Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomen bruttokansantuote kasvoi 0,9 prosenttia, kun taas Japanissa maanjäristys on vaatinut useita uhreja. Venäjän iskut ovat aiheuttaneet kuoleman…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jyväskylän MM-ralli käynnistyi testipätkällä, jossa Sami Pajari sijoittui kuudenneksi. Eroa kärkiaikaan teki tallikaveri Takamoto Katsuta, joka oli nopein. Pajari ajoi Ruuhimäen reitin kahteen kertaan, kun taas Katsuta teki parhaan aikansa kolmannella yrityksellä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jyväskylän MM-ralli käynnistyi testipätkällä, jossa Sami Pajari sijoittui kuudenneksi. Eroa kärkiaikaan teki tallikaveri Takamoto Katsuta, joka oli nopein. Pajari ajoi Ruuhimäen reitin kahteen kertaan, kun taas Katsuta teki parhaan aikansa kolmannella yrityksellä.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.7.2026 klo 11:07, pääluokka Moottoriurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Jyväskylän MM-ralli alkoi testipätkällä • Kalle Rovanperä asiantuntijavieraana MM-rallissa • Jyväskylän MM-ralli alkaa torstaina.
Jyväskylän MM-ralli alkoi
Jyväskylän MM-ralli on alkanut testipätkällä. Sami Pajari sai kuudenneksi parhaan ajan. Takamoto Katsuta oli nopein ja voitti Pajarin 1,9 sekunnilla. Pajari ajoi reitin kahteen kertaan. Ensimmäinen erikoiskoe ajetaan tänään klo 19.05.
Jyväskylän MM-ralli käynnistyi testipätkällä, jossa Sami Pajari sijoittui kuudenneksi. Eroa kärkiaikaan teki tallikaveri Takamoto Katsuta, joka oli nopein. Pajari ajoi Ruuhimäen reitin kahteen kertaan, kun taas Katsuta teki…
Kalle Rovanperä toimii asiantuntijavieraana MTV:n lähetyksessä Suomen MM-rallin aikana. Rovanperä kuullaan perjantaina Hohon erikoiskokeella, ja lähetys alkaa kello 11.50. Rovanperä voitti Jyväskylän MM-rallin viime vuonna, mutta on keskittynyt…
Jyväskylän MM-ralli starttaa torstaina, ja kilpailussa on mukana useita tunnettuja kuljettajia. Suurena ennakkosuosikkina esiintyy Toyota-kuljettaja Sami Pajari. Myös Esapekka Lappi ja Kalle Rovanperä osallistuvat tapahtumaan.
Suomen MM-ralli käynnistyy Jyväskylässä. Tapahtuma tuo yhteen huippukuskit ja rallifanit. Ralli tarjoaa jännittäviä hetkiä ja kilpailua koko viikonlopun ajan.
Suomen MM-ralli starttaa tänään Jyväskylässä. Tapahtuma tuo yhteen huippukuskeja ja rallifaneja eri puolilta maailmaa. Ralli kestää useita päiviä ja tarjoaa jännittäviä kilpailuja.
Suomen MM-ralli starttaa tänään Jyväskylässä. Tapahtuma tuo yhteen huippukuskeja ja rallifaneja eri puolilta maailmaa. Ralli kestää useita päiviä ja tarjoaa jännittäviä hetkiä kilpailun seuraajille.
Suomen MM-ralli starttaa torstaina Jyväskylässä, ja kilpailu on järjestyksessään 75. Toyotan kuljettajat hallitsevat sarjaa, ja Elfyn Evans johtaa pisteitä. Sami Pajari on…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #SuomenMMralli, #Jyväskylä
Kalle Rovanperä ja Jonne Halttunen palaavat yhdessä ralliautoon Suomen MM-rallissa. Kaksikko ajaa näytösajon Harjun erikoiskokeella torstaina. Rovanperä on aiemmin voittanut Jyväskylän MM-rallin…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #KalleRovanperä, #Jyväskylä
Jyväskylän MM-rallissa keskustellaan erityisesti Toyota-kuljettaja Sami Pajarin voittovireestä. Pajari on saavuttanut uransa ensimmäisen MM-pääluokan voiton hiljattain ja odotukset ovat korkealla. Kalle Rovanperä…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #Jyväskylä, #SamiPajari
Jyväskylän MM-ralli starttaa Ruuhimäen testierikoiskokeella torstaina kello 9.01. Erikoiskoe on pituudeltaan 4,12 kilometriä ja mukana on useita huippukuljettajia eri tiimeistä.
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #Jyväskylä, #MMralli
Esapekka Lappi on saanut hyvän lähtöpaikan Jyväskylän MM-rallissa, mikä voi tuoda etua kilpailussa. Hän on ajanut suomalaisilla sorateillä enemmän kuin muut tehdaskuljettajat…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #EsapekkaLappi, #MMralli
Sami Pajari saavutti uransa ensimmäisen voiton MM-rallissa Viron kilpailussa. Hän oli aiemmin ollut lähellä voittoa, mutta rengasrikot estivät sen. Pajari ajoi kilpailussa…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #SamiPajari, #MMralli
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 29.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat maan pohjoisosissa vähäisiä. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homesienien itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan pohjoisosissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän enimmäkseen vähäisiksi. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.