Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Sisäministeri Rantanen tukee Italian vaatimuksia Espanjan erottamiseksi Schengen-alueesta. Lisäksi Hamas ja Israel ovat saavuttaneet sopimuksen, ja Ranualla tapahtui…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kreetalla on evakuoitu tuhansia ihmisiä maastopalojen vuoksi. Kovat myrskytuulen ovat voimistaneet paloja, ja ainakin kahdeksan kylää on tyhjennetty. Evakuointeja on tehty myös muilla Kreikan saarilla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kreetalla on evakuoitu tuhansia ihmisiä maastopalojen vuoksi. Kovat myrskytuulen ovat voimistaneet paloja, ja ainakin kahdeksan kylää on tyhjennetty. Evakuointeja on tehty myös muilla Kreikan saarilla.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.7.2026 klo 13:22, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Aamulehti, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tuhansia evakuoitu Kreetalla maastopalojen vuoksi • Kreetalla riehuu vaikea maastopalo • Kreetalla tuhansia evakuoitu maastopalojen vuoksi.
Kreetalla on evakuoitu tuhansia ihmisiä
Kreetalla on maastopaloja, ja tuhansia ihmisiä on evakuoitu. Kylät tyhjennetään, koska tuulet voimistavat paloja. Myös muita Kreikan saaria, kuten Paros ja Lesbos, kärsivät paloista. Ruotsalaisia ja norjalaisia matkailijoita on evakuoitu.
Kreetalla on evakuoitu tuhansia ihmisiä maastopalojen vuoksi. Kovat myrskytuulen ovat voimistaneet paloja, ja ainakin kahdeksan kylää on tyhjennetty. Evakuointeja on tehty myös muilla Kreikan saarilla.
Kreetalla tuhansia ihmisiä on evakuoitu Rethymnon alueelta vaikean maastopalon vuoksi. Palot jatkuvat myös muissa Etelä-Euroopan maissa, vaikka tilanne on Ranskassa ja Espanjassa helpottunut. Kreikassa tuuli pahentaa palotilannetta.
Kreetan saarella on evakuoitu 8 000 ihmistä maastopalojen vuoksi. Paikallisten viranomaisten mukaan palot uhkasivat turistikohteita. Kreetalla on myös raportoitu palojen aiheuttamista kuolemista.
Kreetalla on evakuoitu noin 8 000 ihmistä maastopalojen vuoksi. Palot uhkasivat erityisesti turistikohteita, ja kaksi palopelastajaa on kuollut samassa yhteydessä. Kreikassa on laajasti maastopaloja, ja lämpötilat ovat nousseet…
Kreetan saarella on evakuoitu tuhansia ihmisiä maastopalojen vuoksi. Viranomaisten mukaan 8 000 ihmistä poistui alueelta, kun tulipalot uhkasivat turistikohteita. Kaksi palopelastajaa on kuollut taistellessaan paloja vastaan.
Kreetalla on evakuoitu 8 000 ihmistä maastopalojen vuoksi. Palot uhkasivat turistikohteita, ja kaksi palopelastajaa on kuollut taistellessaan tulipaloja vastaan. Kreikassa on ollut useita maastopaloja, ja lämpötilat ovat nousseet…
Kreetalla evakuoitiin noin 8 000 ihmistä tulipalojen vuoksi. Metsäpalot jatkuvat voimakkaina, ja kaksi palopelastajaa on kuollut taistellessaan tulta vastaan. Kreikassa on syttynyt useita maastopaloja, ja lämpötilat ovat nousseet…
Kreikassa kolme palopelastajaa on kuollut taistellessaan maastopaloja vastaan. Kreetalla kaksi pelastajaa menehtyi, ja kolmas uhri löytyi Peloponnesoksen niemimaalta. Samanaikaisesti Espanjassa tuhannet evakuoidut…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Kreikka, #Maastopalot
Kreetalla syttyi suuri maastopalo, joka johti kolmen pelastajan kuolemaan. Kaksi pelastajaa kuoli Kreetalla, kun he jäivät tulen saartamiksi, ja kolmas Manner-Kreikassa. Euroopan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Kreikka, #Kreetta
Kreikassa on löydetty 38-vuotiaan skotlantilaisen naisen ruumis matkalaukusta hylätystä rakennuksesta. Ruumiin löysi koditon mies Ateenassa, ja naisen henkilöllisyys on vahvistettu Interpolin avulla.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Kreikka
Kreikassa kolme palopelastajaa on kuollut taistellessaan maastopaloja vastaan. Kreetalla kaksi pelastajaa menetti henkensä, ja kolmas uhri löydettiin Peloponnesoksen niemimaalta. Samanaikaisesti Espanjassa tuhannet…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Kreikka, #Maastopalot
Yli 200 ruotsalaista ja norjalaista evakuoidaan Kreikan Lesboksen saarelta metsäpalojen vuoksi. Evakuointi tapahtuu viranomaisten pyynnöstä, ja matkustajat odottavat tietoa majoituksesta. Kreikassa on…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Kreikka, #Evakuointi
Puolan ilmatilaa loukattiin yöllisen Venäjän ohjushyökkäyksen aikana. Pääministeri Donald Tusk ilmoitti, että tuntematon esine havaittiin ja sen putoamispaikka löytyi Itä-Puolasta. Ilmatilarikkomus korostaa…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 31.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät ilmassa vaihtelevat maan eteläosien ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisesta runsaaseen ja sisämaassa Etelä-Lappiin asti vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinien siitepölymäärät jäävät mataliksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesti, ja muualla Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homesienien itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja vaihtelevat maan keskiosissa ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti kohtalaisista runsaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsai§ksi. Maan pohjoisosissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän enimmäkseen vähäisiksi. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.