Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomen bruttokansantuote kasvoi 0,9 prosenttia, kun taas Japanissa maanjäristys on vaatinut useita uhreja. Venäjän iskut ovat aiheuttaneet kuoleman…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Juho Punkeri, tuore tangokuningas, esiintyy syksyllä Hämeenlinnan kirkossa. Konsertti järjestetään yhdessä pianotaiteilija Risto Laurialan kanssa. Punkeri on tunnettu myös paikallisista musiikkiesityksistään.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Juho Punkeri, tuore tangokuningas, esiintyy syksyllä Hämeenlinnan kirkossa. Konsertti järjestetään yhdessä pianotaiteilija Risto Laurialan kanssa. Punkeri on tunnettu myös paikallisista musiikkiesityksistään.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.7.2026 klo 10:31, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tangokuningas Juho Punkeri konsertoi Hämeenlinnassa • Palon alku sammutettiin Hämeenlinnassa.
Juho Punkeri konsertoi Hämeenlinnassa
Tangokuningas Juho Punkeri esiintyy syksyllä Hämeenlinnan kirkossa. Hän esiintyy yhdessä pianotaiteilija Risto Laurialan kanssa. Punkeri on saanut paljon huomiota tangokuninkaallisena. Hän on myös tuttu paikallisista tapahtumista.
Juho Punkeri, tuore tangokuningas, esiintyy syksyllä Hämeenlinnan kirkossa. Konsertti järjestetään yhdessä pianotaiteilija Risto Laurialan kanssa. Punkeri on tunnettu myös paikallisista musiikkiesityksistään.
Hämeenlinnassa syttyi myöhään keskiviikkoiltana palon alku varastotilassa. Pelastuslaitoksen savusukeltajat onnistuivat sammuttamaan tulipalon nopeasti.
Suomalainen kirjailija Kristina Carlson on menehtynyt. Hänet muistetaan erityisesti nuortenkirjasarjastaan Anni, jonka hän julkaisi pseudonyyminä. Carlsonin teokset ovat vaikuttaneet moniin lukijoihin.
Kulttuuri
Gunther von Hagens, plastinaatio-tekniikan kehittäjä, on kuollut 81-vuotiaana. Hänet tunnettiin erityisesti suosituista näyttelyistä, joissa esiteltiin plastinoituja ruumiita. Von Hagensin työ herätti myös…
Kulttuuri
Aalto Works -sarja on saanut paikan Unescon maailmanperintöluettelosta. Jyväskylän Alvar Aalto -museossa vierailleet kävijät, kuten Harvey Hukari, ilmensivät ylpeytensä saavutuksesta. Aalto -museo…
Kulttuuri
Irlantilainen muusikko Glen Hansard on kuollut moottoripyöräonnettomuudessa Dublinin lähellä. Hänet tunnettiin The Frames -yhtyeen laulajana ja näyttelijänä, joka voitti Oscar-palkinnon elokuvasta Once.…
Kulttuuri
Alvar Aallon arkkitehtuurikohteet ovat saaneet paikan Unescon maailmanperintöluettelosta. Kolmatoista kohteen sarja nostaa Varkauden Aalto-matkailua. Tämä hyväksyntä tuo lisää huomiota Aallon suunnittelulle ja…
Kulttuuri
Linda Lampenius esiintyi yllättäen Scorpionsin konsertissa Helsingissä. Hän sai kutsun vain päivää ennen keikkaa ja soitti viulua kahdessa kappaleessa. Lampenius kertoi kokemuksestaan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Konsertti
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 29.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat maan pohjoisosissa vähäisiä. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homesienien itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan pohjoisosissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän enimmäkseen vähäisiksi. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.