Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kuopion keskustasta on kadonnut 7-vuotias tyttö, ja kansanedustaja Timo Vornasen jatko eduskunnassa on epävarmaa rikoksen vuoksi. Kuopion keskustassa…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin pörssi nousi tiistaina 0,6 prosenttia. Nokia ja GRK Infra olivat päivän suurimpia voittajia, kummankin osakekurssi nousi merkittävästi. GRK:n tilauskanta ja liiketulos ylittivät odotukset, kun taas Lamorin tulos oli myös positiivinen, vaikka liikevaihto laski.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin pörssi nousi tiistaina 0,6 prosenttia. Nokia ja GRK Infra olivat päivän suurimpia voittajia, kummankin osakekurssi nousi merkittävästi. GRK:n tilauskanta ja liiketulos ylittivät odotukset, kun taas Lamorin tulos oli myös positiivinen, vaikka liikevaihto laski.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.7.2026 klo 13:03, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nokia ja GRK Infra nousevat pörssissä • Helsingin pörssi avautui nousuun.
Nokia ja GRK Infra nousevat pörssissä
Helsingin pörssi nousi tiistaina. Nokia ja GRK Infra saivat hyviä uutisia. Nokian osake nousi yli kaksi prosenttia. GRK:n tilauskanta kasvoi ja liiketulos oli hyvä. Myös Lamorin osake nousi, vaikka sen liikevaihto laski.
Helsingin pörssi nousi tiistaina 0,6 prosenttia. Nokia ja GRK Infra olivat päivän suurimpia voittajia, kummankin osakekurssi nousi merkittävästi. GRK:n tilauskanta ja liiketulos ylittivät odotukset, kun taas Lamorin tulos…
Helsingin ja Euroopan pörssit avautuivat tiistaina hienoiseen nousuun. GRK Infra ja Lamor julkaisivat tuloksensa, ja molemmat yhtiöt ylittivät analyytikoiden odotukset. Helsingin pörssi nousi 0,4 prosenttia avauksen jälkeen.
Helsingin pörssi päätyi laskuun maanantaina, kun Nokian ja Nesteen osakkeet putosivat merkittävästi. OMXH-yleisindeksi laski 0,5 prosenttia ja päätyi 13 073 pisteeseen. Nokian…
Talous • jaetut avainsanat: #HelsinginPörssi, #Nokia
Bittium on valittu Helsingin pörssin OMXH25-indeksiin, korvaten teollisuuskonserni SSAB:n. Pörssi avautui maanantaina nousuun, vaikka Nesteen osake laski merkittävästi perjantain tulospettymyksen jälkeen. Nokian…
Talous • jaetut avainsanat: #HelsinginPörssi, #Nokia
Vanhojen osakeasuntojen hinnat laskivat kesäkuussa 3,9 prosenttia verrattuna viime vuoteen. Edelliseen kuukauteen nähden hinnat alenivat 0,7 prosenttia. Oulussa hinnat sen sijaan nousivat…
Talous
Lapland Hotels -hotelliketju käynnistää muutosneuvottelut kolmessa yhtiössään elokuun alussa. Neuvottelut perustuvat tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin, ja niihin osallistuu lähes 300 työntekijää. Irtisanottavien…
Talous
Heinäkuussa yritysten talousluottamus parani, kun taas kuluttajien luottamus pysyi ennallaan. Kuluttajien luottamusindikaattori oli –5,3, mikä on parannus edellisvuoteen verrattuna. Luottamus oli vahvinta…
Talous
Japanin ja Etelä-Korean pörssit ovat kokeneet merkittäviä laskuja. Tokion Nikkei 225 -indeksi on pudonnut yli neljä prosenttia, kun taas Soulin Kospi-indeksi on…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 29.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat maan pohjoisosissa vähäisiä. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homesienien itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan pohjoisosissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän enimmäkseen vähäisiksi. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.