Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ranskassa ja Espanjassa on määrätty evakuointeja maastopalojen vuoksi, ja Lahdessa poliisi nouti paenneen miehen järvestä. Yrittäjien eläkeuudistus on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kalevan kisojen loppukilpailuissa saavutettiin merkittäviä tuloksia. Miehissä Riku Illukka voitti 200 metrin juoksun ja Joonas Rinne oli ykkönen 800 metrillä. Muissa lajeissa Oliver Helander heitti keihästä pisimmälle.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kalevan kisojen loppukilpailuissa saavutettiin merkittäviä tuloksia. Miehissä Riku Illukka voitti 200 metrin juoksun ja Joonas Rinne oli ykkönen 800 metrillä. Muissa lajeissa Oliver Helander heitti keihästä pisimmälle.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.7.2026 klo 18:21, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kalevan kisojen päätöspäivän tulokset julkaistu • Hilla Uusimäki teki ennätyksen Kalevan kisoissa.
Kalevan kisojen tulokset julkaistiin
Kalevan kisat päättyivät ja tulokset ovat selvillä. Riku Illukka voitti 200 metrin juoksun ajalla 20,69 sekuntia. Joonas Rinne oli paras 800 metrillä, hänen aikansa oli 1.50,88. Oliver Helander voitti keihäänheiton tuloksella 81,60 metriä.
Kalevan kisojen loppukilpailuissa saavutettiin merkittäviä tuloksia. Miehissä Riku Illukka voitti 200 metrin juoksun ja Joonas Rinne oli ykkönen 800 metrillä. Muissa lajeissa Oliver Helander heitti keihästä pisimmälle.
Hilla Uusimäki juoksi naisten 400 metrin aitojen Kalevan kisojen ennätyksen 54,79 sekuntia. Uusimäki voitti lajin kolmatta kertaa peräkkäin, vaikka piti suoritustaan kauden huonoimpana. Hänen kilpailuaan vauhditti kenttäselostuksen kuuntelu,…
Pikajuoksija Nooralotta Neziri hylättiin naisten sadan metrin loppukilpailussa Kalevan kisoissa. Hän luuli saavuttaneensa unelmalähdön, mutta tuomari ilmoitti hylkäyksestä. Neziri toivoi mahdollisuutta nähdä…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #Yleisurheilu
Nathalie Blomqvist, vuoden 2024 EM-kisasäväyttäjä, jäi ilman mahdollisuutta juosta 1 500 metrin kilpailua Kalevan kisoissa, koska hänen osallistumistaan ei vahvistettu määräaikaan mennessä.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #Yleisurheilu
Jyväskylässä Kalevan kisojen sääennuste näyttää huolestuttavalta. Tuuli on navakka ja pilvet tummat, mikä viittaa sateeseen iltapäivällä. Kisat ovat tärkeitä urheilijoille, jotka tavoittelevat…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #Yleisurheilu
Joonas Rinne voitti kymmenennen peräkkäisen Suomen mestaruutensa 1500 metrillä Jyväskylän Kalevan kisoissa. Rinne nousi kärkeen viimeisellä kierroksella ja juoksi voittoon huimalla vauhdilla.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #JoonasRinne, #KalevanKisat
Kalevan kisoissa miesten keihäskisa heitetään tänä vuonna eri päädystä myötätuuleen. Muutos on aiheuttanut pettymyksiä katsomossa, jossa katsojat kokevat heiton näkyvyyden heikentyneen. Monet…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #OliverHelander
Antti Sainio, 400 metrin aitojen Suomen ennätysmies, hylättiin Kalevan kisojen karsintaosiossa. Sainio kaatoi viimeisessä aitaylityksessä viereisen radan aidan, mikä johti hylkäykseen. Hän…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.