Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomen bruttokansantuote kasvoi 0,9 prosenttia, kun taas Japanissa maanjäristys on vaatinut useita uhreja. Venäjän iskut ovat aiheuttaneet kuoleman…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomalainen kirjailija Kristina Carlson on menehtynyt. Hänet muistetaan erityisesti nuortenkirjasarjastaan Anni, jonka hän julkaisi pseudonyyminä. Carlsonin teokset ovat vaikuttaneet moniin lukijoihin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomalainen kirjailija Kristina Carlson on menehtynyt. Hänet muistetaan erityisesti nuortenkirjasarjastaan Anni, jonka hän julkaisi pseudonyyminä. Carlsonin teokset ovat vaikuttaneet moniin lukijoihin.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.7.2026 klo 13:34, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat, Yle Uutiset, Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kirjailija Kristina Carlson on poissa • Finlandia-palkittu kirjailija Kristina Carlson kuoli • Kirjailija Kristina Carlson on kuollut.
Kristina Carlson on kuollut
Kirjailija Kristina Carlson on kuollut. Hän kirjoitti nuortenkirjasarjan Anni. Carlson käytti kirjoissaan myös salanimeä. Hänen teoksensa ovat olleet tärkeitä monille nuorille lukijoille.
Suomalainen kirjailija Kristina Carlson on menehtynyt. Hänet muistetaan erityisesti nuortenkirjasarjastaan Anni, jonka hän julkaisi pseudonyyminä. Carlsonin teokset ovat vaikuttaneet moniin lukijoihin.
Kristina Carlson, tunnettu Finlandia-palkittu kirjailija, on kuollut 76-vuotiaana. Hänen poikansa vahvisti, että Carlson menehtyi sairauden uuvuttamana. Carlson voitti Finlandia-palkinnon esikoisteoksellaan Maan ääreen vuonna 1999.
Finlandia-palkittu kirjailija Kristina Carlson on kuollut 76-vuotiaana. Hänen poikansa vahvisti tiedon Helsingin Sanomille. Carlson tunnettiin erityisesti historiallisista romaaneistaan ja työskenteli pitkään toimittajana.
Kristina Carlson, tunnettu kirjailija ja toimittaja, on kuollut 76-vuotiaana. Hän työskenteli pitkään toimittajana ja tunnetaan erityisesti historiallisista romaaneistaan, kuten Finlandia-palkitusta Maan ääreen. Carlsonin teoksia on myös nuorille, kuten…
Kirjailija ja toimittaja Kristina Carlson on kuollut 76-vuotiaana. Hänet tunnettiin erityisesti historiallisista romaaneistaan, ja hänen teoksensa Maan ääreen voitti Finlandia-palkinnon vuonna 1999. Carlson työskenteli myös pitkään toimittajana Suomen…
Finlandia-palkittu kirjailija Kristina Carlson on kuollut sairauden seurauksena. Hän kuoli 76-vuotiaana ja oli tunnettu historiallisista romaaneistaan sekä nuortenkirjasarjastaan. Carlson työskenteli myös pitkään toimittajana ennen siirtymistään vapaaksi kirjailijaksi.
Kirjailija ja toimittaja Kristina Carlson on kuollut pitkäaikaisen sairauden seurauksena. Hän oli 76-vuotias ja tunnettu muun muassa Finlandia-palkitusta romaanistaan Maan ääreen. Carlson työskenteli myös pitkään Suomen Kuvalehdessä.
Palkittu kirjailija Kristina Carlson on kuollut 76-vuotiaana. Hänen poikansa vahvisti asian, ja Carlson kuoli sairauden uuvuttamana. Carlson tunnettiin erityisesti historiallisista ja filosofisista romaaneistaan, kuten Finlandia-palkinnon voittaneesta teoksestaan Maan…
Kirjailija Kristina Carlson on menehtynyt 76-vuotiaana. Hänen poikansa vahvisti tiedon Helsingin Sanomille, ja Digi- ja väestötietovirasto on myös vahvistanut asian. Carlson syntyi…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #KristinaCarlson, #Kirjailija
Gunther von Hagens, plastinaatio-tekniikan kehittäjä, on kuollut 81-vuotiaana. Hänet tunnettiin erityisesti suosituista näyttelyistä, joissa esiteltiin plastinoituja ruumiita. Von Hagensin työ herätti myös…
Kulttuuri
Aalto Works -sarja on saanut paikan Unescon maailmanperintöluettelosta. Jyväskylän Alvar Aalto -museossa vierailleet kävijät, kuten Harvey Hukari, ilmensivät ylpeytensä saavutuksesta. Aalto -museo…
Kulttuuri
Unescon maailmanperintöluetteloon hyväksyttiin 13 Alvar Aallon suunnittelemaa rakennusta. Mukana ovat muun muassa Aallon kotitalo Helsingissä sekä Finlandia-talo. Aaltojen arkkitehtuurikohteet edustavat merkittävää kulttuuriperintöä.
Kulttuuri
Alvar Aallon arkkitehtuurikohteet ovat saaneet paikan Unescon maailmanperintöluettelosta. Kolmatoista kohteen sarja nostaa Varkauden Aalto-matkailua. Tämä hyväksyntä tuo lisää huomiota Aallon suunnittelulle ja…
Kulttuuri
Eeva Kiviniemen uusi dekkari yhdistää päivänpolitiikan, paikallishistorian ja murhatutkimukset. Romaanissa Turun ratikkatyömaan kaivauksilta löytyy ruumis, mikä tuo jännitystä tarinaan. Kirja tarjoaa mielenkiintoisen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kirjallisuus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 29.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat maan pohjoisosissa vähäisiä. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homesienien itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan pohjoisosissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän enimmäkseen vähäisiksi. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.