisi
Loviisassa tapahtui torstaina laaja poliisioperaatio, kun mies ampui haulikolla skootteria yksityisasunnon pihassa. Ampuminen ei kohdistunut henkilöön, eikä kukaan loukkaantunut. Poliisi tavoitti miehen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Poliisi on julkaissut valvontakamerakuvat Savonlinnassa ja Rantasalmella heinäkuussa tapahtuneista ryöstöistä. K-marketin ryöstö Savonlinnassa tapahtui 9. heinäkuuta, ja Rantasalmella yritettiin ryöstää kauppaa samana…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Turun Herttuankulmassa tapahtui väkivallanteko, jonka seurauksena yksi henkilö toimitettiin sairaalaan. Poliisi otti kiinni yhden epäillyn ja tutkii tapausta tapon yrityksenä. Tapahtumahetkellä asunnossa…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Ranskan poliisi on löytänyt viiden vauvan ruumiit pahvilaatikoista pariskunnan kodista Kaakkois-Ranskassa. Löydös tehtiin sen jälkeen, kun nainen oli synnyttänyt terveen vauvan. Poliisi…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin ja ovat Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisia. Muualla maan etelä- ja keskiosissa heinän siitepölyä on ilmassa pääasiassa vähän, mutta siitepölymäärät voivat ajoittain nousta kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä, ja muualla kukinta-alueella vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat rannikkoalueilla nousta järviruo'on kukinnan myötä hetkittäin runsaiksi. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.