Nimipäivä:
Olga, Oili
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Nokia raportoi voimakasta kasvua tekoälyssä. Joutsenon hautausmaalla on tapahtunut ilkivaltaa, jossa tuhottiin muistoesineitä ja kaadettiin 108 hautakiveä.


Yli sata hautakiveä kaatui Joutsenossa

Aihesivu: Yli sata hautakiveä kaatui Joutsenossa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Joutsenossa on kaadettu yli sata hautakiveä hautausmaalta tiistai-illan ja keskiviikkoaamun välisenä aikana. Seurakunta on yhteydessä omaisiin, joiden hautakivet ovat vaurioituneet. Poliisi tutkii tapausta ja vakuutusturvan laajuus on vielä epäselvä.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 22.7.2026 klo 14:00
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Joutsenossa on kaadettu yli sata hautakiveä hautausmaalta tiistai-illan ja keskiviikkoaamun välisenä aikana. Seurakunta on yhteydessä omaisiin, joiden hautakivet ovat vaurioituneet. Poliisi tutkii tapausta ja vakuutusturvan laajuus on vielä epäselvä.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.7.2026 klo 14:00, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Yle Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Yli sata hautakiveä kaatui Joutsenossa • Yli sata hautakiveä kaatui Joutsenossa • Yli 100 hautakiveä kaadettu Joutsenossa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 22.7.2026 klo 14:00.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #JoutsenonHautausmaa, #Hautakivet, #Vandalismi.

Selkokielinen yhteenveto

Yli sata hautakiveä kaatui

Joutsenossa on kaatunut yli sata hautakiveä. Kaatuminen tapahtui tiistai-illan ja keskiviikkoaamun aikana. Seurakunta ottaa yhteyttä omaisiin, joiden hautakivet ovat vaurioituneet. Poliisi tutkii tapausta ja vakuutusturvasta ei ole vielä tietoa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin.
Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.


ENNUSTE

Heinien ja pujon kukinta jatkuu.
Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.