Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Lapland Hotels aloittaa muutosneuvottelut Kuopiossa, ja Ranskassa yli 300 000 ihmistä on evakuoitu maastopalojen vuoksi. Lapland Hotelsin Kuopion…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomessa on odotettavissa ukkosia ja voimakkaita sateita tiistaina. Ilmatieteen laitos on antanut varoituksia suurimmalle osalle maata, erityisesti lännessä, jossa voi esiintyä tulvia. Keskiviikkona sää poutaantuu ja lämpötilat nousevat kesäisiksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomessa on odotettavissa ukkosia ja voimakkaita sateita tiistaina. Ilmatieteen laitos on antanut varoituksia suurimmalle osalle maata, erityisesti lännessä, jossa voi esiintyä tulvia. Keskiviikkona sää poutaantuu ja lämpötilat nousevat kesäisiksi.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.7.2026 klo 20:28, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rajuja ukkosia ja sadetta odotettavissa • Kylmä sää jatkuu Suomessa elokuussa.
Ukkosia ja sadetta tulossa
Tiistaina Suomessa on odotettavissa ukkosia ja rankkoja sateita. Ilmatieteen laitos varoittaa suurimmasta osasta maata, erityisesti lännen alueista. Sateet voivat olla voimakkaita ja aiheuttaa tulvia. Keskiviikkona sää paranee ja lämpötilat nousevat kesäisiksi.
Suomessa on odotettavissa ukkosia ja voimakkaita sateita tiistaina. Ilmatieteen laitos on antanut varoituksia suurimmalle osalle maata, erityisesti lännessä, jossa voi esiintyä tulvia. Keskiviikkona sää poutaantuu ja lämpötilat nousevat…
Pohjois-Euroopassa vallitsee kylmä poikkeama, joka vaikuttaa Suomen säähän elokuussa. Ennusteet kertovat, että pitkäkestoista lämpöaaltoa ei ole odotettavissa, ja sateet ovat tavanomaista runsaampia. Lämpötilat vaihtelevat eri puolilla maata, mutta…
Sateet jatkuvat laajalti Suomessa, erityisesti länsi- ja pohjoisosissa. Lännessä on mahdollisuus ukkoseen, ja Ilmatieteen laitos on antanut varoituksia ukkospuuskista. Lämpötilat vaihtelevat eri…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #IlmatieteenLaitos
Suomessa epävakainen sää jatkuu alkuviikosta, ja ukkonen voi jytistä voimakkaasti maan keskivaiheilla. Sadekuuroja esiintyy suurimmassa osassa maata, ja tiistaina sateet voivat olla…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sade
Suomessa elokuussa on ennustettu pääsääntöisesti keskiarvoa viileämpää säätä, kertoo eurooppalainen sääkeskus ECMWF. Heinäkuun viimeinen viikko tuo kuitenkin lyhyen lämpimän jakson, mutta sen…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomeen on tulossa voimakas ukkosrintama, joka voi aiheuttaa tuhoja. Ukkospuuskissa tuuli voi yltyä myrskylukemiin, ja salamat iskevät erityisesti maan itä- ja pohjoisosissa.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Suomi
Suomessa vallitsee epävakainen sää alkuviikosta. Sadekuuroja ja sateita esiintyy suurimmassa osassa maata. Tiistaina on myös mahdollisuus ukkoseen, ja siitä varoitetaan laajalti.
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomeen on tulossa voimakkaita ukkosmyrskyjä, jotka voivat tuoda mukanaan tuhansia salamoita. Maanantaina ja tiistaina on odotettavissa rankkasateita ja voimakkaita ukkospuuskia eri puolilla…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #IlmatieteenLaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisia määriä, ja maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäisiksi, mutta voivat olla paikoin kohtalaisia. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pääasiassa kohtalaisia, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella määrät ovat vähäisiä. Sateet ja viileä sää laskevat ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienien itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan eteläosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän pääasiassa vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.