Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Oulussa tutkitaan henkirikosta, kun taas taloudessa pääomasijoittajat myyvät Carunan Iberdrolalle. Finnairin toinen kvartaali onnistui hyvin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Espanjalainen Iberdrola ostaa sähkönsiirtoyhtiö Carunasta 80 prosenttia kahdella miljardilla eurolla. Analyytikko Ari Rajalan mukaan kauppahinta ei ole erityisen suuri verrattuna yhtiön arvoon. Carunan nettovelat huomioiden yritysarvo on 5,6 miljardia euroa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Espanjalainen Iberdrola ostaa sähkönsiirtoyhtiö Carunasta 80 prosenttia kahdella miljardilla eurolla. Analyytikko Ari Rajalan mukaan kauppahinta ei ole erityisen suuri verrattuna yhtiön arvoon. Carunan nettovelat huomioiden yritysarvo on 5,6 miljardia euroa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.7.2026 klo 06:30, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Iberdrola ostaa Carunasta 80 prosenttia • Iberdrola aikoo ostaa Carunan enemmistön.
Iberdrola ostaa Carunasta osan
Iberdrola on espanjalainen yhtiö, joka ostaa Carunasta 80 prosenttia. Kauppahinta on kaksi miljardia euroa. Analyytikko sanoo, että hinta ei ole erityisen korkea. Carunan koko arvo on 2,5 miljardia euroa, mutta velkoja on paljon.
Espanjalainen Iberdrola ostaa sähkönsiirtoyhtiö Carunasta 80 prosenttia kahdella miljardilla eurolla. Analyytikko Ari Rajalan mukaan kauppahinta ei ole erityisen suuri verrattuna yhtiön arvoon. Carunan nettovelat huomioiden yritysarvo on 5,6…
Espanjalainen Iberdrola suunnittelee ostavansa 80 prosentin osuuden Carunasta kahdella miljardilla eurolla. Carunan velaton arvo on noin viisi miljardia euroa. Keskustan puheenjohtaja Antti Kaikkonen vaatii hallitusta selvittämään kotimaisten sijoittajien…
Yhdysvaltalaiset ja kanadalaiset pääomasijoittajat myyvät Suomen suurimman sähkönjakelijan Carunan espanjalaiselle Iberdrolalle. Kauppahinta on kaksi miljardia euroa, mikä nostaa Carunan arvon viiteen miljardiin…
Talous • jaetut avainsanat: #Caruna, #Iberdrola
Iberdrola ostaa 80 prosenttia Carunasta, joka on Suomen suurin sähköverkkoyhtiö. Omistajavaihdos voi nostaa sähkön siirtohintoja, sillä Caruna kattaa 20 prosenttia maan sähkönjakelusta.…
Talous • jaetut avainsanat: #Caruna, #Iberdrola
Iberdrola on ostanut 80 prosenttia Caruna-konsernista, mikä voi nostaa sähkön siirtohintoja Suomessa. Kaupan myyjät ovat KKR ja Ontario Teachers’ Pension Plan, jotka…
Talous • jaetut avainsanat: #Iberdrola, #Caruna
Carunan myynti espanjalaiselle Iberdrolalle voi johtaa sähkönsiirtojen hintojen nousuun, arvioivat asiantuntijat. Vaikka Espoon alueella hinnat eivät todennäköisesti nouse, muilla alueilla, kuten Varsinais-Suomessa,…
Talous • jaetut avainsanat: #Caruna, #Iberdrola
Suomen suurin sähköverkkoyhtiö Caruna on myyty espanjalaiselle Iberdrolalle. Ministeri Sari Multala vakuuttaa, että omistajanvaihdoksella ei ole suoraa vaikutusta sähkön käyttäjiin, sillä lainsäädäntö…
Talous • jaetut avainsanat: #Caruna, #Iberdrola
Iberdrola julkaisi puolivuotistuloksensa ja aloitti tulospuhelun suomeksi. Yhtiön sijoittajasuhdejohtaja Ignacio Cuenca toivotti kuulijat tervetulleiksi suomeksi, espanjaksi ja englanniksi. Iberdrola ei kuitenkaan vastannut…
Talous • jaetut avainsanat: #Iberdrola, #Caruna
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.