Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Oulussa tutkitaan henkirikosta, kun taas taloudessa pääomasijoittajat myyvät Carunan Iberdrolalle. Finnairin toinen kvartaali onnistui hyvin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lahden radiomastoon kiipesi luvatta aikuinen henkilö. Pelastuslaitos sai hälytyksen noin kello 16.30 ja pelasti hänet tunnin kuluttua. Poliisi tutkii tapausta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lahden radiomastoon kiipesi luvatta aikuinen henkilö. Pelastuslaitos sai hälytyksen noin kello 16.30 ja pelasti hänet tunnin kuluttua. Poliisi tutkii tapausta.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.7.2026 klo 18:12, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ihminen kiipesi Lahden radiomastoon • Ihminen kiipesi radiomastoon Lahdessa • Ihminen kiipeää Lahden radiomastoon.
Ihminen kiipesi mastoon Lahdessa
Lahdessa oli tilanne, jossa aikuinen ihminen kiipesi radiomastoon ilman lupaa. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja meni paikalle. He pelastivat ihmisen noin tunnin kuluttua. Ihminen oli kiivennyt noin 25–30 metrin korkeuteen.
Lahden radiomastoon kiipesi luvatta aikuinen henkilö. Pelastuslaitos sai hälytyksen noin kello 16.30 ja pelasti hänet tunnin kuluttua. Poliisi tutkii tapausta.
Lahdessa henkilö kiipesi luvatta radiomastoon keskiviikkona iltapäivällä. Tilanne herätti huomiota ja paikalle kutsuttiin viranomaisia. Kiipeämisestä ei aiheutunut onnettomuuksia.
Pelastuslaitos on hälytetty Lahden radiomastolle, jossa on havaittu ihminen kiipeilemässä. Tilanne oli rauhallinen keskiviikkona iltapäivällä, mutta pelastustyöt ovat käynnissä. Uutista päivitetään tilanteen edetessä.
Helsingin poliisi on käynnistänyt etsinnät kadonneen 16-vuotiaan pojan löytämiseksi. Poika on nähty viimeksi viime sunnuntaina, ja hänellä on mahdollisesti yllään siniset housut…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Vantaalla sijaitsevassa paritalossa on syttynyt tulipalo, joka on levinnyt kattorakenteisiin. Pelastuslaitos sai hälytyksen aamulla kello 6.39 ja paikalle on lähetetty yli 15…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Pelastusjohtaja Marko Rostedt arvioi, että Norjassa tapahtunut suuri tulipalo voisi toistua myös Suomessa. Drammenissa yli sata rivitaloasuntoa tuhoutui tulipalossa, jonka syttymissyy on…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Oulussa on kadonnut 72-vuotias mies. Viimeisin havainto hänestä on aamupäivältä Hiirosen alueelta. Poliisi pyytää kansalaisia ilmoittamaan havainnoistaan.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Hyvinkäällä on raportoitu useista epäilyttävistä pihapesupalveluiden myynnistä. Asiakkaat ovat kertoneet joutuneensa painostuksen ja epäselvän laskutuksen kohteeksi. Poliisi kehottaa varovaisuuteen ovelta ovelle liikkuvia…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Kuusamossa tapahtui mönkijäonnettomuus, jossa kuoli kaupungin pitkäaikainen työntekijä. 60-luvulla syntynyt mies jäi mönkijän alle työtehtävissään. Kaupunki on tarjonnut kriisiapua työntekijöille ja järjestänyt…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.