Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ranskassa ja Espanjassa on määrätty laajoja evakuointeja maastopalojen vuoksi. Berliinissä tapahtui islamistinen terrori-isku Pride-tapahtumassa, jossa yksi kuoli ja…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Joonas Rinne voitti Harjun Kalevan kisojen miesten 800 metrin kilpailun kolmen tuhannesosan erolla. Voitto oli erittäin tiukka, ja Rinne itsekin epäili voittoaan vielä kunniakierroksen jälkeen. Hopealle jäi Joonas Kumpulainen Orimattilan Jymystä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Joonas Rinne voitti Harjun Kalevan kisojen miesten 800 metrin kilpailun kolmen tuhannesosan erolla. Voitto oli erittäin tiukka, ja Rinne itsekin epäili voittoaan vielä kunniakierroksen jälkeen. Hopealle jäi Joonas Kumpulainen Orimattilan Jymystä.
Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.7.2026 klo 20:23, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Keskisuomalainen, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Joonas Rinne voitti mestaruuden kolmen tuhannesosan erolla • Kalevan kisat päättyivät juhliin • Aku Parviainen voitti hopeaa keihäässä.
Joonas Rinne voitti mestaruuden
Joonas Rinne voitti Harjun Kalevan kisojen 800 metrin kilpailun. Voitto oli todella tiukka, vain kolmen tuhannesosan erolla. Rinne oli epävarma voitostaan vielä kunniakierroksen jälkeen. Hopeaa sai Joonas Kumpulainen Orimattilan Jymystä.
Joonas Rinne voitti Harjun Kalevan kisojen miesten 800 metrin kilpailun kolmen tuhannesosan erolla. Voitto oli erittäin tiukka, ja Rinne itsekin epäili voittoaan vielä kunniakierroksen jälkeen. Hopealle jäi Joonas…
Kalevan kisat päättyivät sunnuntaina, ja kisaisännät juhlivat menestystään. Jyväskylän Kenttäurheilijat oli kisojen paras seura. Viimeisen kilpailupäivän tapahtumat voi katsoa videolta.
Aku Parviainen saavutti hopeaa Kalevan kisoissa keihäänheitossa tuloksella 81,24 metriä, parantaen ennätystään yli viidellä metrillä. Vain Oliver Helander heitti paremmin, hänen tuloksensa oli 81,60 metriä. Parviainen juhli suoritustaan…
Ruotsalais-suomalainen pikajuoksija Nora Lindahl aloittaa edustusoikeutensa Suomen maajoukkueessa 1.1.2028. Hän ja hänen isänsä tekevät yhteistyötä Kansainvälisen yleisurheiluliiton kanssa karenssiajan lyhentämiseksi. Lindahl haluaa edustaa Suomea kesäolympialaisissa 2028.
Moukarinheittäjä Silja Kosonen voitti Suomen mestaruuden, mutta oli tyytymätön kilpailun olosuhteisiin. Sateinen rinki ja turvaverkon puutteet vaikuttivat heittojen laatuun. Kosonen kertoi, että liukkaus aiheutti ongelmia kaikille kilpailijoille.
Silja Kosonen saavutti viidennen peräkkäisen mestaruutensa Kalevan kisoissa, vaikka tulos oli kauden heikoin. Hänen voittotuloksensa oli 72,86 metriä, mutta hän ei ole huolissaan tuloksista, sillä kilpailuolosuhteet olivat haastavat.…
Mikko Kauppinen saavutti hopeamitalin 5 000 metrin juoksussa Jyväskylän Kalevan kisoissa. Hänen aikansa oli 14.11,70, mikä oli erinomainen suoritus. Kauppinen edusti Vieremän Koittoa.
Aku Parviainen voitti SM-hopeaa keihäänheitossa Kalevan kisoissa. Hän paransi ennätystään yli viidellä metrillä, heittäen 81,24 metriä. Parviainen kertoi tuntemuksistaan ja paineista keihäshullussa Suomessa.
Oliver Helander teki muutoksia heittotekniikkaansa ja voitti Kalevan kisojen kultamitalin tuloksella 81,60 metriä. Hän totesi, että olisi pitänyt tehdä muutos aiemmin, sillä uusi tyyli on tuottanut tasaisempia heittoja.…
Teemu Narvi, suomalainen keihäänheittäjä, ei pääse EM-kisoihin, koska hän ei saavuttanut tarvittavaa tulosta. Narvi heitti Jyväskylässä 81,01 metriä, mutta EM-kisalippu olisi vaatinut 83 metrin heiton. Hänen ranking-pisteensä eivät…
Pikajuoksija Nooralotta Neziri hylättiin naisten sadan metrin loppukilpailussa Kalevan kisoissa. Hän luuli saavuttaneensa unelmalähdön, mutta tuomari ilmoitti hylkäyksestä. Neziri toivoi mahdollisuutta nähdä…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #Yleisurheilu
Nathalie Blomqvist, vuoden 2024 EM-kisasäväyttäjä, jäi ilman mahdollisuutta juosta 1 500 metrin kilpailua Kalevan kisoissa, koska hänen osallistumistaan ei vahvistettu määräaikaan mennessä.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #Yleisurheilu
Yleisurheilun Kalevan kisat eivät täytä huippu-urheilun vaatimuksia, arvioi asiantuntija Arto Bryggare. Hän ehdottaa, että karsintakilpailuja tulisi muuttaa, sillä ne lisäävät loukkaantumisriskiä. Bryggaren…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #Yleisurheilu
Jyväskylässä Kalevan kisojen sääennuste näyttää huolestuttavalta. Tuuli on navakka ja pilvet tummat, mikä viittaa sateeseen iltapäivällä. Kisat ovat tärkeitä urheilijoille, jotka tavoittelevat…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #Yleisurheilu
Joonas Rinne voitti kymmenennen peräkkäisen Suomen mestaruutensa 1500 metrillä Jyväskylän Kalevan kisoissa. Rinne nousi kärkeen viimeisellä kierroksella ja juoksi voittoon huimalla vauhdilla.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #JoonasRinne, #KalevanKisat
Kalevan kisoissa miesten keihäskisa heitetään tänä vuonna eri päädystä myötätuuleen. Muutos on aiheuttanut pettymyksiä katsomossa, jossa katsojat kokevat heiton näkyvyyden heikentyneen. Monet…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #Keihäänheitto
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.