Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Iberdrola ostaa Carunan sähköverkkoyhtiön, ja Trumpin hallinto julkistaa ydinohjelmasopimuksen Saudi-Arabian kanssa. Vantaalla tapahtui tulipalo ja Raaseporissa mönkijäonnettomuus vaati…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Sean McCann, Madeleine McCannin pikkuveli, on valittu Skotlannin uintimaajoukkueeseen. Hän tähtää osallistumaan vuoden 2028 Los Angelesin olympialaisiin. Sean on lupaava vapaauimari ja opiskelee Loughborough’n yliopistossa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Sean McCann, Madeleine McCannin pikkuveli, on valittu Skotlannin uintimaajoukkueeseen. Hän tähtää osallistumaan vuoden 2028 Los Angelesin olympialaisiin. Sean on lupaava vapaauimari ja opiskelee Loughborough’n yliopistossa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.7.2026 klo 12:48, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sean McCann valittiin Skotlannin uintimaajoukkueeseen • Sean McCann valittiin Skotlannin uintimaajoukkueeseen.
Sean McCann on Skotlannin uimajoukkueessa
Sean McCann, joka on Madeleine McCannin pikkuveli, on nyt Skotlannin uintimaajoukkueessa. Hän on 21-vuotias ja tähtää olympialaisiin. Sean on hyvä vapaauimari ja opiskelee yliopistossa. Hänen kaksoissisarensa on myös uimari.
Sean McCann, Madeleine McCannin pikkuveli, on valittu Skotlannin uintimaajoukkueeseen. Hän tähtää osallistumaan vuoden 2028 Los Angelesin olympialaisiin. Sean on lupaava vapaauimari ja opiskelee Loughborough’n yliopistossa.
Sean McCann, Madeleine McCannin pikkuveli, on valittu Skotlannin uintimaajoukkueeseen. Hän tähtää olympialaisiin ja toivoo menestystä kansainyhteisön kisoista Glasgow'ssa. Sean on aiemmin kilpaillut nuorten kansainyhteisön kisoissa ja sijoittui viidenneksi…
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi on vaihtanut asevoimien komentajaa. Oleksandr Syrskyin tilalle nousee Myhailo Drapatyi, joka on aiemmin toiminut maavoimien komentajana. Muutos tapahtuu…
Ulkomaat
Ranskan kansalliskokous hyväksyi lain, joka kieltää sosiaalisen median käytön alle 15-vuotiailta. Laki perustuu huoleen lasten ja nuorten terveydestä. Ranska on ensimmäinen Euroopan…
Ulkomaat
Norjan Drammenissa syttynyt suuri tulipalo on saatu hallintaan viiden päivän sammutustöiden jälkeen. Vaikka avotulta ei enää ole, maaperä on edelleen erittäin kuuma,…
Ulkomaat
Ateenassa tapahtui veitsi-isku, jossa kahta turistia puukotettiin lähellä Akropolista. Uhrit, kreikkalais-amerikkalaiset, saivat vammoja, mutta heidän tilansa ei ole kriittinen. Poliisi epäilee hyökkääjän…
Ulkomaat
Guyanassa tapahtui lauttaturma, jossa on kuollut ainakin 27 ihmistä. Onnettomuudessa 69 henkilöä on pelastettu, mutta 83 on edelleen kateissa. Poliisi on pidättänyt…
Ulkomaat
Yhdysvaltain puolustusministeri arvioi, että Iranin sota on tähän mennessä maksanut maalle 37,5 miljardia dollaria. Aiempi arvio oli lähes 29 miljardia dollaria, mutta…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.