Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kansanedustaja Päivi Räsänen on tehnyt valituksen Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen saamastaan tuomiosta. EU helpottunut Trumpin uusista tulleista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ylivieskassa mitattiin perjantain vastaisena yönä 0,1 astetta pakkasta, mikä on harvinaista ajankohtaan nähden. Yöpakkasia on viimeksi koettu alueella vuonna 2010. Sää on kuitenkin jälleen lämpenemässä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ylivieskassa mitattiin perjantain vastaisena yönä 0,1 astetta pakkasta, mikä on harvinaista ajankohtaan nähden. Yöpakkasia on viimeksi koettu alueella vuonna 2010. Sää on kuitenkin jälleen lämpenemässä.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.7.2026 klo 14:57, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ylivieskassa mitattiin yöpakkasia • Ylivieskassa mitattiin heinäkuun yöpakkasia • Ylivieskassa mitattiin heinäkuun yöpakkasia.
Ylivieskassa oli pakkasta
Ylivieskassa mitattiin yöpakkasta, kun lämpötila laski 0,1 asteeseen. Tämä on harvinaista heinäkuussa, sillä viimeksi pakkasta oli vuonna 2010. Sää on ollut tavanomaista kylmempää, mutta lämpötila nousee pian taas. Meteorologit kertovat, että hallaa voi esiintyä kesäaikaan, jos olosuhteet ovat suotuisat.
Ylivieskassa mitattiin perjantain vastaisena yönä 0,1 astetta pakkasta, mikä on harvinaista ajankohtaan nähden. Yöpakkasia on viimeksi koettu alueella vuonna 2010. Sää on kuitenkin jälleen lämpenemässä.
Ylivieskassa mitattiin perjantain vastaisena yönä 0,1 astetta pakkasta, mikä on harvinaista heinäkuussa. Edelliset yöpakkaset alueella olivat vuonna 2010. Sää on kuitenkin lämpenemässä ja hallaa voi esiintyä kesäaikaan selkeillä…
Ylivieskassa mitattiin perjantain vastaisena yönä 0,1 astetta pakkasta, mikä on harvinaista heinäkuussa. Edellisen kerran yöpakkasia on ollut alueella vuonna 2010. Sää on kuitenkin lämpenemässä, ja hallaa on koettu…
Ylivieskassa mitattiin viime yönä pakkasta, mikä on harvinaista Pohjois-Pohjanmaan länsiosissa tähän aikaan vuodesta. Edellisen kerran alueella oli yöpakkasta heinäkuun lopulla vuonna 2010. Sää kuitenkin lämpenee lähiaikoina, eikä hallaa…
Ensi viikolla Eurooppaan on tulossa jo kesän neljäs helleaalto, joka leviää Etelä- ja Keski-Eurooppaan. Helteet ovat aiheuttaneet merkittäviä haittoja, kuten maastopaloja, jotka…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää
Tällä viikolla sää on vaihtelevaa ja melko viileää, erityisesti pohjoisessa. Itä-Suomessa ja Länsi- ja Pohjois-Lapissa voi esiintyä heikkoja sateita. Viikonlopuksi lämpötilat nousevat…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #IlmatieteenLaitos
Ylivieskassa mitattiin torstain ja perjantain välisenä yönä lieviä pakkasasteita, mikä yllätti paikalliset. Pohjoisessa sää on epävakaista ja viileää, kun taas etelässä lämpötila…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Ylivieska, #Sää
Torstaina sää on pääosin poutainen, mutta paikoin esiintyy ukkoskuuroja. Etelä-Suomessa lämpötila nousee lähelle 20 astetta, kun taas pohjoisessa se jää noin 15…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Ilmatieteenlaitos, #Sää
Etelä-Suomessa lämpötilat nousevat ensi viikolla kesäisiin lukemiin, jopa yli kahdenkymmenen asteen. Viime päivinä alueella on ollut tavanomaista kylmempää, mutta torstaina ja perjantaina…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sää
Ilmatieteen laitoksen meteorologi Tuukka Keränen kertoo, että Suomeen on tulossa lämpimämpää säätä loppuviikosta. Vaikka tänään on koleaa, ensi viikolla voidaan nähdä jopa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sää
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.