Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ranskassa ja Espanjassa yli 325 000 ihmistä on evakuoitu maastopalojen vuoksi. Unkari perustaa korruptionvastaisen viraston entisten rakenteiden purkamiseksi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Berliinissä Pride-tapahtumassa tapahtui hyökkäys, jossa yksi henkilö kuoli ja lähes 30 loukkaantui. Epäilty, 21-vuotias Abdul Ballout, ammuttiin poliisin toimesta. Hänen isänsä kertoo pojan olleen aivopesty ja kuvailee perheen tilannetta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Berliinissä Pride-tapahtumassa tapahtui hyökkäys, jossa yksi henkilö kuoli ja lähes 30 loukkaantui. Epäilty, 21-vuotias Abdul Ballout, ammuttiin poliisin toimesta. Hänen isänsä kertoo pojan olleen aivopesty ja kuvailee perheen tilannetta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.7.2026 klo 09:00, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Berliinin Pride-hyökkääjän isä puhuu tapauksesta • Berliinin autoiskun epäilty kuoli poliisin luoteihin.
Berliinin Pride-hyökkääjän isä puhuu tapauksesta
Berliinissä Pride-tapahtumassa oli hyökkäys, jossa yksi ihminen kuoli ja lähes 30 loukkaantui. Epäilty, 21-vuotias Abdul Ballout, ammuttiin poliisin toimesta. Hänen isänsä kertoo, että poika oli aivopesty. Perhe ei ole äärimmäisen uskonnollinen, vaikka tyttäret käyttävät hijabia.
Berliinissä Pride-tapahtumassa tapahtui hyökkäys, jossa yksi henkilö kuoli ja lähes 30 loukkaantui. Epäilty, 21-vuotias Abdul Ballout, ammuttiin poliisin toimesta. Hänen isänsä kertoo pojan olleen aivopesty ja kuvailee perheen…
Berliinissä pride-tapahtumassa tapahtui autoisku, jossa yksi nainen kuoli ja 29 ihmistä loukkaantui. Epäilty, 21-vuotias Abdul Ballout, sai surmansa poliisin ampuessa häntä, kun hän juoksi virkavaltaa kohti veitsen kanssa.…
Berliinin poliisi ampui epäillyn, joka liittyi Pride-tapahtumaan tapahtuneeseen terrori-iskuun. Epäilty löydettiin Spandaun kaupunginosasta ja hän lähestyi poliisia teräaseen kanssa, mikä johti ampumiseen.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Berliini, #Pride
Berliinin Pride-tapahtuman hyökkäyksestä epäilty on ammuttu poliisioperaatiossa Spandaussa. Hyökkäyksessä, jossa yksi ihminen kuoli ja 29 loukkaantui, epäilty on tunnistettu 21-vuotiaaksi mieheksi, joka…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Berliini, #Pride
Berliinissä on tapahtunut onnettomuus, jossa auto ajautui Pride-tapahtuman lähellä väkijoukkoon. Yksi ihminen on kuollut ja useita loukkaantunut, osa vakavasti. Poliisi etsii epäiltyä,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Berliini, #Pride
Berliinissä on käynnissä laaja poliisioperaatio, jossa useita ihmisiä on loukkaantunut. Välikohtaus tapahtui Pride-tapahtuman läheisyydessä, kun ajoneuvo osui useisiin henkilöihin Tiergarten-puistossa. Poliisi tutkii…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Berliini, #Pride
Berliinissä Pride-juhlan aikana tapahtui autoisku, jossa yksi nainen kuoli ja 15 muuta loukkaantui. Poliisi tutkii tapausta islamilaisena terrorismina, ja epäilty on 21-vuotias…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Berliini, #Pride
Berliinin Christopher Street Day -pride-tapahtumassa auto ajoi väkijoukkoon, aiheuttaen paniikin. Suomalaiset Eveliina Jussila ja Oliver Heikka olivat ensiaputeltalla, kun he kuulivat poistumisohjeet.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Berliini, #Pride
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.