Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii salakuljetusta Valko-Venäjältä Suomeen, ja Helsingissä etsitään kadonnutta 60-vuotiasta miestä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Samuel Purola kilpaili Kalevan kisoissa ja voitti mitalin. Hän juoksi 100 metrin alkuerissä ja onnistui hyvin. Tämä on Purolalle jo 12. Mitali Kalevan kisoista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Samuel Purola kilpaili Kalevan kisoissa ja voitti mitalin. Hän juoksi 100 metrin alkuerissä ja onnistui hyvin. Tämä on Purolalle jo 12. Mitali Kalevan kisoista.
Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.7.2026 klo 21:09, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Aamulehti, Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Samuel Purola voitti Kalevan kisojen mitalin • Ilona Mononen voitti kultaa Kalevan kisoissa • Topi Huttunen sijoittui viidenneksi Kalevan kisoissa.
Samuel Purola voitti mitalin
Samuel Purola kilpaili Kalevan kisoissa. Hän juoksi 100 metrin alkuerissä ja sai mitalin. Tämä on hänen 12. Mitalinsa Kalevan kisoista. Purola näytti hyvältä verryttelyalueella ennen kilpailua.
Samuel Purola kilpaili Kalevan kisoissa ja voitti mitalin. Hän juoksi 100 metrin alkuerissä ja onnistui hyvin. Tämä on Purolalle jo 12. Mitali Kalevan kisoista.
Ilona Mononen voitti kultaa 3 000 metrin estejuoksussa Kalevan kisoissa. Hän juoksi kilpailun aikaan 9.46,76, mikä on hänen maltillinen aikansa. Hopealle sijoittui Alisa Virtanen, joka juoksi kilpailun alkuvaiheessa…
Topi Huttunen saavutti viidennen sijan Kalevan kisoissa Jyväskylässä, toistaen viime vuoden suorituksensa. Huttunen on kärsinyt loukkaantumisista, mutta onnistui silti pääsemään finaaliin ja sijoittumaan hyvin.
Fanni Äyrä, 17-vuotias yleisurheilija Alahärmän Kisasta, teki onnistuneen debyytin Kalevan kisoissa. Nuori urheilija myönsi tunteneensa jännitystä ennen kilpailua suuren yleisön edessä. Äyrä on yksi tämän vuoden kisojen ensikertalaisista.
Ilona Mononen voitti 3 000 metrin estejuoksun kultamitalin Kalevan kisoissa. Hän juoksi kilpailun aikaan 9.46,76, mikä on maltillinen aika verrattuna hänen tämän kesän ennätykseensä 9.15,18. Hopealle juoksi Alisa…
Wilma Heltelä saavutti erinomaisia tuloksia Kalevan kisoissa toisen kisapäivän aikana. Hänen suorituksensa herättivät huomiota ja nostivat odotuksia tulevista kilpailuista. Heltelä on osoittanut kykynsä kilpailla huipputasolla.
Wilma Heltelä kilpailee Kalevan kisoissa ja tavoittelee huippulukemia. Toisena kisapäivänä hän on saanut paljon huomiota suorituksillaan. Heltelä on yksi kisojen mielenkiintoisimmista urheilijoista.
Antti Sainio hylättiin 400 metrin aitajuoksun alkuerässä Kalevan kisoissa Jyväskylässä. Sainio kaatoi viereisen aidan, mikä johti automaattiseen hylkäykseen. Hän myönsi virheensä ja kertoi ottaneensa tilanteen liian rennosti.
Antti Sainio hylättiin alkuerässä Kalevan kisoissa, jotka käydään Jyväskylässä. Kisapäivän ohjelmassa on useita lajeja, kuten 100 metrin juoksu ja 10-ottelu. Seuranta kisojen tapahtumista on käynnissä.
Nathalie Blomqvist, vuoden 2024 EM-kisasäväyttäjä, jäi ilman mahdollisuutta juosta 1 500 metrin kilpailua Kalevan kisoissa, koska hänen osallistumistaan ei vahvistettu määräaikaan mennessä.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #Yleisurheilu
Mikko Kauppinen sijoittui neljänneksi Kalevan kisojen 1 500 metrillä Jyväskylässä. Hän oli vielä 150 metriä ennen maalia pronssimitalissa kiinni, mutta Joonas Kumpulainen…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #Jyväskylä
Yleisurheilun Kalevan kisat jatkuvat tänään Jyväskylässä. Toinen kilpailupäivä sisältää useita loppukilpailuja, kuten naisten seiväshypyn ja 3 000 metrin estejuoksun. Miesten finaaleissa kilpaillaan…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #Jyväskylä
Jyväskylässä järjestettävät SM-kilpailut ovat suomalaisille urheilijoille viimeinen mahdollisuus näyttää kykynsä ennen Birminghamin EM-kisoja. Tapahtumassa kilpaillaan Suomen mestaruuksista ja urheilijat pyrkivät parantamaan EM-rankingiaan.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Jyväskylä, #Yleisurheilu
Yleisurheilun Kalevan kisat jatkuvat lauantaina Jyväskylässä, jossa jaetaan SM-mitaleita. Naisten seipään finaalissa kilpailevat Suomen huippunimet Wilma Heltelä, Elina Lampela ja Saga Andersson.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #Jyväskylä
Yleisurheilun Kalevan kisat etenevät Jyväskylässä, ja kilpailut alkavat lauantaina kello 10.00. Aamupäivän huippuhetkiin kuuluvat moukarinaisten ja keihäsmiehien suoritukset. Kisat tarjoavat jännittäviä hetkiä…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #Jyväskylä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.