Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Japanissa viisi ihmistä on kuollut voimakkaassa maanjäristyksessä, joka vaurioitti paperitehdasta. Iran suunnitteli iskua ukrainalaiseen satamaan koston vuoksi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin Etelärannassa toteutettiin poliisioperaatio, jossa pysäytettiin rikoksella viety auto. Kaksi henkilöä on otettu kiinni tapaukseen liittyen, ja tutkinta siirtyy Itä-Uudenmaan poliisille. Operaation aikana ei syntynyt vaaraa sivullisille.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin Etelärannassa toteutettiin poliisioperaatio, jossa pysäytettiin rikoksella viety auto. Kaksi henkilöä on otettu kiinni tapaukseen liittyen, ja tutkinta siirtyy Itä-Uudenmaan poliisille. Operaation aikana ei syntynyt vaaraa sivullisille.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.7.2026 klo 18:32, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisioperaatio Helsingissä keskiviikkona • Poliisioperaatio Helsingin Etelärannassa.
Poliisioperaatio Helsingissä keskiviikkona
Helsingin Etelärannassa oli poliisioperaatio keskiviikkona. Poliisi pysäytti auton, joka oli viety rikoksella. Kaksi ihmistä pidätettiin. Tapausta tutkii Itä-Uudenmaan poliisi. Operaation aikana ei ollut vaaraa muille.
Helsingin Etelärannassa toteutettiin poliisioperaatio, jossa pysäytettiin rikoksella viety auto. Kaksi henkilöä on otettu kiinni tapaukseen liittyen, ja tutkinta siirtyy Itä-Uudenmaan poliisille. Operaation aikana ei syntynyt vaaraa sivullisille.
Helsingin Etelärannassa toteutettiin keskiviikkona näyttävä poliisioperaatio, jossa kaksi henkilöä otettiin kiinni. Poliisi pysäytti ajoneuvon, jota epäillään rikoksella viedyksi. Jatkotoimenpiteistä vastaa Itä-Uudenmaan poliisi.
Helsingin Eirassa etsitään noin 60-vuotiasta miestä, joka katosi torstaiaamuna. Poliisi pyytää havaintoja hätäkeskukseen. Mies on noin 170 senttiä pitkä, harmaahiuksinen ja partainen.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Poliisi
Turussa Aurajoesta on löytynyt kuollut henkilö, kertoo Lounais-Suomen poliisilaitos. Poliisi sai ilmoituksen mahdollisesta vainajasta keskiviikkona. Tapausta tutkitaan, ja poliisi selvittää sekä vainajan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Porin Noormarkussa havaittiin heinäkuussa epäilyttävää toimintaa TNT-räjähdetehtaan työmaan läheisyydessä. Kolme henkilöä kiinnitettiin epäiltynä ympäristön turmelemisesta, mutta laboratoriotutkimuksissa ei löytynyt haitallisia aineita. Poliisi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Itä-Suomen poliisi etsii kahta kadonnutta poikaa Pieksämäeltä. Kadonneet ovat 12- ja 16-vuotiaita, ja poliisi pyytää havaintoja hätänumeroon 112. Nuoremmalla pojalla on mustavalkoinen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Panu Pokkisen siunaustilaisuus pidettiin Töölön kirkossa Helsingissä. Pokkinen kuoli sydänpysähdykseen 49-vuotiaana 8. heinäkuuta. Hänet nimitettiin Ylen vastaavaksi päätoimittajaksi kesäkuussa 2024.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Helsingin poliisi etsii edelleen 16-vuotiasta poikaa, joka katosi 19. heinäkuuta. Hänet on viimeksi nähty Helsingissä, ja hänellä on mahdollisesti yllään siniset housut…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 29.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat maan pohjoisosissa vähäisiä. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homesienien itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan pohjoisosissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän enimmäkseen vähäisiksi. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.