Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Sisäministeri Rantanen tukee Italian vaatimuksia Espanjan erottamiseksi Schengen-alueesta. Lisäksi Hamas ja Israel ovat saavuttaneet sopimuksen, ja Ranualla tapahtui…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kirittäret voitti Roihuttaret Superpesiksen ottelussa 1–0, katkaisten seitsemän ottelun tappioputken. Vaikka peli ei ollut täydellistä, voitto toi joukkueelle lisää itseluottamusta. Pelinjohtaja Jukka Karttunen kehui avausjakson suoritusta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kirittäret voitti Roihuttaret Superpesiksen ottelussa 1–0, katkaisten seitsemän ottelun tappioputken. Vaikka peli ei ollut täydellistä, voitto toi joukkueelle lisää itseluottamusta. Pelinjohtaja Jukka Karttunen kehui avausjakson suoritusta.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.7.2026 klo 21:41, pääluokka Pesäpallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kirittäret katkaisi tappioputken voitolla • Puijon Pesis kärsi tappion Kannuksessa • Naisten Superpesiksen tuloksia julkaistu.
Kirittäret voitti Roihuttaret
Kirittäret voitti Roihuttaret Superpesiksessä. Ottelu päättyi 1–0. Tämä voitto katkaisi Kirittäriin pitkän tappioputken. Pelinjohtaja kehui joukkueen suoritusta ja sanoi, että voitto toi lisää itseluottamusta.
Kirittäret voitti Roihuttaret Superpesiksen ottelussa 1–0, katkaisten seitsemän ottelun tappioputken. Vaikka peli ei ollut täydellistä, voitto toi joukkueelle lisää itseluottamusta. Pelinjohtaja Jukka Karttunen kehui avausjakson suoritusta.
Puijon Pesis kohtasi Kannuksen Uran Miesten Ykköspesiksessä ja hävisi ottelun. Tappio vaikeuttaa joukkueen mahdollisuuksia saavuttaa pudotuspelien kotietu. Runkosarjan neljäs sija on edelleen tavoiteltavissa, mutta kilpailu on tiukkaa.
Naisten Superpesiksessä pelattiin useita otteluita, joissa Manse PP voitti Mailattaret ja Fera hävisi Joensuun Mailalle. Jyväskylän Kirittäret voitti Roihuttaret ja Oulun Lippo Naiset voitti Laitilan Jyskeen. Seuraavat ottelut…
Miesten Ykköspesis -sarjassa Siilinjärven Pesis hävisi Jyväskylän Kirille tiukassa ottelussa. Kannuksen Ura puolestaan voitti Puijon Pesiksen. Sarjan seuraavat ottelut pelataan 31. heinäkuuta ja 1. elokuuta.
Miesten Superpesiksen otteluissa Kouvolan Pallonlyöjät voitti Pattijoen Urheilijat 1–0. Kiteen Pallo puolestaan kukisti Alajärven Ankkurit 2–0. Sotkamon Jymy voitti Kempeleen Kirin 2–1. Seuraavat ottelut pelataan 31. heinäkuuta ja…
Naisten Ykköspesiksessä pelattiin useita otteluita, joissa Viinijärven Urheilijat hävisi Ikaalisten Tarmolle ja Pesä Ysit voitti Kuusankosken Puhtin. Pohjoislohkon otteluissa Seinäjoen Maila-Jussit kärsi tappion Jokilaakson Pesäkuulalle, ja Haapajärven Pesä-Kiilat…
Miesten Ykkösliigassa MP voitti KäPan 2–1. Ottelussa maalit tekivät Obioha ja Tervaniemi MP:lle, sekä Kuningas KäPalle. Yleisöä ottelussa oli 1 023 katsojaa.
Miesten Ykkösliigassa MP voitti KäPan 2–1. PK-35 johtaa sarjaa, ja KTP seuraa tiiviisti perässä. Seuraavat ottelut pelataan 30. Ja 31. heinäkuuta.
Lippo voitti Kirittäret naisten Superpesiksessä kolmannessa ottelussa. Joukkueen jokerit, kuten Mette Leskinen ja Nea Tuikka, esittivät erinomaisia lyöntejä, mikä auttoi Lippoa voittamaan…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Kirittäret, #Superpesis
Kirittäret ja Kiri ovat vaihtaneet pelinjohtajia kauden puolivälin jälkeen. Kirissä Juhani Lehtimäki otti ohjat Jussi Muilulta, kun taas Kirittäret vaihtoivat Jukka Mäkisen…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Kirittäret, #Superpesis
Naisten Ykköspesiksessä pelattiin useita otteluita, joissa Mynämäen Vesa hävisi Kajaanin Pallokerholle. Janakkalan Jana voitti Siilinjärven Pesiksen, kun taas Haminan Palloilijat ja Lavepesis…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Ykköspesis
Naisten Superpesiksen kärkijoukkueet Jussittaret ja Manse PP kohtasivat Seinäjoella. Jännittävässä ottelussa Jussittaret voitti lopulta lukemin 2–1k. Voitto tuli tiukkojen vaiheiden jälkeen.
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Superpesis
Jyväskylän Kiri voitti Helsingin Puna-Mustat miesten Ykköspesiksen ottelussa. Voitto tuli kotiutuslyöntikilpailun jälkeen jaksoin 2–1. Kirin pelinjohtaja Juhani Lehtimäki korosti voiton merkitystä itseluottamuksen…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Ykköspesis
Simon Kiri johti pesäpallo-ottelua 8-2, mutta hävisi lopulta jakson. Lukkari Juuso Nousiainen kommentoi tilannetta erikoiseksi käänteeksi. Kiri pelasi ottelun kotiyleisön edessä.
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Ykköspesis
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 31.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät ilmassa vaihtelevat maan eteläosien ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisesta runsaaseen ja sisämaassa Etelä-Lappiin asti vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinien siitepölymäärät jäävät mataliksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesti, ja muualla Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homesienien itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja vaihtelevat maan keskiosissa ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti kohtalaisista runsaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsai§ksi. Maan pohjoisosissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän enimmäkseen vähäisiksi. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.