Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Lapland Hotels aloittaa muutosneuvottelut Kuopiossa, ja Ranskassa yli 300 000 ihmistä on evakuoitu maastopalojen vuoksi. Lapland Hotelsin Kuopion…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Saudi-Arabiaan on kohdistunut useita droonihyökkäyksiä Jemenistä ja Irakista. Maan puolustusministeriö ilmoittaa torjuneensa useita drooneja, jotka olivat suunnattu öljyinfrastruktuuriin. Hyökkäyksistä syytetään Iranin tukemia aseellisia ryhmittymiä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Saudi-Arabiaan on kohdistunut useita droonihyökkäyksiä Jemenistä ja Irakista. Maan puolustusministeriö ilmoittaa torjuneensa useita drooneja, jotka olivat suunnattu öljyinfrastruktuuriin. Hyökkäyksistä syytetään Iranin tukemia aseellisia ryhmittymiä.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.7.2026 klo 19:37, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Droonihyökkäyksiä Saudi-Arabiaan Jemenistä ja Irakista • Saudi-Arabia torjui droonihyökkäykset.
Droonihyökkäyksiä Saudi-Arabiaan Jemenistä ja Irakista
Saudi-Arabiaan on hyökätty drooneilla Jemenistä ja Irakista. Maan puolustusministeriö kertoo, että useita drooneja on torjuttu. Hyökkäykset kohdistuivat öljyinfrastruktuuriin. Iranin tukemat ryhmät ovat syyllisiä. Taistelu Jemenissä jatkuu edelleen.
Saudi-Arabiaan on kohdistunut useita droonihyökkäyksiä Jemenistä ja Irakista. Maan puolustusministeriö ilmoittaa torjuneensa useita drooneja, jotka olivat suunnattu öljyinfrastruktuuriin. Hyökkäyksistä syytetään Iranin tukemia aseellisia ryhmittymiä.
Saudi-Arabia on onnistunut torjumaan useita drooneja, jotka laukaistiin Irakista. Puolustusministeriö syyttää Iranin tukemia ryhmiä hyökkäyksistä öljyinfrastruktuuriin. Jemenin huthit ovat myös ilmoittaneet droonihyökkäyksistä Saudi-Arabiaan.
Iran ilmoittaa myyneensä öljyä 18 miljardin dollarin arvosta sodan aikana. Öljyministeriön mukaan myynnistä 11,5 miljardia dollaria tuli sodan aikana ja 6,5 miljardia…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Iran
Toinen Berliinin Pride-tapahtumassa tapahtuneeseen iskuun liittyvä epäilty on vapautettu. Iranilaismiestä pidettiin aiemmin epäiltynä osallisuudesta tapahtumaan, jossa yksi ihminen kuoli ja lähes 30…
Ulkomaat
Berliinin poliisi ampui epäillyn, joka liittyi Pride-tapahtumaan tapahtuneeseen terrori-iskuun. Epäilty löydettiin Spandaun kaupunginosasta ja hän lähestyi poliisia teräaseen kanssa, mikä johti ampumiseen.…
Ulkomaat
Berliinin Pride-tapahtuman hyökkäyksestä epäilty on ammuttu poliisioperaatiossa Spandaussa. Hyökkäyksessä, jossa yksi ihminen kuoli ja 29 loukkaantui, epäilty on tunnistettu 21-vuotiaaksi mieheksi, joka…
Ulkomaat
Ranskassa ja Espanjassa on määrätty lisää evakuointeja maastopalojen vuoksi. Yhteensä yli 300 000 ihmistä on evakuoitu molemmista maista. Ranskassa Bordeaux'n lähettyviltä evakuoitiin…
Ulkomaat
Berliinissä on tapahtunut onnettomuus, jossa auto ajautui Pride-tapahtuman lähellä väkijoukkoon. Yksi ihminen on kuollut ja useita loukkaantunut, osa vakavasti. Poliisi etsii epäiltyä,…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisia määriä, ja maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäisiksi, mutta voivat olla paikoin kohtalaisia. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pääasiassa kohtalaisia, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella määrät ovat vähäisiä. Sateet ja viileä sää laskevat ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienien itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan eteläosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän pääasiassa vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.