Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Nokia raportoi voimakasta kasvua tekoälyssä. Joutsenon hautausmaalla on tapahtunut ilkivaltaa, jossa tuhottiin muistoesineitä ja kaadettiin 108 hautakiveä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ranuan eläinpuistossa tapahtui yllättävä tilanne, kun yksi villisika karkasi aitauksestaan. Henkilökunta ohjasi kävijät ulos varotoimena, mutta syytä poistumiseen ei aluksi kerrottu. Perhe, joka oli paikalla, kuvasi eläinten rauhallista käytöstä ennen tapahtumaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ranuan eläinpuistossa tapahtui yllättävä tilanne, kun yksi villisika karkasi aitauksestaan. Henkilökunta ohjasi kävijät ulos varotoimena, mutta syytä poistumiseen ei aluksi kerrottu. Perhe, joka oli paikalla, kuvasi eläinten rauhallista käytöstä ennen tapahtumaa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.7.2026 klo 17:48, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ranuan eläinpuisto tyhjennettiin äkkiä • Ranuan eläinpuisto evakuoitiin villisian vuoksi • Ranuan eläinpuisto evakuoitiin villisian vuoksi.
Ranuan eläinpuisto tyhjennettiin äkkiä
Ranuan eläinpuistossa oli paljon kävijöitä, kun villisika karkasi. Henkilökunta ohjasi kaikki ulos varotoimena. Perhe, joka oli eläinpuistossa, näki villisikojen rauhallisen käytöksen ennen tapahtumaa. He eivät tienneet syytä poistumiseen aluksi.
Ranuan eläinpuistossa tapahtui yllättävä tilanne, kun yksi villisika karkasi aitauksestaan. Henkilökunta ohjasi kävijät ulos varotoimena, mutta syytä poistumiseen ei aluksi kerrottu. Perhe, joka oli paikalla, kuvasi eläinten rauhallista…
Ranuan eläinpuisto on tyhjennetty asiakkaista karanneen villisian takia. Asiakkaat kertoivat tilanteen olleen pelottava, ja työntekijät varoittivat villisian kanssa joutumisesta tekemisiin. Poliisi on vahvistanut, että se tutkii tilannetta ja…
Ranuan eläinpuisto suljettiin, kun villisika pääsi karkuun. Työntekijät evakuoivat kävijöitä ja ilmoittivat tilanteesta. Poliisi saapui paikalle selvittämään tilannetta.
Ranuan eläinpuistossa on ollut poliisitilanne, joka liittyi eläimeen. Poliisi on käynyt paikalla ja tehtävä on nyt ohi. Eläinpuisto on tyhjennetty vapaana olleen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #RanuanEläinpuisto, #Villisika
Helsingin poliisi on käynnistänyt etsinnät kadonneen 16-vuotiaan pojan löytämiseksi. Poika on nähty viimeksi viime sunnuntaina, ja hänellä on mahdollisesti yllään siniset housut…
Kotimaa
Vantaalla sijaitsevassa paritalossa on syttynyt tulipalo, joka on levinnyt kattorakenteisiin. Pelastuslaitos sai hälytyksen aamulla kello 6.39 ja paikalle on lähetetty yli 15…
Kotimaa
Kuusamossa tapahtui mönkijäonnettomuus, jossa kuoli kaupungin pitkäaikainen työntekijä. 60-luvulla syntynyt mies jäi mönkijän alle työtehtävissään. Kaupunki on tarjonnut kriisiapua työntekijöille ja järjestänyt…
Kotimaa
Pelastusjohtaja Marko Rostedt arvioi, että Norjassa tapahtunut suuri tulipalo voisi toistua myös Suomessa. Drammenissa yli sata rivitaloasuntoa tuhoutui tulipalossa, jonka syttymissyy on…
Kotimaa
Imatralla on otettu kiinni kaksi henkilöä, jotka epäillään ylittäneen Suomen ja Venäjän rajan maastoitse. He ovat hakeneet turvapaikkaa Suomesta. Rajavartiosto tutkii tapausta…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.